- 752 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BUGÜN ALLAH İÇİN NE YAPTIN?
Bu soru kendimi bildim bileli din sohbetlerinin derinlemesine yapılan analizlerin de değil, en düşük haliyle avam lisanıyla yapılan anların da ağızlara sakız yapılmış haliyle aklımda kalmış.Ve soruyu soran da muhatap da ne din bilgisine ne de Allah bilgisine sahip İnsanlar olmayışlarından cevaplar çok kısa ve bir gurur edasıyla verilir.Bu gün Allah için ne yaptın? Şeklinde sorulan soruya genel itibarıyla o gün için yapılan bir ya da iki hareketi övünerek söyleriz.Evet bu gün Allah için bir taşı yolun ortasından kaldırdım veya bir garibe şu kadar lira verdim veya bir kediye süt verdim su verdim gibi bir elin beş parmağını geçmiyecek sayıda yapılan iyilikleri çok rahat bir şekilde söyleyi veririz.
Her birimiz bir işle meşgulüz ya özel sektör de işci ya işveren ya da kamuda görevli ve bu işleri önce kendimiz veya çoluk çocuğumuz için yapıyoruz.
Aldığımız nefes dahi Allah’ın izni O’nun kudreti O’nun hayat bağşetmesiyle devam ederken,bu gün kendin için ne yaptın diye bir sual sorulsa ihtimal bu soruya cevap vermekte zorlanırız.Zorlanırız çünkü;gün boyu kendimiz için çok şey yapıyoruz da ondan.
Hangi birini sayalım.Sabah kalktım Allah’ın verdiği sudan içtim,yine O’nun suyu ile yüzümü yıkadım aynı suyla toprakta beslenmiş domates biber hıyar gibi ürünlerden salata yaptım yedim. Sonra iş hayatı başlıyor ve hayır hayır sayamam kafam karıştı yaptığım her şey kendim için.
Evet, Allah için ne yaptın sorusuna verilen cevapların bazen hiç bazen de bir kaç tane olması bana bu konuda bir kez daha düşünme fırsatı verdi.Ve bu yol da daha fazla ne yapılabilrin yollarını aramaya başlarken şu veciz ifadeyle karşılaştım.
"Bir gün için de ne düşünüyorsan sen o’sun" Ne kadar sade ve ne kadar anlam dolu bir söz.Alah Resulünün (s.a.v.)“Bir saat tefekkür bazen bir sene ibadetten daha hayırlıdır”sözünü te’vil eder nitelikte. Evet Allah için fiili bir şey yapmak da zorlansak ta düşüncelerimiz de O’na yer vermemizin ehemmiyetli bir iş olduğu hadisi şerifte çok güzel beyan edilmiş.
Allah için yapılan şeyleri saymakta zorlanıyorsak gelin Allah için yapamamayı deneyelim.Gıybet etmeme,harama nazar etmeme,kalp kırmama başkalırının kusurunu aramama,harama el uzatmama gibi fiili durumlarla o Rahman ve Rahim Olan Allah’ın rızasını kazanmaya çalışalım...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.