HERŞEY GÜZEL OLACAK...1.BÖLÜM
Dila nın içi içine sığmıyor, yüreği kıpır kıpırdı.Çayını alelacele içerken bir iki lokma ekmek atıverdi ağzına.
" Yavrum bu ne halin ? iyicene doyursana karnını."
"Annem içim almıyor ; acıkırsam söz birşeyler yerim orada."
Bugün onun için çok önemliydi;öğretmen atamaları yapılacaktı."Allah’ ım sen bilirsin ne olur herşeyin hayırlısını ver" diyordu içinden.Bir yandan hazırlanırken diğer taraftan arkadaşını arıyordu telefonla.
"Ben şimdi çıkıyorum; görüşürüz."
Anne ve babasına sarılıp öperken çocuk gibi gözleri dolu doluydu.
" Benim için dua edin; sizleri çok seviyorum."
" Biz de seni kızım ne olursa olsun moralini yüksek tut anlaştık mı?"
"Tamam canlarım; hoşçakalın."
"Güle güle yavrum kendine dikkat et ; sonucu öğrenince bizi hemen ara emi?"
"Mutlaka, merak etmeyin beni."
Kadıncağız pencereden el sallarken kızının arkasından aklına ne gelirse okuyup üflüyordu durmadan.
Dila kalabalıktan belediye otobüsüne zorlukla binebilmiş ; neyseki tutunacak bir yer bulmuştu.
Muavin " arkalara ilerleyelim lütfen " diye uyardı. Bir minik huysuzlanıp ağlarken, kimi
si elinde gazete okuyor kimi cep telefonunla bağıra bağıra konuşuyordu farkında olmadan.
Seneler nasıl da geçmiş mezun oluvermişti.Belki acı günleri,üzüldüğü zamanlar vardı; ama... tatlı anılar kalmıştı hep aklında.öğretmenleri...arkadaşları hayalleri... umutları...mutluluk sepetine doldurmuştu kendince.
Durağa gelince düğmeye bastı.İnerken onu bekleyen arkadaşını görünce tatlı bir gülümseme yayıldı yüzüne.
"Günaydın "
"Günaydın ; bu gece hiç uyuyamadım heyecandan biliyor musun ."
"Ben de."
Konuşa konuşa binanın önüne gelince güvenlik kontrolünden sonra içeri gidiler.Salon oldukça kalabalıktı.Diger arkadaşlarını aradı gözleri .arka sıralarda Ahmet i görünce sevinçle el salladı Işıklar yanmış; yetkili kişiler tek tek yerlerini almaya başlamıştı.Gürültüden kimse kimseyi duyamıyordu veee......
"Arkadaşlar ! lütfen sessiz olalım!" uyarısı.
Milli eğitim bakanı kısa bir konuşma yaptıktan sonra ; arkasından diğer yetkililer söz aldı.
" Hepinize hayırlı uğurlu olsun " Bilgisayardan şifre girildi ve o anda tuşa basıldı.
Salonda ise nefesler tutulmuş; çıt yoktu.
Gözler ekranda tayini çıkanların kimi ağlıyor; kimi yanındakine sevinçle sarılıyordu.Dila arkadaşının elini tutmuş sırasını beklerken kalbi duracak gibiydi.
"Dila Gözde"
Doğuda küçük bir köye atanmıştı;arkadaşının tayini ise Ege de bir kasabaya çıkmıştı.
Kendini toparlar toparlamaz birden aklına evi geldi; hemen telefonla anne babasını aradı.
Biraz buruktu ama söz vermişti ya nerede olursa olsun görevini yapacaktı.
" Anneciğim belli oldu."
" Neresi ?"
".........???" biraz yutkundu.Doğu da şirin bir köy" diyebildi.
"....!!! Hayırlısı olsun kızım."
Kadıncağız kocasına döndü Meraklı gözlerle bakıyordu ona.
" Belli olmuş uzak...ama...ne yapalım...
"Benim kızıma her yer yakındır.
" İnşallah bey"
Bir düşüncedir almıştı.oralara kız başına nasıl gidecekti ? Aslında hasretlik şimdiden içini kavurmaya başlamıştı.
Dila arkadaşlarıyla çay bahçesinde oturup kısa bir sohbetten sonra haberleşelim diye ayrılırken hepsi yeni bir kapıyı açmak üzereydiler artık.
Akşam eve döndüğünde anne babası ve erkek kardeşiyle günün kritiğini yaparken bir yandan da gideceği yeri inceliyorlardı.
"Abla bak Karasu Irmağının yakınında."
" Evet...."
" Kışın çok soğuk olurmuş oraları ;kalın birşeyler koymalı yanına,burası gibi değil iklimi."
" Doğru bazanın altındada bir battaniye var onu yanına verelim kızım.
" Bence hep beraber gidip bir ev tutalım , yerleştirelim seni de öyle bırakalım"
"Yarın iyice bir liste yapalım neler alınacak , neler yapılacak."
" Hadi bakalım herkes yatağa ;sabah ola hayır ola."
Dila nın yüreği hüzünle karışık adını koyamadığı duygularla dopdoluydu; ilk kez ailesinden ayrı kalacaktı.
Günleri bir koşturmacadır geçiyor,herşey hazırlanmış ertesi gün de yola çıktılar.Ev tutup yerleştirecekler; okullar başlamadan ise tek başına dönecekti köye.
Uzun bir yolculuk başlamıştı... mola ..sohbet.. derken uykuya yenik düşen başını anneciğinin omuzuna dayamış ; gözleri kapanmıştı.
Sabaha karşı güneşin ışıkları yüzüne vururken tatlı tatlı gülümsedi; bu kez annesi başını ona dayamıştı.
Şimdi bozuk yollardan geçiyorlar ; tabiat değişmiş, dağlar koyu renkti; kavak ağaçları yol boyunca sıralanmıştı.
Muavin tek tek dolaşıp" Ne içersiniz?" diye soruyordu.
" Çay lütfen." Ağzı kurumuştu.
Annesi dün yaptığı poğaçaları çıkarıp uzattığında hepsi iştahla yemeğe başladılar.
Öğlene doğru köye yaklaşmak üzereydiler ;ama indikten sonra yarım saatlik minibüs yolculuğu daha olacaktı .
Muavin valizleri çıkarıp verirken " iyi günler " diyerek tam otobüse biniyordu ki..
Dilanın babası hemen seslendi ..
" Köye minibüsler nereden kalkıyor ?"
" Sol taraftaki kahvenin önünden sorsanız hemen gösterirler saat başı kalkar."
" "Teşekkürler; iyi çalışmalar."
Sol tarafa doğru ağır ağır yürümeye başladılar.Bir hayli yorgun,ve uykusuz oldukları her hallerinden belli oluyordu.Kahvenin önüne geldiklerinde , Birkaç köylü masada oturmuş konuşurken onlaı görünce gülümsüyerek
"Hoş gelmişsiniz ."
"Sağolun acaba ...Köy e minibüs ne zaman kalkar?"
" On dakika sonra gelir; buyrun,bekleyin" diye yer açtılar.
O arada hemen çay ikram ettiler ; öyle içten sıcakkanlıydılar ki..
Minibüs gelince köylülere teşekkür edip ayrıldılar. Şimdi yol tepelere doğru çıkıyor ve çok taşlıktı.Dila nın aklına bir şarkı geldi ;kendini tutmasa sesle söyleyecekti.
Orda bir köy var uzakta
O köy bizim köyümüzdür
Gitmesek te ,görmesek te
O köy bizim köyümüzdür.
NEŞE KIZILYAR
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
anladım şimdi
bu şiir fıkarası neden şiir düşmüyor diye düşünüyordum
sağlıcakla kalın
GÜLDESTE
Cok güzel bir anlatim.
Dinlendirici bir tarziniz var sevgili Güldeste.
Devamini muhakkak okuyacagim.
Yüreginize saglik
Sonsz sevgimle
GÜLDESTE
Canım, minik kuşum... Yokluğumda öykülere başlamışsın. Ne iyi etmişsin arkadaşım. Sade bir dil, içten bir anlatım. Okutuyor kendini.
Bakalım Dila'yı görev yerinde neler bekliyor?
En sevdiğim, dünyaya bir kez daha gelirsem olmak istediğim meslek öğretmenlik...Kutsal... Dila bu kutsal mesleği, uzaklara gitmek pahasına yapacak. Allah yolunu açık etsin...
Yüreğine sağlık canımmm. Seni seviyorum...
GÜLDESTE
CANIM ARKADAŞIM HİKAYENİ OKURKEN KIZIM GELDİ AKLIM AAYNI OLAYLARI KIZMDA YAŞADI ÖGRETMEN OLDU VE ATAMASI YAPILDI YAPILINCAYA KADAR TABİ AYRI BİR SORUNDA NEYSE BİTANEM AYNI OLAYLAR BİZİMDE BAŞIOMIZDAN GEÇTİĞİ İÇİN SENİ ÇOK İYİ ANLIYORUM ÖYLE GÜZEL ANLATMIŞSINKİ BENDE SENİNLE YAŞADIM BU OLAYLARI BİTANEM MEVLAM YAVRULARIMIZA HER ŞEYİN EN GÜZELİNİ E HAYIRLISINI VERSİN DİLİYORUM CANIM ARKADAŞIM O GÜZEL YÜREĞİN VAR OLSUN DİLERİM BEN GELİNCEYE KADAR OKUYAMAM BELKI AMA GELİNCE YİNE GÜZEL HİKAYENİ OKUMAYA DEVAM EDECEĞİM BİTANEM SENİ GÜZEL YÜREĞİNDN ÖPEREK AYRILIYORUM CANIM ARKADAŞIM HOŞÇAKAL SEVGİ İLE KAL OLURMU BİTANEM
İlk bölümüne iyi ki denk denk geldim. Mutlaka takip etmek istiyorum, bunu bil.
Çok güzel başladı, eminim güzel devam edecek.
Kutlarım canım, sevgilerimle
GÜLDESTE
şekercim benimmmmm
hadi hayırlı olsunnnnnnnnnnn....
dilerim gönlünce olur. :)
GÜLDESTE
Çok güzel Neşe kızım bende kızımı Diyarbakıra götürmüştüm onu hatırlattın bana birisinide Balıkesire götürmüştüm devamını zevkle okuyacağım sevgilerimi yolluyorumNeşe kızım,
GÜLDESTE
Güzel bir öykü. Geç kaldığım için özür dilerim. Çok beğendim. Devamını sabırsızlıkla bekleyeceğim. Kalemine sağlık canım. Sevgilerimle..
GÜLDESTE
bir öykünün başlangıcı......sade ve çekici bir üslup.....o kadargüzel bir anlatış varki....olduğu gibi....kahramanımız öğretmen ilk tayin yerine buruk fakat heyecanla gidiyor....ne umuyor ne bulacak....büyük hedefler yok okuyucuyu elde etti...çünkü bu tür yazılarda abartı okuyanı sıkar....ben okurken aynı otobüsle aynı köye giden birisi gibiydim.....GÜLDESTE kendisini ispatlamış bir kalem....bizlere soğuk kış günlerinde sıcaklıklar sunacak.....neden bu tür için bu kadar bekledinki......sen bunuda çok güzel yapacaksın ben yürekten inanıyorum.....kolay gelsin....saygılar
GÜLDESTE
güzel bir öykü başlıyor
yüreği güzel bir kalemden
kutlarım arkadaşımı
sevgilerimle