“BİZİM ÇOK ÖZEL DURUMUMUZ VAR”…
“BİZİM ÇOK ÖZEL DURUMUMUZ VAR”…
Bayram sonrası, cumartesi, pazar malum tatil bayram tatiliyle birleşince uzun oldu biraz…
Küçük yerlerde tatilin uzun olması biraz sıkabilir…
Ama ben her nedense iyimi kötümü kestiremediğim yalnız kalma, sessiz ve sakin bir ortamı daha çok seviyorum… Neden böyle ortamları sevdiğimin ilk nedeni olarak yılların verdiği yorgunluk diye kendimi avutuyorum böyle…
Millet olarak her şeyi nedenlerle, şartlarla değil faillerle açıklayışımız boşuna değil…
Biz düşünmenin yükünü taşımak istemiyoruz… Bende sırf bu konuya ait düşünmek istemeyen hele düşünmek denen yorucu faaliyet sırasında, bazı ayrıcalıklardan vazgeçmek, bazı hakları teslim etmek, bazı alışkanlıkları değiştirmek gibi ilave yükler karşımıza çıkarsa, anında caymak için gerekli haklı sebebi bulmuş oluyoruz…
Bizi düşünmekten kurtaracak her şey için fedakârlık bile yapabiliyoruz…
Mesela; diye bir başlık açmak bu tatil modunda hiç hoşuma gitmiyor…
Bende düşünmekten üşenme belirtisi mi var ne bilmiyorum…
Ama bir önerim olsa herkes bu konuda düşüncelerini beş satır olarak yazıp göndersin desem.
Sanırım ortaya muhteşem bir şey çıkacak…
Ve çıkacak şeyleri okuyup düşündüğümüzde ayaklarımız yere bastığında karşılaşacağımız manzara bizi bir an o öykündüğümüz hep istemediğimiz şeyi bir tokat gibi yüzümüze çarpacaktır…
Birileri, bizim üstümüzden, ayrıcalıklı, kudretli, konumlar ediniyor, bizimkinden epey farklı bir hayat sürüyor… Onların bu hayatı sürdürebilmek için bize, bizim emeğimize, üreteceklerimize, satın alacaklarımıza, ödeyeceğimiz vergiye ve en önemlisi, itaatimize ve onları konumlarını kabul ve tasdik etmemize ihtiyaçları var…
Bir toplum ve ona önderlik edenler acaba böyle bir şeyi hiç düşündüler mi?
Düşündüklerini düşünmek istiyorum ama çok safça bir iyi niyet benimkisi…
Ben bu ülkede o kadar çok değişime o kadar saçma sapan nedenlerle karşı çıkıldığını gördüm ki... Öyle uzun ve anlamsız tartışmalar yaşandı ki... Her seferinde çok zaman kaybettik. Otoyollar, insanların ceplerinde döviz taşıma özgürlüğü, özel televizyonlar, cep telefonları, hep bu direnişlerle çarpışarak hayatımıza girdi.
Şimdi bunları tartışan kimse var mı?
Belki hâlâ geçen yüzyılda kalmış birkaç kişi çıkar bunları tartışan…
Ve ne yazık ki onların çoğu sanki benim çevremde dönüp duruyorlar…
Görüşlerini savunurken söyledikleri de şu: “Bizim çok özel bir durumumuz var.”
En sevdiğim cümlelerden biridir bu… Bir cümleyle her şeyin üstüne kalın ve siyah bir örtüyle başka ne kapatabilir ki…
Şimdi devletin yapısını değiştirecek yeni bir hamle geliyormuş. Devlet şeffaflaşacakmış. Eh, zamanıdır bence. Kendi halkından bu kadar çok saklanan bir devlete artık pek sık rastlanmıyor çünkü.
Devlet şeffaflaşsa da biz hala o kısır döngünün içinde durup dolaşacağız…
Ama o zamana kadar biz, ömrümüzü böyle saçma sapan, hiçbir çağdaş ülkede yazılamayacak yazılar yazarak geçireceğiz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.