- 654 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yozgatlı Aşıklar Konaktaydı
Yozgatlı Aşıklar, Şairler, Ozanlar olarak hafta sonu Hayri İnal Konağında bir araya geldik. Merkez buluşmamızı çoktandır planlıyorduk, o buluşma işte bugüne nasip oldu. Birlik ve beraberlik çağrılarımız devam ediyor. Sürmeli Festivaline doğru adım adım ilerliyoruz.
Yozgat’tan ses veriyoruz ama “Elhamdülillah” sesimizin yankısını bütün yurttan alıyoruz. Ne hoş ne güzel bir gelişmedir bu….
Sorgun Ozanlar Derneğinin Çiğ Köfte programına katılmış, burada birlikte çalışma kararı almıştık. Toplantıların ilkini Yozgat Kültür Müdürlüğü salonunda yaptık, Birlikte, organizeli çalışmanın yollarını konuştuk. O programdan sonra bir müddet umutsuz kalmıştım ama, daha sonraki programlar bu düşüncemi umuda dönüştürdü.
Sorgun programının ardından Yerköy Halk Aşıklar Derneğinin konuğu olduk. Yerköy’de ofis Müdürlüğünün salonunda Arabaşı programında buluştuk. Yerköy programı da çok mükemmeldi, büyük haz aldık, Yerköy’den mutlu ayrıldık. Bu dördüncü programımızda (Birlik, beraberlik adına Birlikte çalışma kararı adına) Hayri İnal Konağında özel dostlarımızı da çağırarak bir araya geldik.
Bugüne gelinceye kadar derneğimizin çalışmalarına destek olan Yozgatlı esnaflarımıza teşekkür etmek üzere onları davet etmiştik. Gelenler oldu, özel işleri nedeniyle gelemeyenler oldu.
Gelenlere de, gelemeyenlere de teşekkür ediyoruz. İsimleri o kadar çok ki, sanırım saymaya kalksak bu köşemize sığmazlar... Zaten biz onlara programlarımız sonrası teşekkür ilanı yayınlıyoruz.
Yozgat buluşmamız gerçekten de harikaydı. Unutulmaz bir gece yaşattı arkadaşlarımız. Duygusal ağırlıklı bir programdı ama ikramlarla yerini yine samimiyete ve güzel yüze bırakı verdi... Birlik beraberlik adına, kardeşçe çalışma adına düzenleyeceğimiz bu faaliyetler devam edecekti .Bu çalışmalarımızla İki önemli amacımız var; Birincisi Yozgat’ın tanıtımını yapmak, ikincisi de Aşıklık, Ozanlık geleneğini yaşatarak Halk Kültürüne sahip çıkmaktır. Bizim başka bir derdimiz yok. Bugüne kadar siyasete de bulaşmadık. İkbal talebiz de olmadı, kimseyi bu konularda rahatsız etmedik.
Ama yöneticilerimizden bir talebimiz var. Nedir o? Yozgat’a bir Kültür Evi’nin açılmasını istiyoruz. Bir yer talebimiz var, rahatça çalışacağımız bir ortam yok, onu ısrarla ifade ediyoruz. Sahip çıkanlar olursa kendilerini şükranla yâd ederiz, sahip çıkılmazsa bunu her ortamda anlatır, ilgisizliğin hesabını birilerinden sorarız. Buna da hakkımızın olduğunu düşünüyoruz. Birilerini enterese etmez; kuşaklarını gevşetsinler. Biz Yozgat’ın tanıtımı adına uygun adımlarla devam ediyoruz. Gölge etmesinler, onlardan başkaca ihsan beklemeyiz...
Yozgat Hayri İnal Konağı buluşmamızda Çiğ Köfte İkramı vardı. Aşık Derdiyar’ın elleriyle yoğrulan Çiğ köfteyi konuklara ikram ettik.
Katılımcı Aşıklar, Ozanlar, şairler arasında: Sorgun Ozanlar Derneğinden Aşık Derdiyar, Er Ozan, Aşık İsmail Özbek, Aşık İdris Gümüş, Murat Erciyas, Garip Demir, Erdoğan Bektaş; Yerköy’den Aşık Kadir Çapanoğlu, Yaşar Demir, Yüksel Nihal; Yozgat’tan, ben, Osman Yüksel, Salim Gülbahçe, Nuh Şahin, Mehmet Karaaslan, Muharrem Arslan, Ruhi Bakır, Yaşar Yiğitsoy, Yaşar Uygun, Kaplan İnan vardı.
Yozgat Hayri İnal Konağı buluşması Konuşmalarla başladı, şiirlerle devam etti, Atışmalarla renklendi, deyişlerle duygusallık kazandı ve unutulmaz bir geceye dönüştü.... Samimiyetin dostluğun, fedakârlığın, Ozanlığın, kardeşliğin ve beraberliğin dile geldiği, saza döküldüğü bu güzel gece hepimizi mutlu etti.
Yozgat buluşmasına emeği geçen arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Emeklerine yüreklerine sağlık. Katılan arkadaşlarıma da şükranlarımı sunuyorum, sağ, olsunlar, var olsunlar ve hep dostça kalsınlar. Uzun ince bir yolda Kültür Sanat aşkıyla yürümeye devam edeceğiz. Allah emeklerini zayii etmesin!... Güçlerine Rabbim güç katsın. Emeklerini çabalarını da Mübarek kılsın!...
Gecenin güzel geçmesinde bizimle birlikte olan Mimar Haydar Karataş’a, YOSİAD Başkanı Mehmet Saygı’ya, Yerköylüler Derneği ( eski Başkanı) Kemal Uyar’a Din görevlileri (Eski Dernek Başkanı) Harun Yozgat’a Belediye Katı Atık Müdürü Kardeşim Bekir Sargın’a Anadolu Ajansı Yerköy Temsilcisi Hüseyin Erdoğan’a İleri Gazetesi’ne ve Adem Düzcan’a, Murat Türkmen’e, basında görevli arkadaşlarıma Hayri İnal Konağı çalışanlarına teşekkür ediyoruz.
Ayrıca Belediye Başkanı Yusuf Başer beye ve Başkan Yardımcısı Mehmet Taşdemir beye de şükranlarımızı sunuyoruz.
Ahmet SARGIN
Yozgat Şairler Yazarlar Birliği Başkanı
YORUMLAR
Sayın Ahmet Sargın hocam, Çok değerli dostum. Bu güzel haberinizi okudum cidden mesûd oldum. Yozgatlı olup ancak hayat mücadelesi nedeniyle kendi toprağından ayrı bir memlekette yaşamak zorunda kalan bir dostunuz olarak yapmış olduğunuz faaliyetlerden ziyadesiyle gururlanıyorum. Dileğim odur ki; Kayseri de her cuma akşamı saat 19.30 da dört yılı aşkın zamandır gerçekleştirdiğimiz Kayseri Şiir Akşamları Şiir dinletimize Şahsınız ve dernek arkadaşlarınız ile teşrif ederek bu güzellikleri burada bulunan dostlarımızla paylaşmanızdır. Şayet itibar görür ise bir akşam Yozgatlı şuarâ dostlarımızı ağırlamak isteriz. Öyle zannederim ki; bu tür ziyaretler ziyadesiyle dostlukları artırır ve gönül sohbetlerini pekiştirir. Hem her iki ilimizinde şairleri arasında zaten var olan sevgi ve dostluğu pekiştirir. Sözü uzatmaya hacet kalmadı. Şayet davetimize itibar edilirse durumdan haberdar etmenizi istirham eder cümle dostlarımıza kalbi selamlarımı sunarım. Vesselam...
Süleyman Karacabey tarafından 1/18/2011 10:16:08 AM zamanında düzenlenmiştir.