- 3688 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
KENDİNİ SORGULAMAK-2 KENDİNİ YARGILAMAK
KENDİNİ SORGULAMAK-2
KENDİNİ YARGILAMAK. 5N1K
Maskeler takıyoruz. Herkes için farklı bir maskemiz var. Ailemiz, arkadaşlarımız, dostumuz, sevgililerimiz ve düşmanlarımız için. Herkes için ayrı bir yüzümüz. Bir tek bedende çok kişi taşıyoruz.
Birisi öldüğünde, bir kişi öldü diye biliriz hep. Oysa düşünün kaç kişidir ölen. Birinin eşi sevgili, birkaç kişinin arkadaşı dostu, bir evlat, bir ana baba… kaç kişi tanıyorsa onu o kadar kişi ölmüştür aslında.
Yada biz kaç kişiye nasıl göründüysek…
Kendinizi sorguladığınızda, eğer görebildiyseniz hatalarınızı, yanlışlarınızı ve suçlarınızı, kendinizi yargılamaya başlayın. Tanık, sanık, yargıç, avukat, savcı… hepsi sizsiniz.
Kendinize sormaya başlayın. Yaşadığınız her şey ve her kişi salonda. Onlara bakın. Kararınızı verirken insanların yüzlerine ve yaşadıklarınızın etkilerine bakın.
5N1K diye geçer eğitim bilimlerinde. NEDEN, NASIL, NE ZAMAN, NEREDE, NE,KİM. O kadar çoktur ki hayatımızda bu sorular ve biz çoğu zaman bu soruların hiç birini kendimize sormayız, soramayız. Her şey ve herkes için ayrı cevaplar vermemiz gerekir çünkü.
Aslında en önemli ama artık çözümü olmayan bir sorudur çoğu zaman ‘neden? ‘. Çünkü eğer bu noktaya ulaşmışsanız ‘neden’ geçmişte kalmıştır. Değiştiremezsiniz. Siz yine de sorun ve cevap verin kendinize. Neden yaptınız?
Bunu ‘nasıl’ yaptığınıza bakın şimdi. Üzerek, severek, mutlu ederek, kızdırarak, öfkelendirerek, kendi isteğinizle, zorlamayla, mecburiyetten, kötülükle, kalleşlikle ya da iyilikle ve gereklilikle. Her neyse. Cevaplarınızı verin.
‘ne zaman’ yaptınız bunu. Gece, gündüz, bir kış soğuğunda, yaz sıcağı yada, bir sevda sırasında, ayrılık vaktinde, sarhoşken, hatırlayamadığınız bir anda, öfkeliyken, mutluyken, hiçbir şey hissedemezken, saat 03:00 da veya 15:00 de… cevabınızı verin.
Ve ‘nerede’ gerçekten olan bir yerde miydiniz yoksa yerler mi yaratınız kendinize. Nerede bilinmek isterseniz orada mı gösterdiniz kendinizi yada gerçekten o yerde miydiniz. Cevabınızı verin.
Ve konunuz. ‘ne’… bütün bu yaşadıklarınız, yaşattıklarınız, yaptıklarınız, hayatınızdaki her şey neydi. Sizin için ne ifade etti. Cevabınızı verin…
Şimdi yaşadığınız her şey ve herkes salonda. Son soruya, dönün ve onlara bakıp cevap verin.
‘kim ‘ … şimdi siz tek kişiyken, o salondaki her şey ve herkesin de aynı soruları var size. Bu soruya cevap verirken. Gözlerine ve içlerine bakın. Her birine, her ‘kim’ e ayrı ayrı cevap verin. Hepsinin sorularını yanıtlayın.
Eğer yanıtlayabildiyseniz. Beraat ettiniz.
Ama bir kişiye bile cevap veremediyseniz. Bırakın sanıklığı, yargıç olun ve kalemi elinize alın. Çünkü o anda siz sadece cevap veremediğinizi değil, onunla ilgili her şeyi değiştirdiniz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.