- 599 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BÜYÜYORUZ FAKAT YANLIŞ YOLDA YÜRÜYORUZ
BÜYÜYORUZ FAKAT YANLIŞ YOLDA YÜRÜYORUZ
Her çocuğun masum bir dünyası vardır çevresindeki bütün yalanlara rağmen. Çocuklar, çevresinde olup bitenleri kavrayamazlar bu da masumiyetlerini muhafaza etmelerini sağlar. Bir zamanlar, benimde masum bir dünyam vardı şimdi ise yalanlarla çevrili.
Eskiden daima büyüyüp insanların dikkatini çekmek, söz sahibi olup bir birey olarak kabul görmek isterdim. Şimdi bu söylediklerimin hepsine sahibim. Büyüdüm ve artık sözü geçen bir bireyim yalanlarla çevrili dünyamda.
Şu an ise en çok istediğim tekrar olayları kavrayamayan küçük, masum dünyam. Biliyorum bu gerçekleşmesi imkânsız bir dilek bu yüzden bütün yalanlara rağmen masumiyetimi korumaya çalışıyorum fakat bazen başarısız olduğumu ve oyunlarına dâhil olduğumu hissediyorum.
Oyunlarına her dâhil olduğumu hissettiğimde mutluluğumdan ve umutlarımdan eser kalmıyor.
En baştan beri yalanlardan ve yalanlarla çevrili dünyadan bahsediyorum fakat gerçek anlamda bu satırlarım ne mana taşıyor.
Neden bahsettiğimi merak edenlere ilk önce kendi taşıdıkları ya da çevresinde fark ettikleri ya da edemedikleri maskelere bakmalarını tavsiye ediyorum. Bu devirde insanlar, menfaatleri doğrultusunda birçok maske taşırlar ve ortamına göre bu maskelerini gösterirler. Eğer bu insanların gerçek yüzlerini görebilmek istiyorsanız ilk önce taşıdıkları maskelerini düşürmeniz gerekecektir ve emin olun ki düşürdüğünüz tek bir maske arkasındaki yüz yine bu kişiye ait gerçek yüz değil bir başka maske olacaktır.
Tabi birde olayın şu yüzü vardır ki hiç de görmezlikten gelinecek gibi değildir. Burada kastettiğim şey ise maskelerin sonunda karşınıza çıkacak gerçeklerdir. Bu olay sonunda iki gerçek vardır. İlki ve beklenen gerçek sizi hayal kırıklığına uğratacak ve kişinin sizde paramparça olacağı andır. İkincisi ise nadiren ortaya çıkan umduğunuzdan iyi bir kişilik çıkabilme gerçeğidir ki bu da kişiyi sizde yüceltecektir.
İkinci olasılığın nadir olduğunu söyledim ama ufak umutlar arkasındanda koşmaktan asla vazgeçmemeliyiz, ayaklarımız yere bastığı sürece çünkü insanlar hayalleri ve umutlarıyla yaşarlar. İnsanın hayalleri ve umutları tükendiğinde zaten o kişiye yaşıyor diyemezsiniz.
Arkadaşlar bu hayatta birazcık Polyannacılık oynamalıyız fakat gerçeklerden de kendimizi soyutlamamalıyız.
Hakan Tursun