Sev beni ey kardeş
“Sev beni seveyim seni” sözü ile başlamak isterim.
Son zamanlarda medyanın yorumlarına bakınca bir kıyamettir gidiyor. Çözüm üreten yok.
Herkes bir şeyler yazıp çiziyor. Yıllardır süren bu teröre çare bulan bir türlü olmadı olamadı.
Neden sevmesini sevilmesini bilmiyoruz.
Birbirimize tahammülümüz kalmamış.
Kardeşiz diyoruz kardeş kardeşi vuruyor anlam veremiyoruz.
Sokaktaki vatandaşa sordum nedir ne düşünüyorsunuz sizce çözüm nedir ne yapılmalı ?
Verilen cevaplar dikkate alınacak ve de biran evvel uygulamaya sokulacak nitelikte.
İşte yorum ve çözüm önerileri;
- İslam bilinci ön plana çıkarılarak, milliyetçi duygulardan arınarak bu bölgede kardeşliği ön plana çıkarmak.
- Bu olaylar dış güçlerin bir oyunu bizleri bölmeye çalışan Avrupa şuan Avrupa birliğini kurmaya çalışıyor.
- Resmi bir ideoloji var bizden olmayan bizden değildir.
- Buradaki olan olayları biçmek tartmak lazım ani kararlar alıp bir yanlışın içine girmemek lazım.
- Osmanlı bakış açısını bu topluma yerleştirmek lazım.
- Bu vatan lazıyla, kürdüyle, dadaşıyla, çerkezi ile bizim,askerde bizim lakin sistemde yanlışlar olabilir. Sistemi sorgulamak lazım.
- Bu bir BOP oyunu bizi savaşa sokacaklar ama bu savaşa ABD ile birlikte Kuzey Irak’a gireceğiz. Tek başına Türkiye’nin girmesine izin vermeyecekler. ABD de bu vesile ile PKK İran’a kaçtı Suriye’ye kaçtı gibisinden bahanelerle savaşı onlara da sıçratarak 3.Dünya Savaşını başlatacaktır. İran ve Suriye’yi de bu savaşa sokacaklar. Bizde ister istemez bu savaşın içinde olmuş olacağız.
- Bu ülkede kürt sorunu olduğuna inanmıyorum çünkü nerden dışlandılar ki en güzel mevkilerdeler, ne istediler de neleri olmadı yok siz kürtsünüz bunlara sahip olmazsınız yada sizlerle iş yapmayız gibisinden dışlanma da yok. O zaman sorun ne !
- Ekonomik sıkıntı işsiz gençler kandırılara imkansızlıktan dağa çıkarılıyor dağa çıkanda bir daha inemiyor. Zorlanıyor hap içiriliyor vs.gibisinden kardeşine düşman ediyorlar. Bu gençliğe iş ve aş imkanı sağlanmalı.
- Doğunun zengin iş adamları kendi şehirlerine yatırım yapmalı,herkes kendi kapısının önünü temizlemeli, yani çözüm kendi mahallemizde.
- Kürt aydınlarda sorumluluk almalı gerekli açıklamalar yapmalı.
- Kuzey Irak’a bilinçsiz girmek bir çok şehit vermemize sebep olabilir. Teknolojiyi kullanarak nokta hedefler belirlenmeli. Dağlarda yaşayan mağaralarda yıllardır yaşayan teröristlerle savaşmak kolay değil. İmkanları nelerdir neleri var arkasında kim var bunları tesbit etmeli.
- Teröre destek veren bütün ülkelere ambargo konulmalı.
- Terör bitmez, çünkü anası belli değil. Anasını bulmak lazım.
- Sivil hayatta nasıl bir başkan, bir müdür hata yapıyorsa görevden alınıyorsa, bu kadar şehit içinde komutan görevden alınmalı.
- Yıllardır bu terör devam ettiği halde tabiri caizse bu konuda uzman olduğumuz halde bu teröristler nasıl oluyor da sınırdan içeri girebiliyor bu sorgulanmalı üstüne gidilmeli.
- Esir askerleri koz olarak kullanarak bizim Kuzey Irak’a girmemizi engellemeye çalışabilirler. Özel TİM ler kurularak askerlerimizi geri almalıyız.
- Kuzey Irak’a girip taş üstünde taş bırakmamalıyız, Barzani’yi de yandaşlarını da vurmalıyız.
- Topluma kardeş sevgisini İslam kardeşliğini aşılamalıyız. Haram-helali, Günah ve sevabı öğretmeliyiz. Büyüklere saygıyı, küçüklere sevgiyi öğretmeliyiz. Yani basın ve medya da Müslüman bir toplum olduğumuzu bilerek bilinçli hareket etmeli kardeşi kardeşe sevdirmeli.
- Kürtler içinde İslami duygular ön planda olacak şekilde İslami kürt partisi kurup Müslüman kardeşliğini anlatmak lazım. Bunu yapan bir gelişme şimdiye kadar olmadı. Kaç tane Kürt Partisi var neden İslam bilincinin ön planda olduğu parti yok olmalı oldurmalı.
- Terör bitmez bitecek görünse de her toplumda birilerinin çıkarlarını düşünenler bu terörü devam ettirirler.
- Terörü isteyen dış güçler zaten bu ülkede tek başına iktidara izin vermek istemediklerinden hükümeti düşürmek için savaşa sokup başarısız ilan edecekler. Kendi çıkarlarına ters düşene savaş açacaklardır. Büyüyen Türkiye ye engel olmak için beslenip gönderilen satılmış adamlar her zaman karşımıza çıkacaktır. Allah bizi korusun.
- İçimizdeki PKK lıları temizlemeden dışarıdakileri temizlesen ne olur.
- Silahlarla değil de sosyal reformlar getirerek bu terör biter.
Hakkımızda alınacak her kararın hayırlı olmasını Cenab-ı Allah’tan niyaz ediyorum.
Kanlarımızla almış olduğumuz vatanımıza hep beraber sahip çıkalım, oyunlara ve provokasyonlara gelmeyelim, hepimiz müslümanız, hepimiz kardeşiz, hepimiz Mehmetiz.
Yazıma burada son verirken Cumhuriyet Bayramınızı kutlar.
Bu vesileyle vatanımız ve kutsal değerlerimiz uğruna hayatlarını feda etmiş şehitlerimizi, bugünkü özgür ülkeyi bize armağan ederek bu dünyadan ayrılan bütün geçmişlerimizi rahmetle anıyor; dirliğimizi birliğimizi daim kılmasını Yüce Allah’tan niyaz ediyorum.
Son söz : Ana gibi yâr, vatan gibi diyâr olmaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.