- 528 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
" NE ZAHMETİ ABLA!" ARDAHAN ÖYKÜLERİ-163
İşler ters gitmeye görsün. Teker geri dönmesin. Bütün tekerlekler gerisin dönmeye başlar. En büyük teker: dünya yeryuvarlığı başlar sapıtmaya.
Sumer resimlerinde tekerleğin talihle irelendiğini gösteren kompozisyonda görmüştüm. Kral ve talihin geriye döndüğü: Teker’e badak vermiş koca kral,takos ile durma temin etse ileri kımıltadabilmez.
Teker Hint inanışların mezkur simgesidir. Talih, felek, evren kozmik alemlerin cümle ilamını kapsar.
Tepeden tırnağa: Elektrik söner. Sular kesilir. Kalemin ucu kırılır. Kalemtraş arar bulamazsın, bulunca bıçağı yoktur. Hay aksilik dersin. Asabi biriysen: " Basarsın gamatayı!"
Kapı zili çalar. Ya şurada bir lokma yazı yazacaktık! Kapı tokmaklanmaya başladı... Allahım benim ne suçum vardı. diye sızlanman çözüm değil. Domino taşları yıkılıyor sanki. Aksilik kartopuyken, kar dağı olup katlanarak üstüne geliyor. Az kenarı çekilmelisin, az çekilsen. İşlerin düzelmesini beklesen!.
Ters giden işlerin üstüne giderek düzelteceğin sanış büyük harflerle bir aldanmadır. Bir veya birkaç işin ters gitmesi değil. Artık zincirler boşalıyor kimin zinciri tersliklerin tabii. Yağmur geçinceye kadar sığınacağın kovukta idare etmeye bakmalı.
Doğanın evet böyle anları maalesef hakikattir. Volkan patlamasıgibi... Yer çatlağının tetiklenmesi gibi... aksiliklerde başladı mı ardı arkasına varıncaya değin varır! Bu eşyanın tabiiyetinde olup kopan şeydir.
Çocuk başlar burnunu çekmeye. Burnu akıyor da ondan çkip duruyor diye üstelemezsin. Ölçülü aralıkla burnunu çekmeye devam. çin işkencesi gibi... Sonra yazarım yazıyı deyip kalktın. Doğrusu bu. Ne yapacaksın? Televizyon seyrederek uygun zamanı beklemeğe geçtin aslında. Televizyon karlamaya başladı sen oturdun oda bozuldu.
Hasbinallah! Çektin, çekmeyip ne yapcan?
Elini neye atsan boş. Bozulup duruyor her şey. Senden mi kaynaklanıyor?
Senin dışındaki eşyalardan mı? Akıl yormaya lüzum var. Niye lüzum etmesi canım. Sinirlenmeye, öfkelenmeye yeltenmek işin çıkmazı. Basıp bardağı şişeyi hacatı kıran olmaktansa. Anlamaya çalışmak iyisi. Artarda reaksiyon ne yazıkki doğal bir kural. Sana bana değil; kendinden olur herkese olur. İnsanın muhatap olduğu şeydir.
Candan Erçetin’in klibini internette açıp. ÖLÜMDEN BAŞKA HERŞEY YALAN: klibi otobüs yolculuğunda çekilmiş. otobüsün içi ışıklar açılmış. İbrahim Tatlıses bir filminde bu adeti yerleştirdi. Amacım NE ZAHMETİ ABLA lafını bizim havzada herkes bilir. Nerede kim niye söyledi. Bir vakitler çok meşhurdu. Çelin çocuğun ağzındaydı.
NE ZAHMETİ ABLA; ZAHMETİNİN LAFIMI OLUR!
Hem; çok güzeldir YALAN müziği dinlerim. Müziğin meşkiylede yazarım. Benim düşüncem bu.
Fakat mümkün mü? Kilip azcık dıngıldıyor. Hırp! diye duruyor. Yazdığım site sayfamdaki sayfa açılmıyor. Ger- geri gidiyor teker. AKSİLİK teorisi çalışıyor.
Candan Erçetin’i meşk ederken. Aklıma kendiğinden gelecek imgeleri yazacaktım. Nerdeeee!
NE ZAHMETİ ABLA! komik gümrahı paylaşacaktım okurla.
Aksilik bırakmıyorki.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.