- 1843 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Keşke ve Belki
Sonradan anladım ki,
zoruma giden şeyler sayesinde insanım..!
~İbrahim Tenekeci~
................................................................
Bir yerlerde okumuştum, keşkeler hep pişmanlık, belkilerse umut barındırırmış içinde. Keşkelerle dolu cümleleri sevmiyorum bu yüzden. İyi ki diyorum hep, iyi ki! Her ne olduysa, her ne yaptımsa iyi ki yapmışım. Eğer yapmasaydım belki ben, bu kadar ben olmazdım. Keşke karşıma çıkmasaydı diyemiyorum, belki karşıma çıkmasaydı, anlamlara anlamsızlık katamayacaktık…
‘Ben hiç hak etmedim ki böyle unutuluşu…’ diyor ya hani, ne tuhaf cümle aslında düşününce! Belki hak etmişimdir. Hem hak edilmez ki hak kazanılan bir şeydir. Demek ki kazanmışım! Kazanmışım! Hem ne diyor hani; ‘belki üstümüzden bir kuş geçer’… belki kanadına takılır sevinçlerim, başka ülkeleri, uzak yürekleri fetheder. Belki beni de bekleyen birileri vardır bilmediğim şehirlerde, belki bende onları özlerim, severim, anlaşılabilirim anlamsızlığımla anlam bulur anlam katarım anlamsızlara…
Belki gideceğim yerlerde, deniz kıyılarında, okyanus diplerinden firar etmiş, karaya vurmuş ‘deniz yıldızları’ vardır ve ben sadece bir tanesini elime alıp, yeniden fırlattığımda denize, o anda, tam o an da onun için hayatı değiştirebilirim, kurtarabilirim hayatını, hayallerini. Bir insan başkasının hayatını nasıl da değiştirebilir ufacık bir adımıyla, eminim! Birisi yaptıysa, bende yapabilirim!*
Belki söylediği her şeyi üzerime alınabilirim. O ölüm der, ben özlem anlayabilirim. O kim ve o der, ben kin ve öfke sanabilirim. O aşk der, ki demez, ben de demem, ama demezken demiş varsayıp şaşabilirim ve hep keşke der! Ben üzerime alınırım, ALINIRIM! Sonra belki demek istedi sayarım, avuturum saçma sapan ruhumun şüphelerini.
O’nun keşkeleri hep ümitsizlik doğurur ben belkilerin umuduna yaslarım kalbimi.
Belki bir şey olur ve güllük gülistanlık bir güne uyanırken gözlerimiz, yaşar gideriz!
Yaşar gideriz! ……….
ve kim bilir, kim bilebilir bunu….
BELKİ; yaşar gideriz…..
fulya/şubat2011
*(esinlenilmiş düş!)
YORUMLAR
keşkeleri belkilere belkileri keşkelere cevirmek evet durup düşünmek gerek haklılık payı var ama aşklarda ah aşklarda belki keşki olmamalı orda sadece yasanmışlık ve elde kalan hep saygı olmalı değil mi? Değil mi düşündüğünde gecmişi o saygı senı avutmalı belkı keşke değil saygı sadece saygı avutmalı bir kucuk gulucuk belki bir göz yası damlası kalmalı düşlerde ve elde. Saygılar naif bir tat kaldı eserden geriye bana ..:)
bilirsin şairem
kimbilir/lerle belki/lerle örülü yaşamın önümüze bıraktığı sanrılı bir hayat...
fakat yinede tutunuyoruz kimbilir belkide diyerek...
keşkelerimiz doğmadan biz olabilme telaşına...
umutlar besliyoruz büyütüyoruz yarınlara...
sevgilerimle...
hiç vazgeçmediğim belki/lerle...
Fulya CODAL
belkiler bulsun yarım bıraktığımız cümlelerimizi , dilerim...
sevgiler...
Güzel tespitlerle süslenmiş güzel bir yazı."keşke" ve "belki" olmasa hayat olmazdı herhalde.Keşkesi olanın belkiside vardır elbet.Tutunacak dal düşünürken belkiler girer işin içine.
Belki çoğu zaman umutları ve hayalleri kapsar.Keşke ise umutsuzluk yada pişmanlık.İkiside hep oldu ve hep olacak sanırım.belkide olmalı...
Selamlar
Fulya CODAL
belkide olmalı, kim bilir..
sevgiler, teşekkürlerimle...
"keşke"leri ve "belki" leri zaman zaman ben de düşünürüm.
Haklısınız,"keşke"lerimiz sayesinde, bugün daha olgun bakabiliyoruz hayata.
Aslında her "keşke" bir tecrübedir.
"belki, yarın daha güzel bir gün olacak!" Umut dolu bir cümle oldu değil mi?:)
Yüreğinize sağlık. Herşey gönlünüzce olsun.
Sevgilerimle...
Fulya CODAL
evet neden olmasın!
yeni bir gün daima yeni bir umut ve yeni başlangıçlara gebedir hep!
dilerim belkilerimizi hep keşkelerin üzerinde tutmayı başarabiliriz!
sevgiler....