- 1162 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SÖYLE BEN NE YAPAYIM?
Bugün 24 mart büyük oğlumun doğum günü.Askerde ki küçük oğlumunda yemin töreni.
Binlerce insan oğularını görmeye gelmişler,hep yoksul,olmayan ekmek paralarını yol parası etmişler benim gibi!
Herkesin eli yüreğinde burada eğitimini tamamlayanlar genelde doğuya gidiyorlar!
Hergün silahların,mayınların patladığı onlarca insanın öldüğü nedenini bilmediğimiz kirli savaşın devam ettiği yere gidiyorla.
Yol parası bulan anne ve babalar son kez çocuğunu görmeye gelmişler.
Hiç birimizin olup bitenlerden haberimiz yok.
On dört saatlik yol beni yormuştu biran evel oğluma kavuşup yorgunluğumu unutmaktı.
Yemin merasimi uzadıkça uzadı dalgın gözlerle bakarken merasim başladı.
Saygı duruşu,marşlar,konuşmalar her kelimenin ardında anlamsızca rahatsız edici alkışlar.
Yemine geçildi bazı anneler ağlıyordu bende için için ağladım kimileride onca yeşil elbiselerin içerisindeki binlerce askerin içinde oğlunu arıyordu.
Rahat hazır ol alkışşşşşş
Tüfek omza alkışşşşşş
Bando alkışşşş
Sıkıldıkça sıkıldım neyin alkışları?
Yemin başladı haydi çocuklar gidin ya şehit olun ya gazi!
Dam dam dammm,alkışşşşş
Sizleri bugün için büyüttük ya şehit olun ya gazi!
Dam dam dammm,alkışşş
Bu ezan bu bayrak başka yerlerde yok hadi yavrularım gidin ya şehit olun yada gazi!
Dam dam dammm,alkışşş....
Oğlumu kucakladım hastaymış ciğerleri ağzında cıkarcasına öksürüyor,yavrum boğazına düşkündür ama herşeyden mahrum kalmış,yorgun ve bitkindi misafir haneye zor ulaştı on saat uykudan sonra uyandığında acıktığını hisetti üç kap yemekten sonra anlatmaya başladı.
Baba burası çok kötü!
Çok dayak atıyorlar,psikolojim bozuldu ,intahar edenler olmuş,firar edenlerin çok.
Ben niye burdayım?
Bunca sıkıntılara neden katlanıyorum?
Yirmi bir yaşındayım bu güne kadar beni arayan olmadı!
İşin,ekmeğin varmı,senden başak kimse sormadı elini uzatmadı!
Sen bana diyorsun ki bu vatani görev devlet babadır.
Ben senden başka baba tanımıyorum.
Babam olsaydı bu güne kadar sağlığımı,eğitimimi,işi varmı nasıl geçiniyor diye sorardı!
Sülüsümü aldığımda üzerinde ailesinde şehit yoktur,güney doğuda görev yapanı yoktur diye yazılıydı birden bire ürktüm korktum!
Ölüme aday olduğumu hisettim!
Şubede bana yol ücreti olarak yedi lira altmış kuruş para verdiler.
Sen bana yüz elli lira verdin buraya kadar yetmedi,birde benden yirmi lira para aldılar oyak banka beni sigorta yapacaklarmış!
Askere gideceğim diye iş yerime istifa dilekçesi verdim o işimide kaybettim.
Bana akıl ver ben ne yapayım?
Sen öpmeye kıyamazken burada pestilim çıktı!
Niçin burdayım?
Bir ağacım,evim,işim ve sigortam yok kim için burdayım?
Devletin kasasında en büyük payı asker alıyor,bende askerim yol parasını sigorta parasını niye ben ödedim?
Bütçede alınan bunca para nereye gidiyor?
Neden bu parada yol parası sigorta parası bana düşmüyor?
Baba sen beni kandırdın!
Bu benim babam değil!
Benim babam sensin.
Sen öl de öleyim....Başkası için ölmek istemiyorum.!....
Bana söyle akıl ver,burada psikolojim bozuldu!
Bana söyle ben ne yapayım?.......
Ben ne yapayım oğlum bende babamdan öğrendiklerimi sana aktardım,devletin baba olduğunu,askerlik bir vatani görevdir,askerliğini yapmayana kız bile vermiyorlar!
Dedem derdiki kimi insan,kimi devletler onurunu,şerefini ve ailesini korumak için savaşır,kimi de para ve kar hırsı için savaşır.
Bende bilmiyorum kimin ne yaptığını niçin savaştığını!
Tek bildiğim savaşlarda kimsenin karı yoktur,büyük kayıplarla sayfalarını kapatırlar bir yerlere bayrak dikseler bile!
Yer yüzünde zalimler ve namusuzlar silinmedikçe,zalim mazlımı dövmek için bahane bulur!
Birileri savaş ilan ediyor tanimadığı ,hal hatır sormadığı,adam yerine koymadığı insanların kapısına vergi toplamak ve askere çağırmaktan başka kapısını çalmıyo!
Eniştenin büyük dedesinin kapısına bir atlı geliyor,devletimiz şuan savaş halinde seninde üç oğlun var birini askere yazacağım der,ben oğlumu cepeye göndermem der ozaman bedelini ödüyeceksin der.
Üç ayda bir gelirmiş ya oğlan yada bedel ,bedel ödiyecek parası kalmayınca iki oğlunuda elinden alırlar,gidiş o gidiş birdaha dönmüyorlar.
Atlı yine gelir atın üzerinden inmeden savaş devam ediyor küçük oğlunuda askere yazacağm,yalvarır etme eyleme çocuğum küçük,hasta hemde deli desede kar etmez yarın çocuğu kendi ellerinle kışlaya getir getirmezsen gelir zorla götürürüm deyince ulan namusuz,şerefsiz ödediğim bedelleride cebe indirmişsin,iftira atma siz böyle yaparsanız ben burda alevi, kürt genci bırakmıyacağım hep cepheye yolayacağım der çeker gider.
Sabaha kadar döner durur ben şimdi ne yapayım?
Sabah oğlunu yanına alarak merkeze varır,ne görsün ana baba günü iğne atsan yere düşmez hep kendi yöresinin insanı.
Komutanın kapısına varır oğlum şimdi ben ne dersem onu yapacaksın,pantolonunu sıyır,ne olacak baba,oğlum ben ne diyorsam onu yap,ya ölüm yada dediğimi yap,donunuda sıyır,baba ayıp burası çok temiz,hem herkes bize bakıyor ben ne diyorsam yap ya öleceksin yada buraya sıçacaksın oğlan komutanın kapısının önüne bırakı verir.
Bir gürültü kopar kim yaptı,bunu yapanı getirin bana.
Efendim benim oğlan yapmış ben deli olduğunu söyledim laf anlatamadım,çabuk burayı temizle oğlunuda al siktir olun gidi,hemen şapkasını çıkarır üzerine kapatarak iki eliyle avuçlar oğlunuda koluna girerek hızlıca uzaklaşır:...
Şimdi ben ne yapayım?........
24.03.2006
Aşur ŞAHİN