- 545 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
üNİVERSİTEMİZ VE YURTLAR.
ÜNİVERSİTEMİZ ve YURTLAR.
Yurtlar, ilimiz Üniversitesinde okumak için gelen gençlerimize verilen güzel bir hizmettir.
6215 öğrenci değişik fakülteler ve meslek yüksek okullarımızda okumaktadır.2011 yılı Avanos ve merkez kız ve erkek yurtlarındaki mevcut yatak kapasitesi=630…
Resmi kurumlarca ihaleye çıkartılarak 2012 yılında açılması planlanan yurt kapasitesi; 250 erkek+250 kız =500 kişilik yeni açılacak+Avanos ilçesinde yeni açılacak 240 kişiyle =740 kişilik kapasite de ilave edildiğinde 1370 yatak kapasitesi 5 yıl ihtiyacı karşılayacaktır.
Özel apart oteller ve daireler, özel yurtlar, dini cemaatlerin evleri, yurtları toplam 3500 kişiye hizmet verdiği söylenmektedir. 2011 de Nevşehirli iş adamlarımızca açılması planlanan yaklaşık 1500 kişilik yurt binası okumaya gelen çocuklar için bir şanstır.
Planlı bir yurt kapasitesinin artırılması insana gurur vermektedir. Bunun yanında olumsuz hareketlerde bulunan öğrenciler yok mudur? Elbette insanın bulunduğu yerde olumsuzluk yapanlara karşı da toplu eğitimler artırılmalıdır.
Emniyetimizin ilgililerince ve bizler gibi sivil kurumlarımızca da gençlere ve ailelere de eğitimler verilmektedir. TV. Radyolarımız da yayınlarını artırmalıdırlar. Ayda 90 dk yayın zorunluluğunu sanırım RTÜK Takibini yapmaktadır. Ulusal TV hatalı yayınlara karşı kişiler yasal şikâyet haklarını BİMER e yapmalılar ki toplumumuzu daha çok duyarlı hale getirebilelim…
Zararlı alışkanlıklara karşı bizler seminer ve konferanslar vermekteyiz, kampanyalar yapmaktayız. Buna rağmen bazı firmalarda gençleri potansiyel bir müşteri olarak görmekte, onların paralarına göz koydukları kadar ağlarının içine çekmeye çalışmaktadırlar…
Emniyet, sağlık, ilgili birimler bunlarla İlgili yasalar( 4207 ve 5727) çerçevesinde takiplerini yapmaktadır. İlimiz asayiş yönünden iyidir. Büyük şehirlere baktığımızda cirit atan başka unsurlar ilçelerde yok mudur, elbette ilgili kurum ve kişilerce bunların takipleri yapılmaktadır.
Biz kendi yetki alanımız ve toplumsal sorumluluk duygularımıza göre hareket etmek zorundayız. Bir tabir vardır ya :”Her şeye burnumuzu sokmamalıyız…”
Yurtlar kadar, açılacak yeni bölümlerimizde de Nevşehir üniversitemizin diğer illerle yapılacak olan bilimsel ve sosyal alandan yapılacak yarışmalarda eğitim kalitemizi artıracaktır.
İstatistik rakamlarına göre kız yurdu ile erkek yurdumuzun yatak kapasitesi, öğrencilere sundukları hizmetlerin kalitesi, ziyaret ettiğim kız ve erkek yurdu müdürümüz Şahin bey izah ettiler. Kamuoyumuzun bazı olumsuzlukların kırılması açısından bilgilendirilmesi güzeldir… İlçelerde yüksek okul ve bazı fakültelerinde kazandırılması, öğretim üyeleri ve araştırma görevlilerinin da bir an evvel alınması kalitemizin artmasına vesile olacaktır.
Rektörümüz Sayın Prof.Dr. Filiz KILIÇ hanımefendinin açıklamalarını yerel basın olarak takip ediyoruz. İş adamlarımızca ve özel sektör temsilcilerimiz ve sivil toplum kuruluşlarımızca memnun kalmayanınız var mıdır? Eğitimde rekabet başarıyı artırır derler doğrudur. Bilimsel açıdan fakültelerin öğretim üyeleri yönünden zenginleşmesi ilimize okumak için gelen öğrencilerinin tercih sebepleri olacaktır, sosyal alanda yapılacak reklamlar, okulu bitirip iş alanında başarılı olan çocukların ve ailelerinin yaptıkları propagandayı da küçümsememek lazımdır… Bizlerin zamanı ile şimdiki gençlerin imkânlarını karşılaştırdığınızda epey mesafe alınmıştır. Şımarık olan, ailesine sıkıntı yaratanlar olmamış mıdır, elbette bunlarda ilgili birimlerce cezayı hak edenler cezasını almışlar, hukuk kuralları çerçevesinde hareket etmek zorundayız, Bazı kişiler ne yazık ki toplumda sosyal sıkıntıları yaratmaktadır… Üniversiteler aydınlanmanın ölçüsüdür. Başarılı olduğunda her kesim kendisine pay çıkarttığı gibi, olumsuz her olaylara karşı da aynı duyarlılıkta olmalıyız! Ne dersiniz?2023 yılında cumhuriyetimizin 100.yılı nedeniyle Sayın Valimiz Abdurrahman SAVAŞ Bey yerel basın mensubu arkadaşlarımıza açıklamada bulundular. Eğitim, Sağlık, Yatırımlar, Turizm, Tarım, yanında ilimizin ve ilçelerimizin sorunlarına inşallah çareleri siyasilerimizin, sivil toplum kuruluşlarımızın koordineleriyle hep birlikte buluruz…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.