- 1328 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Sporcu kızım
SPORCU KIZIM
Sevgili Kızım ,
Daha 10 yaşında sporla ilgilenerek, sporu severek bir spor dalı seçerek spor yapman bir baba olarak benim çok huşuma gitti.Spor yapan insanları gördükçe ben hep imrenmişimdir .Çünkü ben çocuk yaşta hastalanarak hastalıklarla mücadele etmek zorunda kaldım .Yürümeyi bile bir 1 yaşında bir de 12 yaşında iki kere öğrenim ben bir çocuk gibi hastalıklardan dolayı.
Canım kızım,
Atatürk:” Sağlam kafalar sağlam vücutlarda bulunur” sözü gereği vücudu zinde olan spor yapan insan gerçekten de hem mutlu hem zinde olduğundan çevik olur. Bunu spor yapanlar daha iyi bilir.Bu yaşta sende anlarsın.
Canım kızım,
Okula giden bir insanın en büyük ve ilk görevi okulunda, derslerinde başarılı olmak , öğretmenini çok dikkatlice dinleyerek sonrasında kitaplarını çok dikkatli okumak, okuduklarını anlamak, anlamadıkların da anne baba ve ağabeyine sormak , ödevlerini zamanında ve düzgün yapmak olmalıdır. Tüm bunları yapan öğrenci eğer geçer not almışsa notlarının ne olduğunun pek önemi yok bence.Çünkü bilmekteyim ki önemli olan notlarımızın ne olduğu değil, öğretilenleri iyi anlamak ve sonrasında da uygulanacak kadarını hayatımıza uygulamak olmalıdır.
Sevgili kızım,
Bunları başarı ile yaptıktan sonra bir insanın spor yapması, buna küçükten başlayarak, antremanlarına zamanında gitmesi ve hocalarının sözlerini yerine getirmesi ona aynı zamanda hayatında disiplinde kazandıracaktır mutlaka. İnsanın spor yapması ve iş dışında böyle güzel işlerle uğraşması onu hem kötülüklerden , hem kötü insanlardan hem de kötü düşüncelerle uğraşmaktan alıkoyar. Bu da tabii ki hayata olumlu bakmasına, hayatını sevmesine, hayatını düzenli yaşamanın sevinci ile daha güzel şeyler yapmak istediğinin doğmasına zemin hazırlar.
Canım kızım,
İnsanın başına ne gelirse hep kötü düşüncelerden gelir.Yani insan sadece işi ile ilgileniyor ve iş dışında da uğraşacak bir işi yoksa o zaman sıkıntıdan ya dedikodu yapar ya da oyun oynar ya da ona buna sataşmakla, boş faydasız internette gezinmek gibi işlerle zaman harcar. Bunları boş yapmamak için yani zamanını boşa harcamamak için spor yamaya başlaman da güzel şeylerin başlangıcı oldu sana . Umarım hem okulda eğitimde hem de sporda güzel kariyer sahibi olursun.
Canım kızım,
Bu spor dalında yani seçtiğin basketbolda ülkemiz dünya ile boy ölçüşecek seviyede bir ülke daha geçen sene dünya 2. olarak tamamladı . Ben de senin bu spor dalında milli takıma yükselecek kadar başarılı olmanı ve ülkemizi başka ülkelere karşı da temsil etmeni isterim.
Canım kızım,
Başka ülkelere gitmen ve orada ülkemizi temsil etmen senin görüş ufkunun genişlemesine, başka ülke insanları ile tanışarak onların yaşam tarzlarından hayata dair dersler çıkarmana ve hayatı daha iyi tanımana vesile olur . Bu yüzden senin milli takıma kadar yükselmeni dilerim. Tabii ki bu okulunu ihmal etmeden okulunla paralel olarak olmalı.
Canım kızım,
Ben rahatsızlığımdan dolayı spor yapamadım zamanında ama senin ve ağabeyinin spora meraklı olması ve bunda da başarılı olması karşısında ben heyecanlanmaktayım . İnsan çocuklarının hem okulda , hem sporda, hem sosyal yaşantılarında başarılı olmaları karşısında mutlu olmaz mı değil mi ama ? Her anne ve baba çocuklarının önce okulda ,sonra sosyal alalarda başarılı olmasını ister. Sonra da tabii ki meslek hayatında başarılı olmasını ister çocuğunun
Canım kızım,
Tabii ki sporda başarı hemen gelmez. Çalışmak ister, disiplin ister, emek ister ve sabır ister. Sporda ilerlemek için yıların geçmesini ister. Tecrübe kolay kazanılmaz, başarı elleri cebinde kazanılmaz. Bunları yapan insan bunda yani sporda başarılı olur. Sporda başarılı olan insan tabii ki aile yaşantısında da başarılı olur. Başarılı olmak başka alanlarda başarılı olmaya da zemin hazırlar tabii ki .
Canım kızım,
Sporcu olan genelde okulunda başarılı olamaz yanlış inancı yaygın benim bildiğim çevremde. Ama bence okulunda çok başarılı olan da sporda çok başarılı olan insanlarda az değil . İnsan azimli olursa hem okulda hem sporda hem sosyal yaşantısında başarılı olarak hayat dolu dolu yaşayarak hiç kötülük düşünecek zamanı kalmayan insan olabilir. Hem ailesinde hem de çevresinde çok sevilen insan olur ve çocuklarını da çok başarılı yetiştirebilir.
Sevgili kızım,
Bizim yakın çevremizde spor yapan kızlara pek rastlanmaz. Hatta daha önce yakın çevremizde eğitimde kariyer yapan kızlara da rastlanmaz. Daha doğrusu okuyan Üniversitede en güzel okulları okuyana da rastlanmazdı. Herkes mesleğini iyi kötü yapar geçinirdi ama artık değişen dünyada insanın hem eğitimini en iyi yere getirmesi hem de eğitimi dışında iyi güzel şeyler yapması artık önemli hale geldi ve insanlar sosyal hayatta da daha başarılı olmak istemekte. Bu kızlar için de daha önemli hale geldi.
Canım kızım,
Kızların ekonomik bağımsızlıklarını ele almaları ve başkalarına muhtaç olmadan yaşamaları için hem hayatta hem sosyal hayatta başarılı olmaları, sonrasında da güçlerini kötüye kullanan kocaları karşısında güçsüz duruma düşmemeleri için mutlaka meslek sahibi olmaları ve aynı zamanda da meslekleri dışında da hobiler edinmeleri önemli hale geldi.
Canım kızım,
Bir insan mesleğini yaparken ilerde emekli olduğu zaman ya da zorunluluklar karşısında mesleğini bıraktığı zaman oyalanacağı bir hobi edinmesi onun hayatı daha çok sevmesine ve çevresindeki insanlara da faydalı olmasına ve başkaları ile güzel ilişkiler geliştirmesine sebep olabilir. Bu da spor yapmak, edebiyatla ilgilenmek, sivil toplum kuruluşlarında görev almak hayır kurumlarında çalışmak olabilir. Senin yaptığın gibi spor yapmak da olabilir. Ömrü boyunca spor yapan insanlarda var hayatta.
Canım kızım,
Hayatta en büyük amacım senin ve ağabeyinin örnek ve başarılı insanlar olarak önce okullarınızı tamamlayarak güzel meslek sahibi olmanız, sonrasında da mesleğinde başarılı insanlar olmanızı dilerim. Sonrasında da mesleğinizi icra ederken sporla uğraşmanızı gönüllü toplum kurumlarında görev almanızı ve yardıma muhtaç insanlara yardım etmenizi, sonrasında da onlara kendi ayakları üzerinde duracakları bir meslek öğrenmelerine yardım etmenizi onlara yol göstermenizi dilerim. Bu tutum sizlerin hayatı sevmenize sebep olacak.
Canım kızım,
Sporda Başarlı olmak ve sonrasında da hoca olarak başkalarına spor öğretmeniz sizin için başkalarına yardım olur. Sizin de öğrencilerinizin de ilerde ülkemizi temsil edecek insanlar olmanız bizleri de mutlu eder. Bu mutluluk ile hayata daha çok bağlanmanıza ve insanların sizlerden sevgi ile bahsetmesine sebep olur.
Canım kızım,
Spor sizin sağlıklı olmanıza sebep olacağı gibi aynı zamanda da sağlık ve sihhatli olmanızı bu da sizin başkalarına muhtaç olmadan yaşamınızı rahat sürdürmenizi sağlar
Sağlık ve spor dolu hayatlar dilerim sana.
TURAN YALÇIN-TOKAT
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.