- 651 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
Mısır’ı Patlattılar
(Bu patlamış mısır, başka bir Mısır...)
Mısır kendiliğinden patlar mı?
Bu nasıl bir soru? Tabii ki patlamaz.
Mısır’ı patlatmak için ısıya ihtiyaç vardır.
Onlar da öyle yaptılar, yani ateşi yaktılar.
Sonra da Mısır’ın patlama nedenini açıkladılar: Halk ayaklanması…
**
İlk olay bildiğiniz gibi Tunus’da başladı.
Bunu Arnavutluk, Cezayir, Ürdün ve Yemen izledi. En sonunda da Mısır.
Ayaklanmaların olduğu ülkelere bakıyoruz ve hepsinde ortaklaşa olan şu özelliklerin varlığını görüyoruz:
Yolsuzluk
Yoksulluk
İşssizlik
İltimas
Rüşvet
Almış başını gidiyor. Yani halk ayaklanması için ortam müsait.
Sanırsınız ki canına tak etmiş olan halk, ölüm dahil her şeyi göze alarak ülkelerini bir felaketin eşiğine getirmiş olan yöneticilerini alaşağı etmek için kendiliğinden harekete geçti.
Böyle düşünürseniz yanılırsınız. Çünkü işin gerisinde rol almış olan başka aktörler var:
Büyük devletler, isyan çıkartma konusunda uzmanlaşmış vakıflar, gizli istihbarat teşkilatları.
**
Peki niçin?
Dünyaya yeni bir düzen vermek için, işe Ortadoğu’dan başlayacaklarını yıllar öncesinden zaten ilan etmişlerdi.
Adamların gizlisi, saklısı yok. Açıkça BOP çerçevesinde Ortadoğu’daki ülkelere “demokrasi” getireceklerini ve burada birçok ülkenin sınırlarını değiştireceklerini söylemişlerdi.
Bu ülkelere getirmeyi düşündükleri demokrasiyi sakın ola ki, kendilerine layık gördükleri demokrasi gibi zannetmeyin. Kavram aynı, ama gelen rejim çok farklı bir şey. Daha iyi anlamak için Irak’a getirdikleri, milyonlarca cana mal olan ucube demokrasi(!)yi hatırlayın.
**
Ayaklanmaların olduğu ülkelerdeki liderler bunların dostu değil miydi, sorusu da aklınıza gelebilir.
Ancak unutmamalı ki emperyalist güçlerin gerçek dostu sadece ve sadece çıkarlarıdır. O nedenle dostum dediklerine tuvalet kağıdı muamelesi yaparlar.
Yani, bir kere kullan, tuvalete at ve sifonu çek!
YORUMLAR
Yani, bir kere kullan, tuvalete at ve sifonu çek!....çok hoştu...güncelliği olan çok güzel bir yaklaşım....oralarda dikta hiç bitmediki....ne kadar kötü olsada firavunun idaresinden güzel olur...gelişen teknoloji herhalde tuvalet kağıdı olmamayı öğretiyor galiba....ne güzel bir benzetim.....domino etkisi.....yeter biraz uyansınlar....okurken büyük keyif aldım teşekkürler.....
Ömer Faruk Hüsmüllü
Değerli yorumunuza teşekkür ederim. Düşüncelerinize katılıyorum.
Temennim o ülke insanlarının da özgürlüğüne kavuşması, ama bir beladan kurtulup başka bir belaya uğramalarından da korkuyorum.
Selam ve saygılarımla...
Gidenlerin yerine kimler geliyor ona da bakmak lazım galiba.
Belki de bir anlamda halkın gerçek tercihleri değil de, toplumda biriken baskıyı gazı alabilecek değişiklik hedeflenmiş de olabilir.Yoksa hiç de kontrol edemeyecekleri birileri işbaşına gelebilir.BU hesabı da yapmış olmaları muhtemel küresel güçlerin. Gerçi neticede Tunusta da Mısırda da asker kökenli yöneticilerin veya onların kumandasındaki yöneticilerin diktatörlükleri vardı.Bir zamanlar bizde de olduğu gibi hani. Son gelişmeler onlardan daha kötüsünü mü getirir acaba? Daha kötüsü olamaz bence ama yine de izleyip görmek azım neticeyi.