- 4093 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
AĞLAMIŞSA KADIN....
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hep ağlatmışsan, unutturmuşsan gülmeyi o gönülden tebessümü nasıl beklersin...
Ağlamışsa kadın; dökmüşse acılarını damla damla yanan yüreğine, belki yangınlarına derman olur diye… Her damlada çoğalmışsa yüreğinin ateşi, harlanmışsa yangınları biraz daha, eğdirmişsen başını kader diye, çilem diye çekmişse seni… Tek tesellim diye sarılmışsa dünya meyvelerine…
Yâr diye sarmamışsan, gözyaşlarına şefkatli bir el olup dokunmamışsan, üşütmüşsen yalnızlığın ıssızlığında... “Emin yerdeyim, emniyetteyim” diye hissedeceği bir omuz olamamışsan başını yaslayacağı, düştüğünde el olmamışsan tutunacağı, kendi başına hep doğrulmak zorunda kalmışsa…
Hançerlemişsen defalarca sırtından, ağzından dökülmemişse iç ısıtan bir kelam,gül verilesi ellerini uzatmışsan hep yokluklara, bırakmışsın neredeyse bir ömür bir başına....Şu hayat hengamesi içinde diğer yarısı hiç olmamışsan,...Hep yarım kalıp hayatla tam mücadele ederken yanında olmamışsan…
Çaresizce bakmışsa gözlerine, talip olmuşsa sevgine, kapatmışsan ona kalbinin kapılarını, duymamışsan yüreğinden yükselen feryatlarını, tıkamışsan hep kulaklarını, başına taç edeceğini çiğneyip geçmişsen hep...Yâr diye sinene sarmamışsan…
Yarın niyetine huzura yatırım yapmak istediği takvim yapraklarından hiç biriktirememişse, ağrıyan yarasından, yüreğinden hiç öpülmemişse, yüzünden bir tebessümlük aydınlığı esirgemişsen, karanlık olsa da yollar; el yordamı ile yalnız başına yürümüşse, elinden tutan el, derdine merhem olmamışsan…
Varlık yokluk hep senindir diye öğretmişsen, kendi başına göğüs germişse hastalığa, acıya, kedere… Sevinci ile mutlanmamışsan, acılarını paylaşmamışsan, hep gömmek zorunda kalmışsa... Yüreğinin içi artık umutlarının kabristanı olmuşsa, hayat yolunu beraber yürüyeceği insanın; umutlarını tek tek kurşuna dizişini izletmişsen hep, sorulmamışken her gün biraz daha ölürken var mıdır diye son bir dileği…
………..
Yıllar sonra dönmüş gelmişse nikah cüzdanında adı koca hanesinde yazılı olan... Yorgunluğunu da beraberinde getirmişse “anla be kadın, bittim işte” diyen gözlerle bakıyorsa, teselli etmediğinden kendisi teselli bekliyorsa…
Yılların kayıplarının acil telaşı ile kadına ihtiyacı olduğunu fark etmişse, yâr demediğine yâr diyesi aklına düşmüşse ve o kadının gözlerinde ölümün o soğuk rengini görmüşse, yıllarca için için yanmış bir viranenin küllerini fark edebilmişse… Ürkmüşse ölümün soğuk renginden, tüm pişmanlığı ile içine girmek istediği kalbin kederle dolu griliğinden…
Aklının aldığı, yüreğinin değmediği, üzerinde sevginin izi bile olmayan hediyelerle çalmışsa bu defa o yüreğin kapısını.... Haykırmaz mı o kadının yüreği , sormaz mı ? “ölmeden önce neredeydin” diye, tek bildiği sükunetinin dili ile ?…
Kim anlayabilir ki; onun en ufak bir göz izi bile olmayan yüreği ile ” diğer yarım” dediğince hep yarım bırakılmasının acısını, yaraları öyle canlıdır ki ne kadar öpsen de geçmez sancısı... Yüreğinin feryatları hala çığlık çığlığa kulaklarındaysa, o küllerden yeni bir can doğmaz ki... Parçalanmış bir kalp yeniden atmaz ki…
Sakın demeyin ona “bak ne kadar pişman, nelerle gelmiş sana, sen de az bi yürek kapını aralasana” Bilmezler, bilemezler az bir aralasan dökülecek bir bir umutlarının henüz soğumamış cesetleri….
Değmeyin artık ona rahat bırakın ölüler bir daha sevemez ki….
Perihan TUNÇOK KILIÇ
esmize 22 ocak 2011
Ne çok tanıdığımız bir hikaye...tanık oldum, sanık oldum, yargıç oldum ve yazdım işte...
Seçki kuruluna benimle beraber duygularımı paylaşan her dosta sonsuz teşekkürler sevgiler saygılar.....
YORUMLAR
Anlaşılan o ki 19 yorumu yapanlar da bizzat bu yazıyı kaleme alan da sesi çıkan çoğunluğa bakmış. Erkek adam ağlamaz ya. İşte sırf bu yüzden ağlayamayan, '' Karı gibi zırlama'' nın muhatabı olmamak için susan. Bir kez olsun , hiç olmazsa , '' Pişmanım !'' sözünü duyabilmek için hayatının kalan tamamını vermeye hazır suskun azınlığı görememiş hiç kimse.
Yazınızda çok ufak bir oynama yapıyorum. Bir de böyle okuyun:
Hep ağlatmışsan, unutturmuşsan gülmeyi o gönülden tebessümü nasıl beklersin...
Ağlamışsa ERKEK; dökmüşse acılarını damla damla yanan yüreğine, belki yangınlarına derman olur diye… Her damlada çoğalmışsa yüreğinin ateşi, harlanmışsa yangınları biraz daha, eğdirmişsen başını kader diye, çilem diye çekmişse seni… Tek tesellim diye sarılmışsa dünya meyvelerine
Günün yazısı olmayı fazlasıyla hak eden çok güzel bir yazıydı. Can-ı gönülden kutlarım.
'' Erkek'' diye başlayan bir yazı yazmayacağım...'' Erkek adam ........Boş veerrrr ''
Kalabalıklarda gülümsemek zorunda bırakılan kadınların çilesi ve sadakatin bekçileri.
Vefa ne çok yakışır da vefasızlık kaderleri.Hoyratça duyguları asılıp, yürekleri hançerlenen kadınlar.
Sizi ilk okuyuşum.Duyarlı yüreğin müdavimi olurum bundan böyle.
Sevgilerim güzel yüreğinize.
Esmize - Perihan Kılıç
Bir kadın baştan aşağı yürektir aslında....Üzülmüye görsün... Sevgisi bilinmeye görsün...Sevgisi kullanılmaya görsün...
Şahin olur, alıcı kuş olur...
Bazılarıda bu güzel satırları yazan büyük yürek gibi...Su olur, pınar olur, çağlayan olur böyle getirir duygularını dile...
Akar,,,, akar,,,, yüreklere...
Bu güçlü kalemi kutlarım...
selamlarımla...
Esmize - Perihan Kılıç
Esmize - Perihan Kılıç
ÇİLEKEŞ ANADOLU KADINININ HAYATINI TÜYLERİM DİKEN DİKEN OLARAK OKUDUM.YAŞADIKLARINZ İÇİN ÇOK ÜZÜLDÜM.ANCAK,ACINIZI BİZLERLE PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN YÜREKTEN KUTLUYORUM.
KADININ DEĞERİ BU OLMAMALI DİYOR VE PEYGAMBERİMİZ SÖZÜNÜ HATIRLATIRIM:CENNET,ANALARIN AYAKLARI ALTINDADIR.
TABİ,HAYATI CEHENNEME ÇEVİREN ERKEKLER DE VARDIR.HERKES YAPTIĞININ KARŞILIĞINI BİR GÜN ALIR.
İLAHİ ADALET BELKİ GEÇ TECELLİ EDER AMA ASLA YANILMAZ....
TEKRAR KUTLAR,SAYFAMA BEKLIYORUM...
Esmize - Perihan Kılıç
saygılar selamlar
Esmize - Perihan Kılıç
Kac yüregin birikmis suslarini dile getirmissiniz böyle,
yüregimde o ince sizi...
okudum,
okudum...
............
sevgiler yüreginize,kaleminize...
YILDIZ
Esmize - Perihan Kılıç
malesef ki durum böyle rengini kaybetmiş evler içinde suskun insanlar mutsuzluğa doğan çocuklar sevgilerimle
Bir kadının duygularını, en iyi bir kadın anlatır/anlatmış işte. Hem de çok güzel anlatmış tebrik ederim.
sevgimle...
Esmize - Perihan Kılıç
"Bir kadını ağlatmak çok zor değildir aslında. Kadınlar her şeye
ağlayabilir; bir filme bir şarkıya bir yazıya... En az erkekler kadar
yani! Ama bir kadını yürekten ağlatmak zordur. Eğer bir kadın yürekten
ağlıyorsa ağlatan onun yüreğine ulaşmış demektir."
Evet bir kadın yürekten ağlıyorsa sakın ola ki değmeyin ona...değemeyin..
tebrikler Perihan hanım.
Esmize - Perihan Kılıç
Esmize - Perihan Kılıç
Kadınlar ağlatılmamalı, çünkü onlardır yüzümüzü güldüren ve bize sevmeyi öğreten.
Bahçede hanımeli
estirir gönlümüzde
çiçekli bahar yeli
Güzellikler gül açar
değerse hanım eli.
Esmize - Perihan Kılıç
Esmize - Perihan Kılıç
seçki kurulu....hakkını vermiş....okurken uslubuna imrendim.....ne yazdığını biliyor....geçte olsa tanıştık....tebrikler...
Esmize - Perihan Kılıç
Esmize - Perihan Kılıç
Aklının aldığı, yüreğinin değmediği, üzerinde sevginin izi bile olmayan hediyelerle çalmışsa bu defa o yüreğin kapısını, haykırmaz mı o kadının yüreği , sormaz mı“ölmeden önce neredeydin” diye sükunetin dili ile ?…
Kim anlayabilir ki; onun en ufak bir göz izi bile olmayan yüreği ile ,” diğer yarım” dediğince hep yarım bırakılmasının acısını,yaraları öyle canlıdır ki ne kadar öpsen de geçmez sancısı..yüreğinin feryatları hala çığlık çığlığa kulaklarındaysa,o küllerden yeni bir can doğmaz ki..Parçalanmış bir kalp yeniden atmaz ki…
...
İÇ KONUŞMALARIN EN MASUMU AMA EN GÜZELİ....
KUTLARIM İÇ SESİNİZİ...
Esmize - Perihan Kılıç
Değmeyin artık ona rahat bırakın ölüler bir daha sevemez ki…. SON CÜMLESİ YAZININ ALINTIII
Bunu karşı cins içinde okuyabiliriz değil mi? Yüreğine sağlık.
Esmize - Perihan Kılıç
Ne çok tanıdımız bir hikaye...tanık oldum, sanık oldum, yargıç oldum ve yazdım işte...
çok iyi etmişsiniz yazmakla..
benide geçmişe götürdü ve hissettirdi..
ne yazık ki kuş yuvadan kaçınca kıymetli oluyor...
derdim ki yüreğimde ki kuşu uçurma..uçurmak için elinden gelen gayrati gösterdi..
ve final belli kocaman bir hiç artık..
paylaşım beni çok etkiledi..
selam olsun kaleme..
Esmize - Perihan Kılıç
Bizim kadınımızı ne güzel anlatmışsınız, işte bu yüzden "Cennet anaların Ayakları Altındadır" demiş efendimiz, işte bu yüzden bu topraklara "Anadolu" denmiş, bu yüzden ölen kişi babasını adıyla değil anasının adıyla çağrılırmış, işte bu yüzden Görüp gözetilmeye en fazla hakkı olan kimdir denince efendimiz; Anan, Anan, Anan, Baban ve Yakın akraban diye cevap vermiş. Yine bu yüzden sizin en hayırlınız hanımına karşı en hayırlı olanınızdır buyurmuş, Ama bu milletin asil kadınları anaları bacıları hiç bir zaman yılmaz, yıkılmaz, pes etmez bilirki birgün keserde sapta döner hesapta döner.
Sakın demeyin ona “bak ne kadar pişman, nelerle gelmiş sana, sen de az bi yürek kapını aralasana”
Bilmezler az bir aralasan dökülecek bir bir umutlarının henüz soğumamış cesetleri….
Değmeyin artık ona rahat bırakın ölüler bir daha sevemez ki
Offfff ben diyeyim şimdi bana bir dokun bin ah işit bütün kadınarımızın kadari hemen hemen aynı
perihanım öyle bir anlatmışsınki yüreğime dokundu sevgimle...