BİR GÜN GİDECEK OLURSAM...
Birgün gidecek olursam,elimi arkama atıp,sallana sallana giderim.
Bir gün gidecek olursam,bir kayısı ağacı alırım yanıma,bir badem, seyretmesi bile serinlik veren,bir söğüt ağacı alırım yanıma.
Dumanı üstünde bir ekmek alırım.herkes ekmek yer ama,herkes bilmez ekmeğin kıymetini.yolculuk bitince ,hadi geçmiş olsun diyen bir arkadaş,gittiğin yerde ne var oğlum diyen bir nine,bizde gençtik,bizde böyleydik diyen bir dede alırım yanıma.helal olsun be,biz gidemedik sen git diyen bir abi.
Bir kangal köpeği alırım yanıma,hoyrat çılgın bir at,deli gibi öten bir kanarya.çukurovanın sarı sıcağını götürüm yanımda,erzurum un ayazını,antepin baklavasını,çorumun leblebisini,rizenin çayını,karadenizin hamsisini alırım.
Gencebaysız yol çekilmez,alırım bir iki kasetini yanıma,biraz neşet.bir besmele alırım yürekten,arkasına üç kulhü,bir elham.bir selamun aleyküm,bir vay gardaşım,bir nerelerdesin aslanım sen.bir gidene yollar çatal çatal,yolun açık olsun,sağ salim git gel,varınca bizi ara merakta bırakma alırım.bir tas su alırım arkamdan dökmeye.istanbulun gürültüsünü,denizin kokusunu,ankaranın taşını gözlerimin yaşını alırım.aydın efesini,denizli horozunu,düğün halayını,memleketin alayını alırım yanıma.
Hiç kimselere söylenmemiş,açılmamış,zarf gibi yüreğin içinde bir karasevda götürürüm.bir gitsin bakalım ne olacaksa,bir davullu zurnalı asker,şafak sayan devremi götürürüm.bayram sabahı namazdan sonra çıkarım yola,bütün mezarlıkları ziyaret edip.
Birgün gidecek olursam,topraktan duman çıkaran baharını,yılların kahrını,kışın karını,van gölü canavarını götürürüm.gözleri kan çanağı bir kamyoncuyu,güneş gözlüklü bir otobüsçüyü,müsait yerde indirecek,bir minibüsçüyü götürürüm.memleketin hamurunu,çamurunu,yağmurunu götürürüm.olursa olurunu,ya herro,ya merrosunu,ne olacaksa olsununu götürürüm.
Birgün gidecek olursam eğer;sabahın körünü,gecenin yarısını,öğleden sonrasını,bu saatte eve mi gelinir,eşek sıpasını götürürüm.idare et abisini,sen bizim babamızsını götürürüm.milli takımı alırım,feneri,cimbomu,en önemlisi beşiktaşı götürürüm.helvayı,mercimeği,paçayı işkembeyi,naneyi limonu alır giderim.ishakpaşayı,kasımpaşayı,gaziosmanpaşayı alır,paşa paşa giderim.
Cüneyt arkını,kadir inanırı,erol taşı,hulusi kentmeni alır giderim.
Bir gidecek olursam olursam,bütün memleketime selam ederim,hakkımı helal ederim.içimde bir şey bırakmam.bütün günahlarıma tövbe ederim.tertemiz çıkarım yola.birgün gidecek olursam,bedeli ne olursa olsun öderim.
Eğer ,birgün gidecek olursam ; memleketimi de alır öyle giderim.
YORUMLAR
harikaydı.her satırda bir tebessüm yayılıverdi dudaklarımda.izninizle yazınızı sayfamda sevdiklerimle paylaşmak üzere alıyorum.selam ve sevgilerimizi de unutmayın giderken...:)))