RAP RAP SESLERİ VE 27 ARALIK
Büyük Önder Atatürk, 19 Mayıs 1919 ‘da Samsun’a çıkmış ve oradan Amasya,Erzurum,Sivas,Kayseri,Nevşehir üzerinden Ankara yakınlarındaki Beynam Köyü’nden sonra 27 Aralık 1919 Cumartesi günü Dikmen sırtlarında Kızıl Yokuştan saat 3’ü 10 geçe Ankara’ya gelmiştir.
Bu tarihten kısa bir süre önce İngiliz kuvvetleri Ankara İstasyonunu işgal ettiler.
İstanbul’dan gelen bir tren iki bölük İngiliz askerini Ankara’ya indirdi. Bir bölük İskoçyalı asker Ankara kalesine ilerlerken bir bölük de Cebeci-dikimevi bölgesine yerleşti.sonra bir Fransız askerleri de Ulus bölgesine yerleşti.
O tarihte Ülkemizin genel durumu ve Ankara ağır tehdit altında bulunmaktaydı.
Bu ortamda ,Anadolu bozkırının tam ortasında bir yayla güzeli olan ve geçmiş tarihi ile birçok uygarlığın merkezi konumundaki,sağlam havası,bilinçli halkı ile Ankara bütün benliği,heyecanı,bağımsızlık aşkı, seymenleri ve halkı ile Ata’sını bağrına bastı:
Milli felaket günlerinde düzenlenen bir Oğuz geleneği olan ellerinde teke palaları ile 700 yaya seymen ve 3000 atlı zeybek kıyafetinde seymenden oluşan “ Seymen Alayı” kuruldu.Atatürk’le Seymenler arasında şu konuşmalar geçti:
-Merhaba efeler !...
-Sağ ol Paşa hazretleri…
-Arkadaşlar buraya niçin geldiniz ?
-Millet yolunda kanımızı akıtmaya geldik!...
-Fikriniz de sat misiniz ?
-And olsun !...
-Var olun yiğitler!...
Halk dalga dalga heyecan içinde “yaşa “ sesleriyle Dikmen Vadisini inletmişti.
Yıl 2010 Atatürk’ün Ankara’ya gelişinin 91.yılı kutlamaları:
Seymenler toplanıp yürüyemediler.
Ankara’da bulunan Kara Harp Okulu öğrencileri ve subayları yürüyemediler.
Halk onları heyecanla alkışlayamadı.Tarih bilincinin ulusal birliği koruduğu unutuldu.
Herkes buruk. 10 Aralık 2010 tarihli bir genelge ile “büyük şehirlerde ulusal ve uluslar arası toplantılar dışında yürüyüşlere yasak konmuş:”
Gazetelerde değişik görüşler,yorumlar çıktı:
Bir büyük gazetenin yazarı :” Atatürk’ü “rap rap” sesiyle anmadık” diye yazdı.
Seymenlik geleneğini özenle yaşatan Ankara Kulübü Derneği ve her 27 aralıkta seymenlerle birlikte sivil ve asker tüm halkın coşkuyla katıldığı “ATA’YA SAYGI YÜRÜYÜŞÜ”ne izin verilmeyince, Dernek başkanı dostum Dr.Metin Özaslan, haklı olarak çok yerinde ve anlamlı bir ifade ile;
“Ata’ya Saygı Yürüyüşü minnettarlığımızın simgesi,kaldırılmamalı,” demiş.
“Rap rap” seslerini yanlış değerlendirenlere hatırlatmak isterim.
Bu seslerde; Çanakkale var,Dumlupınar var,Sakarya var,9 Eylül İzmir’i var,Cumhuriyet var,Atatürk var.Şehitlerimize saygı var,Vatana ve Bayrağımıza saygı var.
Bu seslerde; Ulusal Kurtuluş Savaşımız, Vatan ve Bayrak aşkı ile kaynaşmış ulusal bilincimiz,heyecanımız, bağımsızlık ve özgürlük tutkumuz ile milli duygularımız var.
Bu seslerde; Ordusuna saygı ve sevgiyle bağlı, onunla bütünleşmiş halk var.
Bir kısım insanlar geçerken saatlerce kapatılan yollar,Trafik haftası gibi haftalarda saatlerce kapatılan büyük bulvarlar , neden 27 Aralıkta Atatürk’ün Ankara’ya gelişini senede bir belli saatlerde heyecanla ve sevgiyle kutlamak için askerlerin ve seymenlerin yapacakları “Ata’ya Saygı Yürüyüşüne” kapatılıyor? Düşündürücü,ürpertici,hayret verici bir anlayış!...
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Sayın Yahya AKSOY;
Yazınızı heyecan ve beğeni ile okudum.
Ancak, Milli duygulardan nasibini almamış olanların bu toplum içinde bulunmasından ve giderek çoğalmasından üzüntü duyuyorum.
Malesef toplumumuzun bir kesimi,milli menfaatleri unuttu ya da unutturuldu, kendi menfaatlerini ön planda tutmakta.
Küresel güçlerin, zihinleri ve zihniyetleri nasıl satın aldığına hep birlikte şahit olmaktayız.
Makam otolarının geçişi sebebiylesaatlerce kapatılan yolların, böyle anlamlı bir koşu için açılmaması esef verici ve düşündürücüdür.
Umarız ki yollar bir gün gelip işgal güçlerince kullanılmaz. Allah o günleri bizlere bir daha göstermesin.
Konuya olan hassasiyetiniz sebebiyle sizi kutlarım.
Saygılarımla.
ipekyolu
yürekten yaptığınız yorumu çok anlamlı ve önemli buldum.
İlgi ve katkılarınıza çok teşekkür ederim.
Ulusal tarih ve bilgi paylaşıldıkça bilince dönüşür diye değerlendirmeteyim.
rap rap seslerini sınırlarda düşmana karşı duymak ister her uygar insan....geri kalmışlarda suni eski yabancı artığı piyasadan düşürülmüş savaş aletleri ile caddelerde gezdiren sadece 3. dünya dikta ülkeleri kaldı..konuyu Ataya bağlamak zaten artık tedavülden kalktı...sadece mutlu noeller dileriz....
ipekyolu
Atatürk hçbir zaman tedavülden kalkmadı ve sonsuza dek kalkmayacak.