- 743 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HÜMANİSTLER
Gazetemizin AYDIN FIKİR köşesindeki yazıları sırasıyla okumuş olanlar anlayacaklar anlamayanlar olur ise, ya sorma zahmetinde bulunur yada yazılarımızı takip etmelidirler. Avrpa yazılı tarihini 15. asırdan sonra yeni başlatmıştır. Bağımsızlık fikirden başlar. Senin kanunun; ”Yatak odanda hırsızı öldürürsen suçlusun” diyorsa seni yönetenler Avrupa Hümanizminden bağımsız değiller. Yeni Anayasa’yı tartıştırmayanlar Yumurtalı saldırılarla Anayasa yapanları tehdit olarak; “ekseni kaydırma bu milletin kültürüyle kanun yaparsan yumurta yerine silah konuşur”. Demektir. İşte, Avrupa Hümanist fikrin sayesinde tokmakla başıda durarak değil, dolaylı yapıyor, yaptırıyor.
HÜMANİS TLER HIRISTİANMI ?
HIRSTİYANLAR HÜMANİSTMİ ?
Hırıstiyan dürüst halkları da Haç’ı istismarıyla Doğu’ya haçlıseferlreri parolasıyla kandırılmışlardı. Halbuki Avrupa halklarını ve Aydınları tarih boyu Ataistler’in sultasından kurtulmuş değiller. Yapılan savaşların belli Kralların menfaatleri için yapıldığını şimdi anladılar. İslam dininin de Hırıstiyanlıktan sonraki mezuniyet dini olduğnu yeni anladıkları gibi, geçen zaman içinde de Laiklik sultasının içinde olduklarını anladılar ve kurtulmasını bildiler. Berlin duvarlarını yıkarak Goethenin RUHİGE BİLDUG(Sükun içinde eğitim) anlayışı ve Türklerin (Müslümanların) de Hortlak olmadığını bu söylemlerle kandırıldıkları; bu gün kapı komşusu olarak yaşamakla daha iyi anladılar. Hümanizmin İdeolojileri de boşa çıktı. Çoğu Aydınlar ve Papazlar Müslümanlığa dönüşünü gizliyor. Demokresinin verdiği dürüstlük bile Ataistlerin ayağına dolaşır oldu. Küreselleşme konusunda Müslüman halkları sömürge yapma çabaları da deşifre oldu. Küçük bir gerçek gösterip, büyük gerçekleri perdeleme siyasetllerinide kimse yutmuyor. Fikirler Silahlarla susturulamayan bir çağ da yaşıyoruz. Artık en önemlisi de Teknolojinin ve Bilimin tehditi İdeolojik sahte kahramanların sonunu getirmiş oldu. Örneğin: Çinin kendi uydusunu deneme vuruşuyla düşürmesi yeni bir çığır açtığı gibi. Güvendikleri İnternet, Hekırlar elleriyle kesilebilir. Avrupa Amerika İsrail birdenbire Taş devrine ışınlanmış olmazmı? Hümanistler inadı bırakmak zorundadırlar, pişman olup toplumlardan özür dilesinler. Jochen Wolfgang von Goethe’nin 18. Asıdaki İslam Barış’tır, açıklamasına ve (Ruhige Bildung) Sükun içinde Eğitim anlayışına kulak vermelidirler. Hümanizmin: Madalyonunun ikinci yüzünün de; Allah’a karsı icat edilen ilahiyet bilmi olduğunu itiraf etmelidirler. Biz de 14,15. Asırda Avrupaya güneş olan ALİMLERİMİZE dönmeliyiz.
Türkiye Aydınlarının yanıldığı Noktalara gelince; DİNDARLAR HÜMANİST, HÜMANİST OLAN da DİNDAR OLURMU?
Olamıyacağını “Dedem de biliyor”du. İki önemli husus vardır:
1- Gerçekten Avrupanın fikir yapısını bilmedikleri halde ona hayrandırlar, Üniversite gençliğinide kendileri gibi fikir gericisi olarak tutuyorlar.
2- Bilenler ise 1789 Fransız İhtilalinin icat ettiği kavramlar 1968 den beri CUMHURİYET Kavramı hariç hepsi yok oldu. Yalınız Türkiyede buna inat yaşatmak istiyenler var. Anayasa yaptırmamak, Çoğunluğun iradesine saygı duymamak.Halkı Cumhuriyet kavramına düşman göstermek bunlar için sanat olmuştur. Küçük gerçek gösterip büyük gerçekleri gizleme sanatı. Nedeni şu:
a)- 68 olayının yanlış tahlili ile 42 yıllık fikir gericisi olmaları.
b)- Mahkeme ve Hukuk nerede? İyilere sabır, kötülere fırsat tanımaları.
c)- Kötü insan üreten anayasalarla iyi insanların daima geri itilmesi.
d)-Ülkede Yapanın yanına kar kalması, Gelir dağılımının düşünülmemesi.
-“İster direkt, ister dolaylı yapılsın; Suç suçtur” insanlık tarihi.
YORUMLAR
"...- Bilenler ise 1789 Fransız İhtilalinin icat ettiği kavramlar 1968 den beri CUMHURİYET Kavramı hariç hepsi yok oldu. Yalınız Türkiyede buna inat yaşatmak istiyenler var. Anayasa yaptırmamak, Çoğunluğun iradesine saygı duymamak.Halkı Cumhuriyet kavramına düşman göstermek bunlar için sanat olmuştur. Küçük gerçek gösterip büyük gerçekleri gizleme sanatı. Nedeni şu:
a)- 68 olayının yanlış tahlili ile 42 yıllık fikir gericisi olmaları...."
Sizi konumlamayı denedim, çok uy(uş)mayanlarınız var.
Şöyle ki;
a) Anti Batı olamıyorsunuz, dinsel takıntınız buna engel oluyor.
b) Anti kapitalizminiz, buna bağlı bilinç yersizliği ve yetersizliği nedeniyle fazlaca yok, sınıfsal derinliğiniz üstyapısal bir hukuktan öte gidemiyor; hukuktan da ne anlamalıyız, belli oluyor ama; galiba o da en azamisiyle Mecelle'ye yakın bir hukuk olursa size yetecek.
c) Anti emperyalist bir damarınızda yok , belki kılcal damar olarak var ama fazlaca değil, bilinçleştirci mayi anlamında o damarlara kan gitmediğinden, damarlar yer yer kurumaya yüz tutmuş.
d) Ne diyebiliriz? Galiba Sosyalizme ve dikey katmanlanma derinliğine var(a)mayan, uzak düşen bir sol, (ama kesinlikle sosyalist değil)
Hümanizminiz ise, eksantrik oryantal nefretli ama onun yerine koyduğunuz da, yine ondan farklı olmayan tutarsızlıklarıyla; eksantrik oksidental türevlisi olabiliyor.
Sonu, Batı çıkışlı ve ondan öykünücü despotik doğucu bir ruhbanizmdir.
Esenlikle...
Göktürkmen tarafından 1/8/2011 6:11:55 PM zamanında düzenlenmiştir.