- 1288 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mersin'in sokak dansçıları
Onları tesadüfen tanıdım bir arkadaşımla çarşıda yürürken birde baktım birkaç tane genç arkadaş sokakta dans ediyor. Bir iki fotoğraf çektim ve biraz sohbet edebilir miyiz diye sordum; sıcakkanlı arkadaşlardı sohbet teklifimi kabul ettiler, Danger Dancers Crew dans grubundan Tolgahan Kaya ile ayaküstü söyleşimizi aktarıyorum.
Danger Dancers Crew dans grubunu kısaca tanıtalım…
Hakan Karataş ve Mert Tekin Mersin’de 2006 yılında Danger Dancers Crew (DDC) adlı Break Dance grubunu kurmuşlardı.
2008 yılına kadar grubun dansçılarının bir türlü kesinleşmemesine rağmen grup kurucuları grubu bozmayıp (DDC) adını yaşatmakta kararlı kamışlar.
2008–2009 yılları arası grubun tarzının felsefesinin ve hedefinin kesin olarak kurucular tarafından hedeflenmesi ile birlikte büyük bir adım atılmıştır.
O dönemde grup kurucuları birçok zorluklarla mücadele etmiş. Grubun düşüncesi Mersin’de az sayıda dansçı olmasına rağmen olan dansçıları da
(DDC) adı altına toplamak için çok çaba göstermiştir ve (DDC) adı altında sadece break dans grubu ile sınırlı kalmayıp birçok dans dalını da Crew’larında barındırmayı hedeflemişlerdir.
2009 yılı grup kurucuları için çok büyük bir tecrübe olup 2010 yılında tecrübelerini kullanarak büyük gelişmelere sebep olmuşlar.
2010 yılının şubat aylarında grup üyelerinin isimleri, grubun dans tarzı, (DDC) altındaki dans dalları kesin anlamda belli olmuştur.2010 yılında Break Dance party’lerine önem verip ayrı zamanda birçok ünlü sanatçının sahne arkası dansçılığını yapmaktadırlar
Grubunuzun Mersin’de amaçladığı çizgi nedir?
Mersin’deki tüm dans severlere dans zevkini yasatmak ve verdiğimiz workshoplarla herkezin yararlanablmesi yani kısacası Mersin’de dansı yasatmak tabi bu sadece Mersin icin gecerli değil tüm Türkiye icin gecerli.
Bu temelde yaptığınız çalışmalardan bahseder misin?
Genel olarak yaptığımız çalışmalar şöyle Mersin büyük bir yarışma düzenledik, vol.1 ve vol.2’i düzenledik Mersin’deki tüm danscılar bu yarısmada perfonmas sergiledi. Mersin’de bir çocuk genç ve yetişkinlere verdiğimiz kurslarla faydalı olduk, bu arada battle Türkcesi kapışma anlamına gelen büyük organizasyonlarına imza attık150 200 dansçıyı yaptığımız yarışmalarda buluşturduk.
Grubunuzun gerçekleştirdiği projelerinden ve sokak etkinliklerinden bahseder misin?
Grubumuzun birçok projesi oldu aslında ama hayata geçirme fırsatımız olmadı yaptığımız çalışmaları söyle sayabilirim…
Ebru Polat Sahne Arkası Dansçılığı - Forum Mersin 2. Yıl Dönümü Gösterisi-Mersin Üni. Fest. 2 gün gösteri -Uluslararası Silifke Fest. Ceza Konseri Sahne Öncesi Dansçılığı -Yenişehir Mersin Fuarı-Kültür Merkezi-Forum AVM.-Niki Belluci (sahne arkası)- Eva Maya (sahne arkası)-Negma (sahne öncesi)- Korikos Club (Kızkalesi) -Sahra Bar vs.
Ali Osman Abalı / www.mersinyasam.com
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.