- 936 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
V HIZIYLA YAŞAM ŞİİRİMİN AÇIKLAMASI
Sanat detaylara gizlenir
Detaylar hüküm sultanı bu aralar
Kasvetin pabucuna kamçı bağlar yaralar
Ellerin zülüm kokarsa gölgeni adalet kovalar.
Huy yıkansa külhanlarda hak aratır köteğini
Dünya çek üzerimden elerini..."""
Öncelikle bu şiir filistin ve israil savaşı üzerine yazılmıştır. Şiiri ona göre yorumlarsanız daha kolay olacaktır.
1. Sanat detaylara gizlenir
Sanat, ince dokunuşların birbiri ardınca sıralanmasından oluşur. En ufak bir dokunuş sanat için çok anlam ifade eder ve sanat ufak dokunuşların estetik noktaların toplamıdır. Marifet olan noktaların toplamından oluşan görüntü değil, marifet o noktaların kendileridir. İnsan misal hücrelerden oluşan sistemler bütünüdür. Asıl sanat dış görünüşüyle insan değil, detaylardaki hücredir ve işleyişidir. Hücrenin yaptığı sanatı görmek için vücudun detaylarına bakmak lazım çünkü asıl sanat detaylarda gizlidir.
2. Detaylar hüküm sultanı bu aralar
Batılı devletlerin maddelerin detaylarında bulduklarıyla dünyaya hükmettiğini anlatıyor. Atom bombası hidrojen bombası biyolojik silahlar vs... Bunlar batılı devletlerin anlattığım detaylardaki gizli sanatı gün yüzüne cıkarmasıyla başladı. Onun için kim daha çok detaya inerse detaylara daha çok hakim olursa ve oradaki sanatı, bilgiyi elde ederse en güçlüsü o olur. Onun için de dünyada hüküm süren asıl biz insanoğlu değil, detaylardır. Büyük devletler maddenin detaylarına hakim oldukları için dünyayı sömürge haline getirebiliyorlar.
3. Kasvetin pabucuna kamçı bağlar, yaralar
Tembel, uyuşuk atlar tarla sürdüklerinde yavaş giden at geride kalır ve gerisinden gelen saban atın ayağına çarpar ve yara yapar. At bu sebeple da yavaşlar ve nihayetinde çiftçi kamçıyı atın ayağına şaplatır ve at düştüğü kötü durumun iki katı zarar görür. Atın kasveti(kötü durumu) gitmesini engeller ve bundan dolayı atın ayağına sürekli kamçı iner. Onun için kasvetin pabucuna kamçı bağlar yaralar. Filistinin maddenin detaylarına hakim olmaması popüler teknolojinin imkanlarından bihaber olması onun için bir kasvet, kötü durum ve bu onun ayağına kamçı inmesine neden oluyor ve inmeye de devam edecek.
4. Ellerin zulüm kokarsa gölgeni adalet kovalar
Zülüm eden karşılığını illaki bulacaktır. Nasıl ki nereye gidersen gölgen de seni takip ediyorsa zulüm yapanı da adalet, hakkı yerine getirmek için kovalayacak ve eninde sonunda seni bulacaktır. Ha bu dünyada ha onur dünyada...
5. Huy yıkanmaz külhanlarda, hak aratır köteğini
Yedisinde ne isen yetmişinde de osundur sözüne yakın. israiloğulları tarih boyunca peygamberimize ve diğer müslümanlara zülüm etmişler, peygamberlerini öldürmüşler. işte tarih boyunca huy yıkanmamıştır külhanlarda olduğu gibi tekerrür etmiştir. Bu günden sonra paklanıp temizlenirlerse de bir işe yaramaz, hak aratacak köteğini. çünkü o kadar insanın hakkı yenilmiş, öldürülmüş yıkılmış. Bu haklar kaybolmaz.
6. Dünya çek üzerimden ellerini
Kendi yorumumdur bu. Artık bıktım bu ölümlerden zülümlerden. Dünya çek üzerimden ellerini yani ’’hayat bırak beni öleyim böyle dünyada yaşamaktansa’’
Anlamı budur.
SAYGILARIMLA
YORUMLAR
" kendi yorumumdur bu. artık bıktım bu ölümlerden zülümlerden. dünya cek ellerini üzerimden bırak beni. aslında ’’hayat bırak beni öleyim böyle dünyada yaşamaktansa’’ "
çok güzel açıklamalar ve doğru yorum... Fakat ölmek değil, mücadele tercihlerin başı olamalıdır...
güzel bir çalışma Kutlarım... Tebrikler...