HERŞEY GÜZEL OLACAK...10. BÖLÜM
Harika bir Atatürk tablosu ve hikaye kitapları vardı. Yanına bir not iliştirilmişti.
Canım yavrum...
Seninle görüşmelerimizde okulun sorunlarıyla ilgili beraberce çözüm aramaya çalıştık.
Bu konuda nekadar hassas ve mücadeleci olduğunu iftiharla söylemek isterim.Benimde çorbada tuzum olsun diye düşündüm.
Yanaklarından sevgiyle öpüyorum.
Emekli öğr
Mehmet Çetiner
"Okula özenle asacağımdan emin ol kıymetli öğretmenim ." Okadar duygulanmıştı ki..
Kadıncağıza sevgiyle sarılıp teşekkür etti.
O gece yoğun haberleşme trafiği yaşadı .Hele ailesini ne kadar özlemişti." Ahhh! dedi ahhh! içinden burnumda tütüyorsunuz."
Mehmet Öğretmeninin duyarlı davranışı karşışında nasıl mutlu olduğunu .Kütüphaneye ilk kitapların ondan geldiğini heyecanla anlattı.
" Abla bende arkadaşlarımla konuştum; bizlerde kitap yardımı yapmayı istiyoruz."
" Harika olur canım kardeşim."
Mehmet öğretmen ,arkadaşları derken saatin nasıl geçtiğini anlamamıştı bile.Yarınki konuşma metnini tekrar gözden geçirip düzeltti. Sobada yavaş yavaş sönmeye başlamıştı. Gözleri kapanıyor ama kafasındaki düşüncelerse ısrar ediyordu. En sonunda yorgun bedeni dayanamayıp uykuya yenik düşüverdi.
Güne bakış açısı hep umuttu.Evdeki işler biter bitmez soluğu muhtar babasında aldı.
"Oooo günaydın Dila kızım."
" Günaydınnnnn "
" Bak iyi haberlerim var ; öğleden sonra okulun bahçesine tüm köylü gelecek."
" Sabahın en güzel müjdesi."
Ellerini sevinçle birleştirdi.O sırada Metin Öğretmende yanlarına gelmiş onlara gülerek:
"Bensiz neler kaynatıyorsunuz bakayım." diye takıldı.
Sohbet iyice derinleşirken Hüsso da hemen çayları masaya getirmişti.
İki genç öğretmen okula gitmek üzere izin isteyip ayrıldılar.
Dila hocasının yolladığı kitapları arkadaşına gösterip dolaba yerleştirdi. Kayıt işleri, ders programları hazırlığı derken öğlen olmuştu bile.Dışarıya baktıklarında ailelerin gelmeye başladıklarını farkettiler.
"İnanır mısınız ben çok heyecanlıyım."
" Merak etmeyin Dila Hanım bu işin üstesinden birlikte geleceğiz."
Evlerden sandalyeler taşınmış; gözlemer, ayranlar gelmişti.
Önce Dila kürsüye çıkarak konuşmaya başladı.
" Sevgili anne babalar hepiniz hoş geldiniz.Sizleri daha yakından tanımak ;güzel bir dostluk bağı kurmak için buradayız..
Biliyorsunuz okullar açılmak üzere...Bizzat evlerinize gelip çocuklarınızı okula yazdırmanız için konuştum. Görüyorum ki en çok evet en çok kız evlatlarınızı göndermemek için ısrar etmektesiniz. Neden ?"
"....?????"
" Bakın ; çocuklarını okula göndermeyen ailelere devlet ceza vermektedir. Sekiz senelik eğitim zorunludur bilmenizi isterim.
Köylülerin bazıları homurdanmaya başlamış ; bir gürültüdür gidiyordu.
" Ne diiisin sen hoca haaanım ? ben bubası deeelmiiim yollamiiim.
" Tööööbeee tööööbeeee."
" Gıs gısmı nedecek okiyipte."
" Heeee gucumuz yetmiiii satee."
"Tamam sessiz olalım lütfen. Beni dikkatle dinlemenizi rica ediyorum.Yarın buraya kaymakam beyle milli eğitim müdürü gelecek.Ben çocuklarını okula göndermeyen ailelerin listesini vermek zorundayım. Şimdi biraz da sözü Metin Öğretmene bırakıyorum."
" Evet benimde sizlere anlatacaklarım var.Gücümüz yetmiyor diyorsunuz. Devlet ders kitaplarını bedava veriyor bunu biliyor muydunuz? Önlük defter çanta sorununa gelince ..."
" Heee tabeee nirden buliriz vallah zorrr."
" Dogriii ...gışşin üşilerr."
"Haklısınız; onu da el birliği ile halledeceğiz. Merak etmeyin. Önlük alamayabilirsiniz olsun. Kalın giysiler sizlere dağıtılacak yeterki çocuklarımız üşümesin .Vee neolur yavrulamızı okumaktan mahrum etmeyin."
Dila
" Evet sevgili aileler yarın sağlık ocağındanda ebe hemşire sizlere bilgi vermek için gelecek. Çok önemli yararlı bilgiler anlatacak. Sorularınız varsa bekliyorum."
" Şincik ceza mı kescek devlet heee."
" Kesinlikle öyle ."
" Aboooovvvv göri misin ?"
" Heee."
" Bakın bir konu daha var kiii.Beni fazlasıyla üzmekte. Çok küçük yaşta başlık parası için kız çocuklarınızı imam nikahı ile evlendiriyorsunuz. Yazık günah değil mi onlara? Nasıl kıyıyorsunuz?"
" Sen garişme hoca hanım yaa..."
" Olmaz ! ben bunlarıda devlete bildirmek zorundayım.Küçük kız çocuklarını evlendirenler suçlu olarak hapise atılıyor haberiniz var mıydı?"
" Dimeeeeeeeeeeeeeeeeee."
" Evet iyi düşünün hem yavrularımızn hayatını da karartmayın."
Metin
"Vatanımız okuyan bilgili gençlerle dahada aydınlığa erişecektir.Cahillik en büyük felakettir.Bizim söyleyeceklerimiz bukadar teşekkür ederiz."
Köylü kadınlar yiyecekleri dağıtmaya başladılar.
Arada çekine çekine gelip kızlarını okula yazdıran aileler oldu. İki genç öğretmen için zor bir gündü. Ne olursa olsun değerdi; evet değerdi doğrusu...
NEŞE KIZILYAR
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
Evet cahillere laf anlatmak da bir hüner.
Cok güzeldi yine.
Yüregine saglik
Sevgimle
GÜLDESTE
İnsanlar konuşa konuşa anlaşırlar sonuçta.İkna yeteneği böyle durumlarda çok önemli.Kız çocuklarının okutulmaması,erken yaşta evlendirilmeleri,başlık parası gibi çağ dışı geleneklere dikkat çekmek harikaydı.Dikkat çekerken de aba altından sopa göstermişler.İşin ciddiyetini biraz anlamış gibiydi köylüler...
Yazınızı en kalbi duygularla kutluyorum Can Kardeşim.Gönül dolusu selam ve sevgilerimle...
GÜLDESTE
Yaşamışcasına güzel örnekler. Ben garip başka bir olaya daha şahit oldum
Çarşamba merkezde okul, kızın ailesinin durumu çok iyi. Kızı dedesi zorla getiriyor okula, müdür beyle odadayken onlarda geldi rastladım ve konuşmalarına şaşkınlıkla şahit oldum.
Kız öyle bilgiçlik taslıyorki, öyle rahat tavırları vardıki şaşırdım. Dedesi eziliyor kızın yanında, kızı okumaya ikna etmek için uğraşıyor dede ve müdür bey. Kız tutturmuş" Okuyup ne yapacağım? Nasıl beni zorlarsınız siz, benim kendi isteğimi yapma hakkım yok mu? Geçmiş gün neler neler sıralıyordu. Hani derler ya kimisi nimet bulmuş nankörlük ediyor, o cinstten.
Sabrım taştıda lafa karıştım
" Kızım sendeki bu tavır, bu rahatlık, bu bilmişlik üniversite bitirenlerde yok, maşallah sen 3-4 üniversite bitirmişsin zaten" dedim sert bir şekilde.
Böyleside olurmuş dedim kendi kendime, hâlâ unutamıyorum.
Neyse konuya daldım uzattım, örneklerin ders verici ve yazı çok güzel gidiyor.
Tebrikler, sevgilerimle
GÜLDESTE
Tebrikler canım. Yine çok güzel bir anlatımdı. İyi ki varsın. Sevgilerimle..
GÜLDESTE
ben bu diziyide çok seviyorum....çok güzel kardeşim devam......yöresellik tat kaymış.....saygılar
GÜLDESTE
GÜLDESTE
işlerimin yoğunluğundan zor takip ediyorum
ama okuduğum bölüm yine yöresel şive ile desteklenmiş ve güzeldi
kutlarım arkadaşımı
sevgilerimle
GÜLDESTE
Canım benim, kalemin her geçen gün biraz daha sivriliyor.
Hayatın zorluklarını ne güzel anlatıyorsun.
Tebriklerim çokça. sevgimle...