- 1347 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Seçtiğimiz Ve Seçemediğimiz Hayatlar..
Gizem her şeyin başı, gizem.. Doğmak, yaşamak, ölmek gibi insanın anlamakta güçlük çektiği bir olgudur,
varla yokluk arası gitip gelmeler.. Seçim imkanı olmasına rağmen, seçme şansımızın da olmayışı vardır gizemin içinde.. Kabuleniş ve teslimiyet olduğu kadar itiraz ve isyan da yerini alır kendi içinde.. Aslında her şey bir kapı ardında yada önündedir; ya kapının önündesindir ya da arkasında.. Bir yanın karanlıktadır diğer yanın, aydınlıkta.. Bir yanın misafirdir, diğer yanın ev sahibi.. Elin her daim kapının kolunda.. Ya acansındır kapıyı , ya da kapatan..
Dünyaya gelişimizle başlar her şey, seçim şansı bizim değildir.. Gelmişizdir var olmuşuzdur artık, ne ailemizi ne yaşadığımız ülkeyi ne de dilimizi dinimizi seçebilmisizdir.. Gizem burada iştirak eder yaşantımıza, ilk kez bu noktada girer hayatımıza.. Ömür denilen kimine uzun, kimine kısa vaat edilen o sırlarla dolu macera başlar..
Şans mıdır, kader mi ? Kim bile bilir ? Hem ikisi de; hem de hiçbiri.. Iki ucu farklı; olma ve de oldurma savaşı vardır elimizde.. Fakir, cahil imkansızlıklarla dolu bir ailedir belki de payına düşen.. Açlık sefalet hor görmelerle başlayan bir yaşantın olacaktır.. Küçücüken itilip kakılacaksındır.. Kötü insan bilineceksinidir.. Yanlışa sürüklediği vakit dünya koşulları seni.. Hani diyeceksindir; ben mi yarattım bunca kötülüğü ?.. Ben kötüyüm de, sizler çok mu iyi ? Pişmanlıklarla bir başka yol arayacaksındır kendine seçtiğin ve de seçemediğin hayat işte ikisi arasında gidip geleceksindir ömrün boyunca.. Yaş ilerledikçe olgunlaştıkca sana da seçme şansı sunacaktır hayat.. Büyük bir azimle bir kaçış, çıkış noktası ( kollayacaksındır ), arayacaksındır içinde bulunduğun ama aslında dışladığın ömrünü şekillendirmek için.. O vakit hayatına gizemi tekrar davet edeceksindir.. Sonu belki de başlangıcından daha hayırlı olan..
Oysa kimi de vardır ki, pamuklarla sarmışlardır onu... Yediği önünde yemediği ardındadır, hem aileden yana şanslıdır hem de bulunduğu ülkeden.. Tertemizdir sütten çıkma ak kaşık derler ya işte tam da öylesi.. Herkes tarafından sevilir, sayılır.. Hürmet görür, kendini dünyanın merkezi beller.. Sanır ki ; hep böyle gider.. En iyi imkanlara sahiptir o, birkaç dil bilir ve hatta dünyanın çeşitli ülkelerinde istediği gibi yaşaya da bilir, hiç yabancılık çekmeden.. O mu , seçmiştir bu yaşantıyı ?.. Gizem ap açık ortadadır işte.. Muammadır böyle gelip böyle gideceği.. Bir sabah kalktığında belki de hiçbir şey eskisi gibi olmayacaktır.. Yitirecektir sahip olduğu sandığı ne varsa..
Bir hastalık nüksedecektir, bildiği konuştuğu diller bile hafızasında kalmayacaktır.. Belki de eli ayağı tutmayacaktır ailesinin serveti bile, onu bu durumundan kurtaramayacaktır.. Saygın kimliğinin yerini; acınan, horgörülen hiçbir işe yaramadığı kanaatine varılan bir benlik alacaktır..
Yahut öyle bir düşüşe geçecektir ki ! Ufacık bir seçim hatası, onu bir başka kişiliğe büründürecektir... Yoluna çıkan herhangini bir yanlış, onu bulunduğu koşullardan uzaklaştırarak kendisine yabancı bir ben meydana getirecektir..
Kötülük , çirkinlik zanettigi ve beğenmediği o safta yer tuttacak.. Itilen kakılan hor görülen şimdi kendisi olacaktır..
Hayat böyle bir şeydir, ne oldum değil ! Ne olacağım, savaşı verir insan.. Gizem sürdükçe hayatlar üzerinde, kimse kimseyi yargılamamlı.. Herkes özünde iyidir aslında ve anasından doğduğu ilk gün gibi cahildir.. Bildiğini sanmak her şeyi, aslında cahiliğin en belirgin özelliklerinden biridir.. Dışladığımız kimlikler, aslında bizim untancımizdır.. Dışlamak yerine sahip çıkmalıyız her düşmüşe.. Bu hayatta seçtiğimiz yaşamlar olduğu kadar.. Seçemediğimiz yaşamlar da olduğunu her daim hatırlamalı ve de hatırlatmalıyız.. Hem kendimize, hem de çevremizdeki insanlara..
Ne savaşlar paklar bu dünyayı.. Ne de kendini üstün görmeler.. Asıl olan hoşgörü ve sevgidir..
Ve kendini bir başka kişinin yerine koyup düşüne bilmek.. Yani empati yapmak.. Gizemin bir parçası olmak..
Hayatı bir tek kendimiz için yaşamamak.. Farkındalığı kucaklaya bilmek.. Uyku halinden uyaniklığa varmak..
En çokta kimseyi hiçbir şeyden ötürü yargılamamak..
NE SEÇTİĞİ DIN ; NEDE IRK.. ASIL OLAN HEPIMIZ İNSANIZ..
Çünkü seçtiğimiz ve seçemediğimiz bir hayat var.. Kimsenin tekelinde olmadan, gizemin bir parçası olan..
Gönül Cesli
Tarihi:30 Ocak 2011 Pazar 18:58:52
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.