- 2421 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Eğitimci, Araştırmacı, Şair- Yazar Durdu Şahin’den 20 YILDA 76 HİZMET
1) Üniversite öğrencisi olduğu 1987 yılında halen AKP Amasya Milletvekili olarak görev yapan Avni Erdemir ve İsmail Tarakçı isimli arkadaşlarıyla Kardelen isimli dergiyi üniversite öğrencilerinin hizmetine sundu. Derginin Halkla İlişkiler Sorumlusuydu.
2) Şiir yarışmalarında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Rektörlüğü 1985 Uluslararası Gençlik Yılı Güzel Sanatlar Yarışmasında 3.seçildi.
3)1985 -1986 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekanlığı tarafından düzenlenen şiir yarışmasında 4. derece ile ödüllendirildi.
4) 1986 yılında Sevgi Pınarı isimli şiir kitabını yayınladı.
5) 1988 yılında Kutsal Sevda isimli şiir kitabını okuyucularının beğenisine sundu.
6) 1990 yılında Kar Çiçeği isimli şiir kitabını ilgilenenlerin hizmetine sundu.
7) 1992 yılında Peyami Safa, Cemil Meriç ve Attila İlhan’ın Eserlerinde Batı isimli araştırmasını kitap halinde yayınladı.
8)Gaziantep İslahiye Fevzipaşa lisesinde edebiyat öğretmeni olarak görev yaparken öğrencilerine şiiri ve sanatı sevdirdi. Bu öğrencilerden 33 tanesinin şiirlerini bedelini cebinden ödeyerek 1992 yılında Sevgi Şelalesi ismiyle kitap olarak yayınladı.
9) 1993 yılında Osmaniye’de düzenlenen 3.Güneysu Şiir Şölenini onurlandırdığı için Güneysu Dergisi yöneticileri tarafından bir plaketle ödüllendirildi.
10) Bahaettin Karakoç, Mustafa Tatçı ve Hüseyin Özbay tarafından hazırlanıp Milli Eğitim Bakanlığı yayınları arasında 1993 yılında neşredilen Şiir Burcu’nda Çocuk isimli antolojide iki şiiri yer aldı.
11) Gaziantep İslahiye Fevzipaşa lisesinde okuttuğu öğrencilerinden 3 tanesinin şiirlerini 1993 yılında kendi şiirlerini de ekleyerek kitaplaştırdı.
12) 1994 yılında Kayseri’de yayınlanan Erciyes dergisi tarafından 200.sayıya ulaşılması ve Erciyes ailesinin bir ferdi olması sebebiyle dergiye katkıları anısına bir teşekkür belgesi sunuldu.
13) 1995 yılında Günümüz Şairleriyle Gülşende Hasbihal isimli Türkiye’nin ünlü şairleriyle şiir üzerine gerçekleştirdiği konuşmalardan oluşan mülakat kitabını yayınladı.
14) 03.02.1995 yılında Türkiye Yazarlar Birliği üyesi oldu.
15) Bir öğrencisi tarafından 1996 yılında Eğitimci, Araştırmacı Yazar Durdu Şahin’in Eserleri Hakkında Ne Dediler? İsimli 84 sayfalık kitapçığı yayınladı.
16) Dumlupınar İlköğretim Okulu öğrencilerinin şiirlerini “ Alaca Dumlupınar İlköğretim Okulu Şiir Bahçesi “ adıyla 1996 yılında okul idaresinin de desteği ile kitaplaştırdı. Kitapta şiirleri bulunan öğrencileri yetiştirdi ve onlara şiiri sevdirdi.
17) Bahaettin Karakoç tarafından 1996 yılında hazırlanan Dolunay Şiir Güldestesi isimli antolojide iki şiiri yayınlandı.
18) 24 Kasım 1996 yılında Çorum Belediye Başkanı Prof. Dr. Arif Ersoy tarafından Çorum’un kültür ve sanatına katkılarından dolayı bir plaketle ödüllendirildi.
19) 1997 yılında Kuşluk Vakti isimli şiir kitabını neşretti.
20) 1997 yılında Türk Aydınının Gözünde Okumak, Yazmak ve Düşünmek isimli Türkiye çapında tanınan ünlü yazarlarla gerçekleştirdiği konuşmalardan oluşan mülakat kitabını yayınladı.
21) 1997 yılında Türkiye Yazarlar Birliği Genel Başkan seçimlerine Çorum delege temsilcisi olarak katıldı.
22) 1 Mayıs 1997 yılında Alaca Belediyesi Adına yayınlanan ve Türkiye genelinde birçok sanat ve edebiyata adamına ücretsiz bir kültür-sanat hizmeti olarak ulaştırılan Seviye Dergisini yayınladı. Derginin sahibi Alaca Belediyesi adına Mahmut Köksal, Genel Yayın Yönetmeni Durdu Şahin’di. İki aylık olarak kuşe kâğıda 32 sayfa ve renkli olarak 13 sayı yayınlan dergi çok beğenildi.
23) Çorum Eğitim Hizmetleri A.Ş. tarafından Cumhuriyetimizin 75.yılında “97 Yılı Başarı Ödülü”ne layık görüldü.
24) Merhum Hasan Ali Kasır tarafından 1997 yılında hazırlanan Gurbet Şiirleri antolojisinde bir şiiri ilgilenenlerin beğenisine sunuldu.
25) Sosyal Kültürel faaliyetlerde gösterdiği olağanüstü olağanüstü gayret ve çalışmalardan dolayı 30.06. 1998 tarihinde dönemin İlçe Kaymakamı Sayın İsmail Fırat tarafından takdir belgesiyle ödüllendirildi.
26) 1998 yılında eğitim ve öğretimde gösterdiği olağanüstü gayret nedeniyle Milli Eğitim Bakanlığı tarafından bir maaş aylıkla ödüllendirildi.
27) 1998 ve 1999 yıllarında Alaca Belediye Başkanı Mahmut Köksal tarafından Belediye tarafından düzenlenen Türk Halk Müziği Ses Yarışmalarına katkılarının anısına 2 adet bir plaket sunuldu. Bu yıllarda Alaca Belediyesinin düzenlediği şiir ve müzik şölenlerinde birçok katkısı oldu. Gerçekleştirilen konferanslarda, yarışmalarda önemli ölçüde emeği vardır.
28) Ünlü romancı ve şair-yazar Mustafa Miyasoğlu tarafından hazırlanıp Tuzla Belediyesince 1999 yılında yayınlanan Gül Şiirleri Antolojisi’ne iki şiiriyle konuk olmayı başardı.
29) Yine ünlü romancı, şair ve yazar Mustafa Mustafa Miyasoğlu tarafından 1999 yılında hazırlanan Sanat ve Edebiyat Konuşmaları isimli mülakat kitabında yazarla gerçekleştirdiği bir konuşmaya yer verildi.
30)Memuruyietle ilgili hizmetlerin yürütülmesinde ve kanunların uygulanmasında üstün bir gayret ve titizlik gösterdiğinden dolayı 08.08.2000 tarihinde dönemin İlçe Kaymakamı Sayın İsmail Fırat tarafından takdir belgesiyle ödüllendirildi.
31) Merhum Hasan Ali Kasır tarafından 2000 yılında hazırlanan Çocuk Şiirleri antolojisinde 3 şiiri ilgilenenlerin beğenisine sunuldu.
32) Devlet Bakanı Eski Danışmanlarından İhsan Işık tarafından hazırlanıp 2001 yılında neşredilen Türkiye Yazarlar Ansiklopedisi’nde biyografisi yayınlandı.
33) 2001 yılında Alaca İlçe Müftüsü Naim Arınık tarafından Alaca’nın kültür ve sanatına kazandırdıklarından dolayı teşekkür mahiyetinde bir plaket sunuldu.
34) Eğitim ve öğretimdeki başarılarından dolayı 21.12.2001 yılında dönemin İlçe Milli Eğitim Müdürü Sayın Muharrem Akyan tarafından bir teşekkür belgesi ile ödüllendirildi.
35) Arkadaşları ile 2001 yılında Kar Çiçeği dergisini yayınladı. Derginin Yayın Koordinatörü olarak görev yaptı.
36 ) Ünlü şair Arif Ay tarafından 2001 yılında hazırlanan Türk Edebiyatında Çocuk Şiirleri Antolojisi’nde de bir şiiri yer aldı.
37) Erciyes Dergisinin 25.yıla ve 300.sayıya ulaşmasında önemli ölçüde emeği olduğu için dergi yöneticilerince bir plaketle ödüllendirildi.
38) Kilim Dergisi, 2002 yılında “ Çorum’un Kültür ve Sanat Elçisi Durdu Şahin” isimli özel sayısını yayınlandı. 32 sayfalık derginin bütün yazıları Durdu Şahin ve hizmetlerini anlattı
39) Alaca Ensar Dershanesine kültür, sanat ve basında tanıtım konusundaki katkıları anısına 09.02.2002 tarihinde bir teşekkür belgesi verildi.
40) 2002 yılında kültür, sanat ve edebiyat alanında yapmış olduğu çalışmalardan dolayı Alaca Belediye Başkanı Sayın Fuat İstanbullu tarafından bir plaketle ödüllendirildi.
41) Geçmişten Geleceğe Alaca isimli büyük boy, kuşe kâğıda 400 sayfalık eseri, dönemin İlçe Kaymakamı Sayın Mustafa Ayhan’ın yönetiminde arkadaşlarıyla hazırlayıp bitirmeleri ve eserin kitap olarak yayınlanması nedeniyle 13.05.2002 tarihinde dönemin Alaca Kaymakamı Sayın Mustafa Ayhan tarafından takdirle ödüllendirildi.
42) Merhum Nazir Akalın adına 2003 yılında hazırlanan Şairin Eldivenleri isimli eserde Durdu Şahin hakkında önemli bir değerlendirme yazısı yayınlandı.
43) Gündüz Aydın tarafından Nisan 2003 yılında hazırlanan En Güzel Çocuk Şiirleri antolojisinde 1 şiiri yayınlandı.
44) Eğitim ve öğretim yılında gösterdiği olağanüstü gayret ve çalışmalarından dolayı 16.03.2004 yılında dönemin İlçe Kaymakamı Sayın kemal İnan tarafından takdir belgesiyle ödüllendirildi.
45) Mustafa Taşçı tarafından derlenip 2004 yılında kitap olarak okuyucuların ilgisine sunulan Nesillerden Nesillere Armağan Sözler Hazinesi isimli 936 sayfalık eserde birbirinden güzel sözleri yayınlandı.
46) Eğitim ve öğretim yılında gösterdiği olağanüstü gayret ve çalışmalarından dolayı 05.05.2005 tarihinde dönemin İlçe Kaymakamı Sayın Kemal İnan tarafından takdir belgesiyle ödüllendirildi.
47) Halk Ozanları Kültür Vakfı Yönetim Kurulu Üyesi Gazi Barışcan tarafından aşıklık geleneğine ve halk aşıklarına her zaman yakın durduğu için kendisine bir plaket sunuldu.
48) Ali Yakıcı tarafından hazırlanan Yunus Emre Şiirleri Antolojisi’nde bir şiiri yayınlandı
49) Abdülmecit Oyman tarafından hazırlanan Dile Gelir Anadolu isimli antolojide iki şiiri yayınlandı.
50) Bir şiiri İngilizceye çevrildi.
50) Elazığ Valiliğince hazırlanan Bayrak Şiirleri antolojisinde bir şiiri okuyucuların beğenisine sunuldu.
51) Alaca Belediyesinde Sayın Fuat İstanbullu’nun Belediye Başkanlığı döneminde Belediye Bültenlerinin yayınlanmasında önemli ölçüde etkili oldu.
52) Yine Alaca Belediye Başkanı Sayın Fuat İstanbullu döneminde düzenlenen konferansların birçoğunda desteği, hizmeti ve gayreti vardır. Bu dönemde Alaca’ya konferans vermek için teşrif eden Lütfi Şehsuvaroğlu, M.Halistin Kukul, Osman Arslan, Cevat Akkanat, Prof. Dr. Celal Tarakçı ve Ali Fuat Bilkan onun daveti ile geldiler.
53) Alaca Belediyesi’nin Belediye Başkanı Sayın Fuat İstanbullu döneminde hazırlattığı takvimler hem teklifiyle hem de katkısıyla Alacalının beğenisine sunuldu.
54) Alaca Belediyesi Kültür yayınlarının 2005 yılında kurulmasına ve hazırladığı “Gül Yağmuru” ile “Gönül Bahçem” isimli şiir kitaplarının aynı yıl yayınlanmasına vesile oldu.
55) Haziran (5-6) 2006 tarihleri arasında yapılan İntel Gelecek İçin Eğitim programına katılmış ve başarı ile sonuçlandırmıştır.
56) Devlet Bakanı Eski Danışmanlarından İhsan Işık tarafından hazırlanıp 2006 yılında yayınlanan “ Resimli ve Metin Örnekli Türkiye Edebiyatçılar ve Kültür Adamları Ansiklopedisi’nde “ eserlerinden örneklerle yer aldı.
57) Alaca’da kültüre, sanata katkıda bulunmak ve Alacalı yeni yazarların oluşmasını sağlamak için 1 Ocak 2006 yılında Alaca Belediyesi tarafından yayınladığı Birikim Dergisi’nin Yayın Yönetmenliğini üstlendi ve bu görevin gereklerini en güzel bir şekilde yerine getirdi.
58 Birikim Dergisi bürosunu her Salı ve Cumartesi günleri akşam 18.00’den itibaren açık tutarak birbirinden güzel fikir ve kültür sohbetlerinin gerçekleştirilmesine vesile oldu. Bu büro Alaca’nın farklı düşüncelere sahip seçkinlerini önemli ölçüde bir araya topladı.
59) Yozgat Şairler ve Yazarlar Derneği tarafından 30 Temmuz 2006 tarihinde bir onur belgesiyle ödüllendirildi.
60) Alaca Kaymakamı Sayın İsmail Fırat döneminde dönemin başından sonuna kadar sunucu olarak görev yaptı.
61) Alaca’da görev yaptığı her okulda kaliteli duvar gazeteli yayınlayarak ve kabiliyetli öğrencilerin yazdığı yazı ve şiirleri yerel ve ulusal gazetelerde yayınlatarak kültüre ve sanata ve genç yeteneklere önemli katkılarda bulundu.
62) Alaca Birlik Gazetesi’ne yaklaşık 10 yıl köşe yazarı ve sanat yönetmeni olarak birçok hizmetlerde bulundu.
63) Sayın Naim Arınık’ın ilçe müftülüğü döneminde, müftülükçe düzenlenen etkinliklere destek oldu, katkıda bulundu.
. 64 ) Zaman zaman Vali, Kaymakam, Belediye Başkanı, müftü, milli eğitim müdürü ve okul müdürleri adına metinler yazdı.
65) Alaca Lider Gazetesi tarafından 27 Ağustos 2007 tarihinde 48 sayfalık “ Durdu Şahin Özel Sayısı” yayınlandı. 48 sayfanın tamamı Durdu Şahin ve hizmetlerini yansıtmaktadır.
66) Mustafa Özçelik tarafından 2007 yılında hazırlanan Dünyanın Bütün Çiçekleri isimli antolojide bir şiiri yayınlandı.
67) Ankara’da yayınlanıp Türkiye çapında dağıtılan Anadolu Çınar dergisinin yazar kadrosunda yer aldı.
68) Eğitime % 100 Destek Kampanyası çerçevesinde yazılar yazdı, destek oldu.
69) www.fevzipasa.net isimli sitede yazı ve şiirleri ilgiyle okunmaktadır.
70) www.alacanet.com isimli sitede yazı ve şiirleri uzun zaman okuyucusuyla buluştu.
71) Antoloji net’te şiirleri okuyucuları tarafından okunmaktadır.
72) “www,durdusahin.sayfasi.com” isimli sitesi bir dönem okuyucunun hizmetinde oldu.
73) 1976 yılından bugüne kadar, Bizim Anadolu, Bayrak, Türkiye, Hergün, Zaman, Yeni Düşünce, Yeni Şafak, Yeni Hafta, Ortadoğu, Kurultay, Sağduyu, Akit, Gündüz, Yeni Asya, Milli Gazete, Yeni Mesaj gibi Türkiye çapında dağıtımı yapılan gazetelerin yanı sıra Çorum Hakimiyet, Çorum Lider, Çorum Yeni Gün, Alaca Birlik ve Alaca Lider gazetesinde ve Kardelen, Erciyes, Güneysu, Gerçek, Hasret, Takdir, Ortak Çizgi, Öğüt, İcmal, Dolunay, Türk Edebiyatı, Sızıntı, İlkyaz, Türkiye Çocuk, Can Kardeş, Mesaj, İnsanlığa Çağrı, Size, Gülpınar, Birliğe Çağrı, Diyanet Çocuk, Gençliğin Sesi, Çınar, Anadolu Çınar, Seviye, Kırağı, Hazan, Martı, Nizam-ı Alem, Gökçekimi, Genç Kardelen, Divit Sanat, Rayiha, Hasbıhal, Yeni Hafta, İlkadım, İslami Edebiyat, Yeni Dönem, Tarla, Atınoluk, Semerkand, Yeni Güneysu, Edeb, Tebessüm, Akış, Diyanet, Diyanet Avrupa, Irmak, Çorum Kültür – Sanat, Aşkın E Hali, Berceste, Birikim, Türkmence, Belediyemizin Sesi, gibi dergilerde makale, deneme, şiir, mülakat, kitap tanıtımı gibi çalışmaları yayınlandı..
74) 43) Eğitim ve öğretim yılında gösterdiği başarıdan dolayı 27.06.2007 tarihinde İl Milli Eğitim Müdürü Sayın Abdurrahim Köksal tarafından teşekkür belgesi ile ödüllendirildi.
75) Alaca Lider Gazetesi 27 Ağustos 2007 tarihli 48 sayfalık sayısını dergi ebatında Durdu Şahin Özel Sayısı Şair ve Yazarlıkta 30.Yılı Armağanı olarak yayınlandı.
76) 2007 yılı itibariyle Alaca’da bir ilköğretim okulunda Türkçe öğretmeni olarak görev yapmaktadır.
Saygılarımla…
Durdu ŞAHİN
Alaca Birlik Gazetesi Sanat Yönetmeni
Seviye Dergisi Genel Yayın Yönetmeni
Birikim Dergisi Yayın Yönetmeni
Türkiye Yazarlar Birliği Üyesi
Şair-Yazar, Eğitimci
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.