ÇÖP EV
Nasıl yanılıyoruz?...
Nasıl kandırıyor ve hakikatleri görmemizi engelliyor aklımızın kibirli, kendini üstün gören halleri...
Bazen televizyonlarda "çöp ev" konulu haberlere takılıyor aklım.Mahallelinin "pis kokuyor" diyerek şikayet ettiği bazen varoşlarda bazen de kalburüstü semtlerde karşımıza çıkan , içerisi tıka basa doldurulmuş o evler.
Belediye yetkilileri ve polis cebren girdikleri evde karşılarına çıkan meczup ve umumiyetle yaşlı insanı ikna etmekte ne kadar güçlük çekiyorlar.
Evin odalarına tıka basa doldurduğu "çöp"’leri vermemek için canını dişine takıp micadele ediyor.
Sokaktan topladığı gazete kağıtlarını,eski giysileri, her biri kir içerisindeki pet şişeleri, hiç bir işe yaramayacak durumdaki tahta parçalarını, eğik demir ve alminyüm çubukları, kırık cam ve şişeleri, kokmuş yemek artıklarını doldurduğu ve her birini birer ziynet eşyası , elzem varlıklar olarak algılayarak değer vermesini gülerek izlerdim.
Öyle ya ne işe yarayacak ki?
Evin içerisinden mahalleye dolan pis kokular insanları rahatsız edince halk haklı olarak şikayet ediyor.
Şikayet konusu olan eve vazifeli kolluk kuvvetlerinin yaptığı müdahaleye karşı koyan meczup’u gülerek seyrediyor mahalleli.
Oysa onun için ne kadar kıymetli olduğunu bilmiyorlar o pis çöplerin.
Vermemek için yaptığı micadeleyi seyretmek bile yoruyor insanı.
Nihayetinde çöp ev boşaltılıyor ve mahalle biraz olsun rahatlıyor.
Biz neresindeyiz hayatın.
Biraz kendimize baksak...
Biz de aslında birer çöp ev değilmiyiz?
Biz de aslında evlerimizi,bedenlerimizi çöplerle doldurmuyor muyuz?
Nelere değer verip, canımızı dişimize takıp onlar için mücadele ediyoruz?
Bir bakın/bakalım kendimize...
Yarınımızı güzelleştirecek ne saklıyoruz?
Sakladığımız ,biriktirdiğimiz her şey aslında birer çöp değil mi?
Kumaşlar...
Naylonlar...
Tahtalar...
Pet şişeler...
Kokuşan yiyecekler...
Kirli deriler...
Pislikten rengi değişen içecekler...
Biriktirdiğimiz bütün eşyanın bize ne gibi faydası olacak dersiniz?
....
"Aslında hepimiz birer ruh’uz. Bunu göremiyor musunuz?...Bakın çocuklarıma,onlar da iki küçük ruh ve her şey kaderine doğru akıyor" demişti iki hafta önce vefat eden kardeşim hastanede sohbet ettiğimizde.
Hakikatten hepimiz sadece ruh’uz.
Söylediklerini bir gün sonra vefat ettiğinde anlayabildim.
Bir kaç saat önce sarılıp okşadığım sıcacık yüzü, bir kaç saat sonra ellerime düşen acı soğuk yanakları.
"İnsanlar uykudadır.Öldüğünde uyanır" diyor Peygamberimiz.
Uyandığınız zaman odalarınız,birikimleriniz çöp olmasın.
Eğer hala çöp biriktirıyorsanız...
Ve rahatsızlık duymuyor sanız...
Önce mahallenizi değiştirin...
Çünkü o mahalle pis kokulara alışık ve aşina...
Siz pis kokudan rahatsız olan mahalleye taşının...
Onlar sizi çöpten arındırır...
Biz de ruhumuzu..
Selam ve saygı ile.
YORUMLAR
Değerli kalem arkadaşım, öncelikle başınız sağ olsun diyorum. Er de olsa, geç de olsa hayatta en acı olay ölümdür bunu hepimiz biliyoruz. Çünkü telafisi yoktur. Lakin, nasıl ki doğduğumuza inandık iman ettik, ölüme de inanıp kabullenmekten başka çaremiz de yoktur. Allah sabırlar vesin.
Selam ve saygımla...
erolabi
Sağolun.
Üzerinde bir vakit namaz olmadan gidebilmek, ve hayırlı insan olabilmek her insana nasip olmayan bir hal.
Amenna...Ölüm hayat gibi normal.
Bazı arkadaşlarım ve akrabalarım "Kardeşinizin zamansız ölümü..." dediler.
Ben de kardeşimin yönetiminde olduğu vakıfta okuna dualardan sonra "Kardeşim, ne bir an önce ne bir an sonra,tam zamanında , tam Allahımızın istediği anda vefat etti" dedim.
Sonsuz şükranlarımı arz eder saygılar sunarım.
Yakınınızdan birini kaybetmek hayata bakış açımızı değiştiriyoruz.Bazen ne anlamsızlıklarla uğraştığımızı görmemizi sağlıyor.
Kardeş acısının evlat acısı gibi olduğu söylenir.Ruhu şad olsun ve sizin güzel dua ve anımsamalarınızla yaşayadığını düşünüyorum.
Kendinizi aratmayın.
Selam ve saygılar
erolabi
Çok çokhaklısınız,hayata bakışım ,algılayışım bir anda değişti.
Bir hemşire hanıma,kardeşimin vefat haberini aldığımdan yarım saat sonra "yaptığınız bütün gayretler için teşekkür ederim" dediğimde bana " abi vallahi yüzünüze bakamıyorum" dedi.
Onların gayretli ve fedakar çalışmalarını hastanede kaldığım süre içerisinde
hayretle seyrettim.
Ölüm kaçınılmaz.
"Her canlı ölümü tadacaktır" diyor Rabbimiz.
Değerli yorumunuza şükranlarımı sunar size ve ailenize hayırlı ,sağlıklı ömürler dilerim.
En çaresiz kaldığımız olay: Ölüm. Kabulü en zor yanı hayatın. Ve bir o kadar da gerçeği.
Zamansız tanışmış kardeşiniz, ölümle. Yarım kalmış, pek çok şey.
Başınız sağ olsun. Allah sizlere sabır, evlatlarına uzun ömürler versin.
Saygılarımla.
erolabi
En çaresiz ve aciz kaldığımız zaman.
Kardeşimin cenazesine çok iyi bir Marksist olan arkadaşım gelmişti.
Bir gün önce de kardeşimle hastanede bir saate yakın sohbet ettiler.
Arkadaşım bir gün çnce konuştuğu adamı soğuk ve sessiz kefene sarılı görünce..
"İşte felsefenin,dil'in,her şey'in bittiği yer"
Dedi ve dua etmeye başladı.
Yıllardır Allah'a açmadığı ellerini ,çekingen tavırlarla açtı ve dua etti.
Ağlamaya başladığında ben neredeyse gülecektim.
Sağolun değerli yorumunuza şükranlarımı sunarım
erol abi sizi çok merak etmiştim ..
uzun zaman yoktunuz...
acınız ne büyük..
allahım geride kalanlara sabırlar versin..
rahmetlinin mekanı cennet olsun...
allahım küçük bebeklerine sağlıklı ömürler versin..
siz ise...
ne büyük acı kardeş acısı..
değilmi ?
söze ne hacet..
yanan yüreğiniz allaha emanet olsun..
tüm dualarım size...
Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşaALLAH...
Onun ardından yazdığınız bu iç ses dökülmesi bir düşüncenin bin sessizliğini doğuracak cinsten...
Saygılar...
erolabi
Sağolun öncelikle...
Dualarınıza amin diyorum..Amin...Amin..Bütün mazlumlar için Amin..
Saygı ve selamlarımla.
sen tacettine bakma...o biraz abartır:)))
zaten o burda yazmış diye yorumu kısa keseceğim yoksa nazar ediyor bana:)))
Allah rahmet eylesin..sadece ruhuz sadece akar gideriz su gibi kuş gibi doğru demiş kardeşiniz.
ölenle ölünmüyor ve ne acıki hayat hep devam ediyor.biz ölsek bile arkamızda kalnların yapacağı pek bir şey yok
hayat devam edip gidecektir
başınız sağolsun allah sabırlar versin...
erolabi
Ölenle ölünmüyor haklısın ağabey...
Fakat ölüm bizi terbiye edici ve nasihat edici oluyor...
Ve nasıl yaşarsak öyle ölüyoruz..
Değerli yorumunuza şükranlarımı arz eder,saygılar sunarım.
sevecen sıcak bir kalem.......alabildiğine yaralı....yüreği .....sevgi çırpınışları ile dolu....bu bölümün olmazsa olmazlarından....hoşgeldin can.....çok özlemişiz seni.....sevgiler
erolabi
Şubat'ın altısında kırk yaşını dolduracaktı...
Yazdığı yazılarda "öyle bir geçti ki kırk yıl" diyordu.
O'na bakan her göz gülerdi...
Her yürek neşe dolardı..
Kimseyi kırmazdı...
Bir de kimseye başkasının arkasından konuştırmaz..Eğer konuşursa "Gıybet o kadar acı ki" diye şarkı söylemeye başlardı...
İki küçük çocuk biraktı...
Şimdi görev bizde..
Değerli yorumunuza şükranlarımı sunar sizlere Allah'tan hayırlı ömürler dilerim.
tacettin yıldırım
Erolum sana yakışan bir yazı... Seni çok özledik haberin olsun...Biraderimiz kendi sırasını savdı. Bir gün mutlaka sıra bizede gelecek. Mekanı cennet olsun...
Öptüm gözlerinden hasretle...
erolabi
Sağol ...Varol...
Evet sırasını savdı ve hazırlıklıydı...
Ben şimdi kendi halime bakıyorum...
Yarın ölürsem o kadar "keşke" lerim nereye gömülecek...
Saygı ile ....
Kardeşinize Rabbim rahmet eylesin, cennetiyle cemaliyle müşerref eylesin.
Yazınız yeterince manidar! Üzerine yapacak yorum bulamadım.
Evlerimiz gerçek yuvalar olsun, manada çöp evlere çevirmeyelim, selam ve saygılar.
erolabi
Kardeşim dünyayı sevemeyen ender insanlardandı...
"Abi sadece Mavi Marmaradaki Furkan'ı çok kıskandım" demişti.Vefat etmeden bir gece önce.
Bir sinema yorumunda ayetlerden bahsederken de " Altlarından nehirler akan Adn cenneti..." demiş ve ardından " Orayı çok merak ediyorum ve gideceğim inşaallah" dedi.
Ben de "İnşaallah" diyorum.
Duanıza amin diyorum kardeşim...
Benim için kıymeyi biçilemez yorumunuza şükranlarımı arz eder, sizlere hayırlı ve uzun ömürler dilerim Allah'tan.
Saygı ile..
Öncelikle başınız sağolsun. Rabbim kardeşinize gani gani rahmet etsin. Ölüm acısını çok yakından tadan biri olarak şu anki üzüntünüzü, acınızı anlayabiliyorum. Rabbim sizlere sabır versin.
Önemli olan ruhumuzu çöplerle doldurmamak. Evlerimiz çöp ile dolsa bile temizlemenin çaresi var. Belki birkaç gün sürer ama çamaşır suları ile dezenfekte edildiğinde mis gibi kokabilir yine. Ya ruhumuz?
Ruhumuzu dezenfekte edebiliyor muyuz? Yaşarken ve bir de iyi bir hayat sürüyorsak eğer, sanki hiç ölmeyecekmişiz gibi geliyor. Hep erteliyoruz birşeyleri. Oysa ölüm bir nefes kadar yakınımızda.
Tekrar başınız sağolsun. Sevgi ve saygıyla...
erolabi
Allah o kadar merhamet sahibidir ki...
"Günahlarından tövbe eden hiç günah işlememiş gibidir " derken Efendimiz (S.A.V.) bu noktaya işaret ediyor.
Ruhlarımızı tövbe ile yıkayıp,hayırlı amel ile temiz tutabiliriz.
Kardeşim ölüme hazırdı...
Tam zamanında ve güzel vefat etti.
İki küçük çocuğu Allah'a emanet ederek gitti.
İçten yorumunuza şükranlarımı sunar,Allah'tan sizlere hayırlı ve uzun ömürler dilerim.
erolabi
Şimdi ben kendime "ben de bunları söyleyecek miyim?" diye soruyorum.
Algın Kardeşim....
Vesselam sonumuz sadece soğuk ve korkutucu olan ölüm.
Allah sizlere hayırlı ömürler versin.
Abim benim...
Rabbim gani gani rahmet etsin kardeşine ki o bizimde kardeşimiz. Rabbim efendimizin SAV şefaatine mazhar eylesin.
Söylediklerine gelince, üzerine söyleyecek sözler bıraktırmayacak kadar doğru ve hisli.
Lakin değilmiki bu nefis bizde, nereye gidersek gidelim bırakmayacak uyanışa ermediğimiz vakit..
ELELRİNDEN ÖPERİM ABİM SAYGIMLA..
erolabi
Kardeşim vefat ettiğinde onun soğuk bedenine tuttuğumda insanın ne kadar çaresiz ve mazlum olduğunu daha iyi anladım.
Ve o son an gelmeden hayatımı değiştirmeye karar verdim.
Kardeşimin vefatı benim ve bir çok tanıdığımın üzerinde terbiye edici oldu.
O giderken de insanlara nasihat etti...
Sevgi ve saygılarımla kardeşim...
Öncelikle tekrar kardeşinizin mekanı cennet olsun diyorum. Size de sabırlar diliyorum. Ne kadar doğruydu söyledikleriniz hele kardeşinizin söyledikleri. Evet aslında hepimiz bir ruhuz. Değindiğiniz konu gerçekten çok çarpıcı. Tebrik ederim. Saygı ve selamlarımı sunuyorum.
erolabi
Nezaket dolu yorumunuza şükranlarımı arz eder Allah'tan hayırlı ve uzun ömürler dilerim.