- 1271 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BU DÜNYADA YAŞAYAN EN ÖZGÜR MİLLETİZ.
Ne garip bir milletiz değil mi.’Şimdi bu da nereden çıktı?’dediğinizi duyar gibiyim:)
Hem tüm dünyada en özgür yaşayan milletiz.Hem de her şeyden şikâyet ederiz.
Bir bakarsın ‘’Türk gibisi varmı heyttt be ‘’diye böbürleniriz.Bir bakarsın ‘’yok abi bu ülkede yaşanmaz.Bak yurtdışında millete ohhhh kebap’’ deriz.
Oysa bilmeyiz ki bu dünyada en özgür yaşayan milletiz.
Bir yapmak istemediklerimiz var ki; bunları kim dayatırsa dayatsın yapmayız.
Bir de bilmeden yaptıklarımız var ki.Bunları öğrenmek için de en ufak çaba sarf etmeyiz.
Hey yavrum heyyy:)
Mesele öğrenemedik hala yürüyen merdivenlerde sağda beklemeyi.Bu kural Avrupa ve Amerika’da oluşmuş durumda, ancak ülkemizde bir türlü oluşmadı.Metropol bir şehirde yaşıyoruz.Hayat o kadar hızlı akıyor ki,bir saniyenin bile önemi var aslında bizler için.
Şimdi ülkemizdeki duruma bakalım önce .Eğer yürüyen merdivende birisi yürüyorsa önce el birliğiyle onu kınarız.’Kardeşim yürüyen merdivende de yürünür mü?Adı üstünde yürüyen merdiven.Yürüyeceksen ne bindin?’ diye uğultu halinde söyleniriz.Sonra merdivenin sol tarafını da kapatırız ki yürüyerek çıkanlar yürüyemesin.Bir yandan da sağımızdakine bakarak gülümseriz.‘’Adamı yürütmezler işte böyle ‘’ der gibi.
Şimdi yurtdışındaki uygulamaya bakalım .Eğer yürümeyecekseniz merdivenin sağında bekleme yaparsınız, solunuzdan yürüyenler geçer.Hele bir sol tarafı kapatın.Arkanızdan omzunuza dokunup “kenarda bekler misin” diye sizi uyarır.Metro ve Tren istasyonlarında yürüme önceliği inenlerindir.Hey yavrum heyyy:)
Bir de sokaklardaki duruma bakalım.Mesela öğrenemedik hala sokaklara çöp atmamayı.Türklere en yakın millet Japon’lardır deriz.Hele bir Tokyo sokaklarını görün gözlerinize inanamazsınız.Yerde çöp bulmayı ruyanızda görürsünüz.Bırakın çöpü ,çöp kutusu dahi bulamazsınız.Adamların kültüründe yok .Sokakta yemek yemeyi milletçe ayıpladıkları için,kimsenin çöp kutusuna ihtiyacı yok sanırım.Şimdi bana muhalefet olarak,’’ bu adamlar çöpü nereye atıyor’’ diye sorabilirsiniz..Mağazaların kendilerine özel ve denetlenen çöp atma merkezleri var.Çöpe bile merkez yapmış adamlar. Hey yavrum heyyy:)
Hadi Amerika’ya gidelim bakalım orada durum nasıl.Mesela bir fast food restoranda gittiniz ve yemeğinizi yediniz.Ola ki yemek tepsinizi ilgili yere boşaltmadınız. Bir yetkili gelir ve sadece size hatırlatır.Uyarır demiyorum çünkü oraya giden herkes bunu yapması gerektiğini bilir.Eğer haspel kader unutmuşsa sadece hatırlatılır.Şimdi ülkemizdeki duruma bakalım.Biz milletçe her şey ayağımıza gelsin istediğimizden bu tarz yerlere giden belirli bir kesim vardır.Ola ki orada yemek yediniz. Yemeği yer tepsiyi masada bırakırsınız.Biz de kural budur.Ola ki birisi geldi ve kazara size tepsiyi kaldırmanız gerektiği konusunda uyarıda bulundu.Uyarıda bulundu diyorum.Sebebi de şu: bizde oyle hatırlatma falan olmaz.Adama verilecek cevap bellidir.Cevap vermezse zaten delikanlılık raconuna ters düşer.’ Sana ne lan ya.....bir yerinemi battı tepsi.
Ben şimdi Allah verdi demeyip geberteyimmi lan seni ’şeklinde bir diyalogla karşılaşabilirsiniz.
Hey yavrum heyyy:)
Allaha şükür vatandaşlık numarası sistemine geçtik.Çalışanlarımızın hepsi sigortalı.Yahu dünyada sigortalı çalışanlarının %90 ı aynı maaşı alan kaç millet var.Kuraldır bu asgari ücret alır çalışan .Kazancı ne olursa olsun ayda üç fatura keser bir çok firma.Yahu kar etmiyorsun o zaman neden açık tututyorsun bu firmayı.Koca ayda üç faturamı kesilir Allah aşkına.
Dünyada ki örneklere bakalım.Bir Amerika’lıya sıkıyorsa git sor bakalım.’fatura almassak kaça olur’ diye anında mali polis peşine düşsün.Vergi kaçırmanın vatan hainliğiyle eş tutulduğu, kanunlar var adamların ülkesinde.Bırakın biz de bu insanların vatan haini sayılmasını bir de övgüler yağdırırız.’Cem Uzan Allahına kurban iyi etti vallaha .Amerika’yı bile dolandırdı helal olsun.Allah için yakışıklı adam .Devletin malı deniz yemiyen domuz.Helal olsun abi adama, bu millete böylesi lazım.Elleri öpülecek adam’şeklinde bir de naatlar yağdırırız.Dünyada dolandırıcılığıyla hırsızlığıyla gurur duyan tek millet olarak tarihe geçtik .’Duydunmu abi Almanya’da bir Türk buzdan jeton yapmış.Sigara makinalarını boşaltmış.’ Hey yavrum heyyy:)
Satta kaç olursa olsun son ses müzik dinleyebiliriz mesela.En fazla komşumuzun canına tak ederse polise şikayet eder.Oda sıkar vallaha. Polis gidince dayanırız komşunun kapısına.’Sen ne demek istiyon la.Babanın evimi.İstediğim sesi çıkartırım evimde.Kırayımmı lan senin kafanı şimdi’şeklinde hoş olmayan hitaplarla karşılaşabilirsiniz..
Trafik kurallarına bakalım mesela.Amerika’da ,İngiltere’de trafik kurallarına uymanız kesinlikle çok önemlidir! Yayalar için konulan kırmızı ve yeşil ışıklara da mutlaka dikkat ederler.Yayaların her zaman önceliği vardır, karşıdan karşıya geçerken bir araba kırk metre uzaktan sizi görüp durursa sakın şaşırmayın.
Bizde uygulama nasıl derken şu anda gülümsüyorum.Yazmaya korkuyorum galiba.Bizde kendisine kırmızı yandığı halde, durmayarak kaldırımda adamın üstüne çıkıp öldüren şöför’ suçum yoktu o önüme fırladı’’ diyebiliyor.En acısında ona inanan yasalarımız var.En fazla iki sene yatarak kurtulma ihtimalide kuvvetle muhtemel. Hey yavrum heyyy:)
Ahhhh örnekler o kadar çok ki ben yazmaya utandım vallahi.O sebeple kırın ayağınızı ülkenizin tadını çıkarın.
Çünkü bilmeliyiz ki bu dünya da yaşayan, en özgür milletiz.
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE:)
Canan Ekinci
Şiirlikız
19/10/2010
YORUMLAR
Bu yazıyı benim yazmam gerekirdi, benden önce davranmışsınız... Hatta baktım bazı şiirlerinize, okudum tabi, baktım derken. Yani sadece bakmakla kalmadım, önce profil resmini görüyorsunuz, sonra adını soyadını ya da rumuzunu. Kim ki bu şair ya da yazar diye merak ediyorsunuz, varsa hayat hikayesi, yazmışsa bir kaç cümle, okuyorsunuz. Bir de ilginizi çekmişse yazdıkları, '' vay beeee, ulan tam da benim duygularımın tercümanı olmuş, helal olsun vallahi '' diyorsunuz. Yani en azından ben öyle diyorum.
Konu dağılmadan toparlayayım. Müthiş bir gözlemin ürünüydü bu yazınız da. Yazılardaki üstün başarılarınıza ben olsaydım, '' onur ödülü, emek ödülü '' filan vermek isterdim.
Aslolan şu ki, biz daha avrupalılaşamamışız. Yani Türk kafasıyla avrupalı olmak derler ya, eksik işte kafamızın lopları. İşimize gelmiyor belki de. Tembellik mi desek? Görgüsüzlük mü desek? Eğitim eksikliği mi desek? Adını varın siz koyun. Yoruldum ben :)
Sağlıcakla..