- 2617 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜTAHYA'DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
KÜTAHYA ULUCAMİ;KÜTAHYA’DA Kİ ULUCAMİ’Yİ YILDIRIM BEYAZIT KÜTAHYA VALİLİĞİ YAPTIĞI SIRADA İNŞAATINI BAŞLATMIŞTIR, BAZI NEDENLERLE YARIDA KALAN CAMİNİN YAPIMI İÇİN KANUNİ SULTAN SÜLEYMAN’I GÖREVLENDİRMİŞ VE CAMİ 1522’DE İBADETE AÇILMIŞTIR. ULUCAMİ’NİN 1410 YILINDA YILDIRIM BEYAZIT’IN OĞLU YAKUP ÇELEBİ TARAFINDAN BİTİRİLDİĞİ DE ÖNE SÜRÜLÜR,
EVLİYA ÇELEBİ ÜNLÜ SEYAHATNAMESİ’NDE ULUCAMİ’Yİ MİMAR SİNAN’IN YAPTIĞINI VE CAMİNİN O ZAMANLAR 27 M.ENİ VE 44 M.BOYU OLDUĞUNU BELİRTİR. 2 YAN VE 1 KIBLE KAPISI BULUNDUĞUNDAN SÖZ EDER, TEK KUBBEYİ 57 ÇAM DİREĞİNİN TUTTUĞUNU AÇIKLAR. KÜTAHYA’DA Kİ ULUCAMİ 1800 YILLARINDA ŞEHZADE MUSTAFA EFENDİ’NİN ÖNDERLİĞİNDE VE HALKIN YARDIMLARI İLE TADİLAT GÖRMÜŞTÜR. 2 BÜYÜK KUBBE VE YARIM YAN KUBBELER DEĞİŞTİRİLEN 57 ÇAM DİREĞİNİN YERİNE ÇAVDARHİSAR KASABASI’NDAN GETİRİLEN VE HER BİRİ 30 TON AĞIRLIĞINDA OLAN 6 MERMER SÜTUN ÜZERİNE OTURTULMUŞTUR, İÇ SÜSLEMELERİ TEKİRDAĞ’LI HATTAT AHMET EFENDİ TARAFINDAN YAPILMIŞTIR.
ILICA;KÜTAHYA’YA 27 KM.UZAKLIKTADIR, KÜTAHYA-ESKİŞEHİR YOLUNUN 23.KM.DEN AYRILARAK 4 KM.LİK AYRI BİR YOLLA ULAŞILIR. BURADA KÜTAHYA BELEDİYESİ’NİN YAPTIRMIŞ OLDUĞU ’OTEL HARLEK’TEN BAŞKA OTEL-MOTEL-PANSİYONLAR VARDIR, ÇAM ORMANLARI İLE KAPLI OLAN ILICA’DA KAMP YAPABİLMEKTE MÜMKÜNDÜR. HAMAMI 43 DERECE SICAKLIKTAKİ SUYU İLE ROMATİZMA VE CİLT HASTALIKLARINA İYİ GELMEKTEDİR.
YONCALI-DİBECİKLER KAPLICALARI;KÜTAHYA TAVŞANLI ASFALTININ 17.KM.SİNDEDİR, YONCALI’DA ERKEKLER HAMAMI-KADINLAR HAMAMI-KÜKÜRT BANYOSU-RADYOAKTİVİTELİ ÇAMUR BANYOLARI-ÇELİK BANYOSU-DÜBECİK HAVUZU VE BANYOSU BULUNMAKTADIR. YONCALI KAPLICALARI DÜNYANIN SAYILI KAPLICALARINDANDIR, BANYO KÜRÜ YAPMAK VE İÇMEK SURETİ İLE SUYUNUN KARACİĞER-BÖBREK YETERSİZLİĞİ-SAFRA KESESİ İLTİHAPLARI-KOLİT-KADIN HASTALIKLARI-SİNİR HASTALIKLARI’NA İYİ GELDİĞİ TESBİT EDİLMİŞTİR.
EMET KAPLICALARI;KÜTAHYA’NIN EMET İLÇESİ KAPLICALARI İLE MEŞHURDUR, YENİ HAMAM-DAVUTLAR HAMAMI-YENİCEKÖY HAMAMI-DERELİ KAPLICALARI BUNLARIN ÖNEMLİLERİDİR. 40-50 DERECE SICAKLIKTAKİ SUYU BULUNAN KAYNARCA KAPLICASI ROMATİZMA-SİYATİK-HER TÜRLÜ ADALE AĞRILARI-CİLT HASTALIKLARI-BEDENİ VE DİMAĞ YORGUNLUKLARI’NA İYİ GELEN SUYA SAHİPTİR.
GEDİZ KAPLICALARI;SİMAV’DA EYNAL KAPLICALARI ÜNLÜDÜR, SİMAV’A 5 KM.UZAKLIKTA BULUNMAKTADIR. BURADA BÜYÜK HAMAM-OTEL-MOTEL-GAZİNO-20 ADET MÜSTAKİL BANYO-DÖRT KADEMELİ BÜYÜK YÜZME HAVUZU-ÇAMAŞIRLIK-CAMİ VARDIR. SUYUNUN SICAKLIĞI 90 DERECEDİR, SUYUNUN İÇİNDE KÜKÜRT VE ÇELİK VARDIR. EYNAL KAPLICALARI 2.SINIF TURİSTİK TESİSLERE SAHİPTİR.
KÜTAHYA KALESİ;BURADAN KÜTAHYA KUŞBAKIŞI GÖRÜLÜR, ÇEVRESİ 3.5 KM.DİR. 70 BURCU VARDIR, BİZANSLILAR ZAMANINDA YAPILMIŞTIR, SELÇUKLULAR VE OSMANLILAR ZAMANINDA ONARIM GÖRMÜŞTÜR.
AİZANİ (ÇAVDARHİSAR);FRİĞ ÇAĞI’NDAN KALAN ESERLERE SAHİPTİR, KALINTILAR ŞEHRİN 60 KM. GÜNEYBATISINDADIR, ANTİK ÇAĞA AİT ZEUS TAPINAĞINA SAHİPTİR.
MACAR EVİ VE ÇEŞMESİ;MACAR İHTİLALİ LİDERLERİNDEN LOJOS KOSSOUT’UN 1849’DA YAPTIRDIĞI EV VE ÇEŞMEDİR.
DUMLUPINAR ANITI;İSTİKLAL SAVAŞI’NDA ŞEHİT DÜŞENLERİN ANISINA DİKİLMİŞTİR, ÇALKÖY’ÜN ANITTEPE’SİNDEDİR.
KÜTAHYA MÜZESİ-BELEDİYE MEYDANINDAKİ MERKEZ HANI-SELÇUKLU ESERİ VE HALEN VAHİTPAŞA KİTAPLIĞI OLARAK KULLANILAN YAKUP ÇELEBİ VAKFI-BELEDİYE ÖNÜNDEKİ ZAFER ANITI-KÜTAHYA’NIN KURULDUĞU HİSAR TEPESİ’NDE Kİ DÖNER GAZİNO (1 SAATTE TUR ATAR)-HÜKÜMET KONAĞI-ÇİNİLİ ÇEŞME-ÇİNİLİ HAVUZ-EMET’TE Kİ TÜRKLER DEVRİNDEN KALMA BABÜKBEY CAMİİ (X1.YY.ESERİDİR)-TAVŞANLI YÖRESİNDE DİKİLİTAŞ MEVKİİNDE FRİK KAYA MEZARLARI KÜTAHYA’DA GEZİLECEK GÖRÜLECEK DİĞER YERLERİN ADIDIR.
NOT.GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR KERİM ÖZBEKLER (SOLDA), ÜNLÜ ŞARKI SÖZÜ YAZARI VE ŞAİR YALÇIN BENLİCAN İLE BİRLİKTE BURSA ŞAİRLER ŞÖLENİ SIRASI’NDA BURSA’DA BULUNAN 600 YILLIK ÇINAR AĞACININ ALTINDA BİRLİKTE GÖRÜLÜYORLAR.(FOTO.ŞÜKRÜ ÖKSÜZ-AYDIN YAZARLAR VE ŞAİRLER DERNEĞİ BAŞKANI)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.