- 963 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
VESVESE
Kralların ve Padişahların istibdadına Dinler mesnet olmuştur.
İstibdat=uyruklarına hiçbir hak ve özgürlük tanımayan, baskıcı zorba rejim. Despotizm.
****Okurken estetiğinde boğulduğumuz bir Veciz söz. Acaba ne demek ister bu söz. Diye düşünmeden edememişimdir. Yaklaşık yarım asırlık ömrümün bana düşündürdüğü, çeyrek asır içinde; Bu veciz sözde vurgulanan,’Biz kötüydük mü? Yoksa bizden öncekiler kötüydüler mi’ demek. Anlamadım gitti.
***Kimden okunursa okunsun. Türk milletinin Tarihini Şanlı bir tarih diye okursunuz. En şedit savaşlar döneminde bile, Attila ya Hıristiyanlar, Tanrının kırbacı ya da kılıcı demekle yetinmiş. Bir bakıma biz azdık Allah da Attila ile bizi cezalandırdı vurgusunu yapmışken, Ne oldu da bize,bu asil soy. Tarihin seyrinde Gelişerek Osmanlı imparatorluğu gibi bir devlet nizamından. Tü ka ka ya dönüştü.
Tarih boyunca,himaye eden; Değil kendi tebaasını, yer, yer düşmanını bile zulümden koruyan bu şanlı ordu. Barbarlar, Germenler. Doğu ve Batı roma da
Adalet’i, mertliği, temsil ederken. Ne olmuşdu da.Yukarıdaki söze maruz kalmıştı.
Aklımda ki en büyük soru ise şudur. Selenga, ötüken ve ordostan yani (M.Ö)122 yıllarından başlayan bu Var olma gayreti Osmanlının son döneminde her hakarete maruz kalan bir Osmanlı Türk ayrımına dönüştürülerek sanki iki ayrı milletten, bahs ile.Neden. Biz kendimizi çirkefe yatırdık.
Daha önce Hiç mi ihtilaller olmadı.Biz millet olarak hiçmi kardeş kavgası yaşamadık Taht için kardeş kardeşi hiç mi yemedi.Tabiiki bunlar yaşandı fakat hiçbir asırda.Kardeş kardeşi yok saymamış Öldürmüşse bile yasını ilan etmiş.Devletin bekası elzemdir hükmü ile davranmış.Bu İktidar savaşını Milleti, ötekileştirme cihetine gitmemiş.Değil kendi uyruğuna zulm etmek içindeki.Etnik ve Farklı dinlere de;Haraç vermeleri halinde her türlü hizmeti şiar saymıştır.
Hadi okumayı sevmiyoruz.Kulağınıza çarpan tüm rivayetleri toparlayın.Hayat bildiğiniz her şeyle;Tanzimata geri dönüp,Apdülazizden ileri doğru gelerek.Dil’i bile değiştirilen bu Millete.Yukarıdaki sözü Bir elbise gibi giydirmeye çalışın.
Giyim, Takvim, saat, din eğitimi. Mevcut dil. Çocuğunuza koyulacak isme kadar her şeyin;Devlet tarafından yasak edildiği bir dönem düşünün.Ve birde veciz söz.
Kralların ve Padişahların istibdadına Dinler mesnet olmuştur.sevgi ve selam.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.