- 859 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
ÇAMUR SİYASET , DEFOL !
Demokrasinin olmadığı ülkelerde, insanların hayâllerini, rüyalarını süsler demokrasi. Silâhlı, silâhsız ne mücadeleler verilir, ne kanlar akıtılır, nice de canlar yitirilir !
Bize de çok pahalıya mal olmuştur. Kazanıldığında, şenlikler yapılmış, bayramlar ilân edilmiştir.
Demokrasi, halkın özgür iradesiyle kendini ve ülkeyi yönetecekleri seçtiğİ, eşitliğin, özgürlüğün, çağdaşlığın, hak ve adaletin olduğu / olması gerektiği çok güzel bir rejim ve insanlık için bir nimet / olmalıdır.
Seyredelim ülkemizi bakalım : Kimler için nimet, bizim demokrasimiz ? Halk için mi, yönetenler için mi ? Bence herkes için olmalı. Ama ne yazık ki değil.
Siyasiler, siyasetle uğraşanlar, seçilmek, bir yerlere gelebilmek için, her türlü suistimale girişiyorlar bu ülkede. Seçilmek için de, seçildikten sonra da her türlü suistimali mübah görüyorlar.
Milli duygular, din, ahlâk, mezhepler, etnik farklılıklar, cinsiyet vb. hepsi, siyasetçilerin heybelerindeki malzemeler bu ülkede. Bozdur bozdur harca demeye falan gerek yok. Onlar bozdurmadan da harcıyorlar.
O kadar çamur halini aldı ki siyaset ; sonunda spora da bulaştı işte. Galatasaray için, Türk sporu için inşa edilen Ali Sem Yen Spor Kompleksi’nin TT Arena Stadı’nda yaşanan olaylardan haberdar olmayan, etkilenmeyen kaldı mı ? Peki bu olayın iç yüzünü kaç kişi biliyor ? Hiç bilgi sahibi bile olmadan, olumlu-olumsuz konuşmayan kaldı mı ?
İzninizle bir kaç söz de ben söyleyeyim.
Ülkemizde tüm stadlar, klüplere kiralık olarak veriliyor. Hatta kendileri inşa etmiş olsalar bile. (Örneğin ; Şükrü Saraçoğlu Stadı’nı Fenerbahçe inşa etmiştir fakat mülkü değildir.) Ali Sami Yen Stadı da Galatasaray takımına kullanma hakkı olarak verilmişti. Fakat bir takımın elinden stad olmak pek mümkün değildir.
Bu yüzden de, arsa ve konum olarak çok değerli olan Ali Sami Yen Stadı Galatasaray’ın elinden, karşılığı verilmeden alınamazdı. Verilen karşılık da maalesef siyasiler, ilgililer ve ortalığın karışmasına sebep olan yöneticilerin söylediği gibi, ne TOKİ’nin, ne de Hükümetin ya da bir partinin cebinden, kasasından verilmiş falan değildir.
Galatasaray’ın,bizzat tapulu arazisi olan Seyrantepedeki 384.000 metrekarelik arsanın, 264.000 metrekaresi TOKİ’ye bırakılıp, geri kalan 120.000 metrekaresine, verilen miktara karşılık Stad yaptırılıyor.
Bu alışverişten kazançlı çıkan taraf devlet ve TOKİ’dir. Ali Sami Yen Stadı’ndan ve TOKİ’ye bırakılan 264.000 metrekarelik arsadan kazanılacak rant çok büyüktür.
Galatasaray camiası bunun hesabını ya da reklamını falan yapmayı aklının ucundan bile geçirmeyip, Türk futboluna güzel bir stad kazandırılımş olmasından dolayı, emeği geçen herkese şükranlarını sunarken, Türk spor camiasının, gelmiş geçmiş en centilmen, en efendi, en adam yöneticilerinden biri olan, Rahmetli Özhan Canaydın hakkında aşağılayıcı sözler ederek, siyasi puanlar kazanma sevdasında olan çamur siyasete cevap vermek,
ayıplamak ve hatta yuhalamak, her Galatasaray’lı kadar, vicdanı olan her insanın hakkı ve görevi olacaktır.
Türkiye’de siyaset bu kadar çamurlaşmış ve dinden, mezhepten, baş örtüsünden, etnik ayrımcılıktan sonra, spora da bulaştırılıyorsa, yazıklar olsun böyle demokrasiye !
Çamur siyaset ! Milli duygularımızdan, dinimizden, mezhebimizden, etnik kimliğimizden ve spor sahalarımızdan defol !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
bu kadarmı derin bir nefretiniz var bana karşı sayın Tezal...
görmeye dahi katlanamıyorsunuz görüntümü...her şeyden öte ben bir bayanım unutmayın...bunu daha öncede yapmıştınız gerçi yeni değil...
yasaklı listenize alın efendim,bun da bir sakınca yok....oda bir seçenek.
ben yinede saygılarımı sunuyorum...fikriniz zihnime uymamış olsa da....
insanım çünkü ve insanlığıma yakışan bu....
Mehtap S.Hümeyragül DALLI tarafından 1/21/2011 7:56:33 PM zamanında düzenlenmiştir.
???
takım Galatasaray,safım Ak parti....
minettarız Başbakanım Milletçe,sana ve emeklerine...
Allahım yolunuzu açık eylesin....
Fikret TEZEL
Burada da mı Başbakan haksız? Ne olursa olsun devlet büyüklerine hep bir ağızdan küfür etmek REZİLLİKTİR. BUNU SAVUNMAK DA ÖYLE...Daha düne kadar taraftarından devletten dilenen Galatasaray şimdi aslan olmuş. Güldüm doğrusu.
Başbakana yapılanlar ayıp değil, onun sözleri mi ayıp? Bu kadar da taraflı olunmaz ki ama...Bazıları yapılanları sadece din başörtüsü bilmem ne olayına çekiyor. Gözlerini açmak kimsenin işine gelmiyor. O stattakilerin yarısının anası babası yeşil kartlı değilse, o küçümsedikleri makarnalardan kömürleden kapış kapış almıyorsa ben de bir şey bilmiyorum. Çok gördük o tipleri çünkü. Kimse bu konuda bana hikaye okuyamaz. Herkes kendine bakmalı önce...
Bu millete her şey haram bence...Başka da bir şey demiyorum. Halk cevabını verecek eminim.
aynur engindeniz tarafından 1/19/2011 8:34:18 PM zamanında düzenlenmiştir.
Fikret TEZEL
Helal olsun diyorum size,bir fenerbahçeli olarak.Spor da siyese alet edildiya buda malzeme olduya .Galatasaya o arazileri vermeseydi de onlar bunu yapmak zorunda.Çıkıpta 5 krş ları yok biz yaptık demek marifet değil.Bu yapılan bir tesistir ve devletin hazinesinden halkın vergileriyle yapıldı.Bunu bir devlet başkanının kendine maletmesi hiç yakışmadı..
elif35 tarafından 1/19/2011 8:28:03 PM zamanında düzenlenmiştir.