SINIFTA KALDIĞIMIZIN RESMİ…
SINIFTA KALDIĞIMIZIN RESMİ…
24 Kasım öğretmenler günü…
Türkiye de bu gün öğretmenler günü olarak kutlanıyor…
Basında, TV lerde zaten öğretmenlerle ilgili her şeyi okuduk izledik…
Ve normal hayatta öğretmenlerle içli dışlıyız zaten, basının yazmadıklarını biz görebiliyoruz…
Ben Keban da ki eğitim sorunlarına değineceğim…
Basında ki en ilgimi çeken başlık, Okulda 70 bin açık var,180 bin öğretmen atama bekliyor…
Artık bu çelişkiyi siz nasıl yorumlarsınız bilmiyorum…
22 Kasım akşam saat 18 30 da Fevzi Çakmak ilköğretim okulunda, Veli toplantısına katıldım… Orda söylenen şeyi yazıyorum… Bir tek kadrolu branş öğretmenimiz var deniyordu…
Bu şartlarda eğitim yapmaya çalışıyoruz deniyordu…
Bu Fevzi Çakmak ilköğretim okulunun kaderi olsa gerek… Benim iki çocuğum Fevzi Çakmak ilköğretim okulunda okudu… Birinde bir yıl içinde 8 öğretmen değişti, birinde 6 öğretmen deyişti… Bu şartlarda çocuklarımız nasıl okula, öğretmene alışacaklar ve nasıl başarı olacaklar takdirini size bırakıyorum…
Bu okula branş öğretmenleri gelmiyor mu? Mutlaka geliyordur ama nasıl, ne kadar verimli oluyorlar onu bilmiyorum… Toplantı sonunda sınıflara gidip öğrencilerimizin durumunu soracaktık ki sınıflar kapalıydı neden diye sorduk? Öğretmenler Elazığ’dan geldiği için burada yoklar dendi… Şimdi burada ne yazacağımı biliyorum ama yazmayacağım, öğretmene, öğretene saygımdan yazmayacağım… Ama ne demek istediğimi umarım herkes anlar o öğretmenler daha iyi anlarlar…
Gerçekten öğretmen eksiği var mı? Yok mu? Diye Milli eğitim internet sitesine baktım bazı okullar için bilgi girilmemiş, bazılarında da bir yıl önce tayin olmuş müdürlerin bilgisi hala durmak ta yani güncelleme yapılmadığı anlaşılmaktadır…
Köy ilköğretim okulu bölümünde sadece bir okul bilgisi var… Onun resmini Keban milli eğitim müdürlüğü sitesinden buraya koyacağım yorumunu size bırakıyorum…
Bu yazıyı yazarken kendi ilköğretim okulu öğretmenlerimi hatırladım… Kebana 40 km uzaklıktaki okula ders saatine yetişsin diye bir gün önceden okula gelmeleri, hatta Kebandan köye bazen yayan geldiklerini hatırlıyorum da, bir saat geç gedip okul aile birliği toplantısına katılmayan öğretmenlere bir anlam veremiyorum…
Mutlaka öğretmenlerinde büyük sorunları vardır… Memlekette sorunu olmayan kurum varmı demek geliyor içimden…
Bu konu çok hassa bir konu daha fazla irdeleyip yanlış anlaşımlara sebep olmak istemem…
Yukarda yazdığım gibi Kebanın Açık olan tek köy ilköğretim okulunun resmini sunuyorum… Yorum sizin…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.