- 745 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
YOZGATIN YILBA$ISINI ÖZLEDiM BEN
Yeni bir yil kapiya dayandi ve ,tak tak calip duruyor hayatimizi degi$dirmek icin.365 gün 6 saati nasil ya$adik anlayamadim.Zamana kar$i yari$a girdik ve cabalayip durduk.Aci tatli hatiralarla öylesine geldi ve gitti 2010.Hayatimda hic bukadar zor gecirdigim bir yil olmami$di hatirladigim kadariyla.Ruhum adeta cökdü yeminle.Darbe üstüne darbe yedim.A-Z ye ne varsa hepsini ya$adim hayata dair.Allaha $ükür hala nefes almakdayim ve ayagim yere basmakda.Tek tesellimde bu desem biraz ayip etmi$ olurum.Cok doyumsusuz biz insanlar.Saglik ve sihhatden yana sorunumuz yoksa; ee daha ne? diyesimiz geliyor.Fakat derdi olan kendini öldüm saninca elindekilerin degerini birtürlü anlamiyor,yada anlasada farkina varamiyor.Allahim bundan sonra anlamayi nasip etsin deyim bari:))
Yarin diyecem ama saate bi bakdim ,zaten yarina girmi$iz bilene.Gündüzlerde zaman su gibi akip geciyor ve gece gelince sanki zaman duruyor.Akreple yelkovan ayda bir kere bulu$ur gibi dakika ba$larinda birbirine sarilip geri ayriliyor adeta.Cokmu ormantik oldum diyecem ama, bu benim icin böyle.Gündezlerde yokum artik,gecelerde bulun beni diye yazdigim $iirde isbat ediyor bunu.Coluk cocuk yataga girince sessizlik hakim oluyor odaya ve veryansin ediyorum klavyemin tu$larina.Biliyorum bana cok kiziyorlar ama napayim anam bacim yaa.4 tane canavar denecek cocugum var.Allahim ömürlerini uzun etsin in$allah.Koskocaman bir evim var.Yakinda 25 olmaya aday büyük bir ailem var.Konu kom$u ba$olmaz ,olayimda var.Yani anlayacaginiz öyle yükler varki üzerimde,bu yazdigim yazilari sadece ferahlamak ve icimdekilerini bo$altmak adina yaziyorum.Bana kiziyorlar cünkü,imlada kural tanimadigim icin.Gecenin bir yarisi olmu$,gece i$inden yeni gelmi$im ve acayip yorgunum.Bu aradada ruhum daralmi$.Okumak yerine yazmayi tercih ediyorum ki,beni cok rahatlatiyor.Gecenin karanliginda ve pc nin i$iginda kör kör yazmaya cali$irken anca görüyorum harfleri.Gündüz vakdim olmadigi icin,gecelerde idare ediyorum.imla kurallarini unutmusum cogu zaman yazdim.Almanca klavyemde kabak tadi veriyor ama, ben napayim anacim yaa.Yazma hevesimi kiriyorlar .Düzlemeye imkanim olmuyor ki,anca yaziyorum ve meramimi anlatiyorum ve, kacar gibi gece saat 3 de yatagima yatiyorum.E$iminde uyku sorunu oldugu icin oda yatmiyor malesef.Özür diliyorum okuyanlardan ama vakdim yok.ince i$lerle ugra$amiyorum.Gönül ho$luguyla yazmiyomki bende, her$eyim dört dörtlük olsun..AFFEDiN BENiiii:((
Eski yilba$ilari geldi aklima ve acayip moralim bozuldu.$u gavur Almanyaya geldim geleli agzimin tadiyla bir kerecik bir yilba$i geciremedim ya ,yanarimda ona yanarim.Ne Televizyonu acdirirlar,ne müzik dinlettirirler,ne eglenceye bakdirirlar ,mübarek sanki esir kampindayiz.Türkiyedeyken, yani evlenemden önce cok güzel olurdu yilba$ilarimiz.Yozgatliyim bilindigi üzerine.Yilba$i dendimi Araba$i gelir bizim oralarda aklimiza hemen.Büyük bir özenle hazirlanirdi Araba$i corbasi ve hamuru.O gün kuruyemi$ alinirdi,meyveler alinirdi ve ak$am beklenirdi.Eskiden yilba$i programlari vardi,hala varmidir hec bilmiyom vala denk gelmedi.Dedigim gibi nazi kampindayiz malesef.Babam yilba$i günü ali$veri$leri tamamlardi.Kolasi ,fantasi yani eglence adina ne varsa hazir bulunurdu evimizde.Televizyonlardaki yilba$i programlarini seyerederken bo$durulumu yav.Bir elin cerezde meyvede,diger elinde tombalada.Gözlerde Tv da,hangi sanatci cikacak,komediyi aman kacirmayalim..hey gidi güzel günlerimiz heyy.Levent kircanin cikacagi ani dörtgözle beklerdik.Öyle $imdiki gibi bomba neyim yokdu bizim yilba$ilarinda.icadmi olmami$di yosam babammi almazdi hec bilemiyorum.Bildigim tek$ey ben o yillari cok özledim yaa..sabahlara kadar tv bakmak yemek icmek eglenmek..Günah eglenmek dediler her$eyi bitirdiler.Ejnebilere göre ba$ka bir anlami varmi bilemiyorum.Kendi adimiza hazirlanan programlara yiyecekli e$lik etmekdi maksadimiz.Artik insanlar cigrindan cikdi.Yilba$i agaci süsleyenimi ararsiniz,Noel baba kiliginda dola$animi ararsiniz,Allahim sonumuzu hayir getirsin.Millet iyice yabancila$maya ba$ladi.Sapitmadan ve dualar icinde girelimizin bu seneki yeni yilada.in$allah kazasiz belasiz,sevgi ve saygi dolu,bol kazancli,sagilikli ve sihhatli,uzun ömürlü hayirli bir yil olur 2011..YENi YILINIZ HAYIRLI VE UGURLU OLSUN ARKADA$LAR.
YORUMLAR
Size de hayırlı yeni bir yıl diliyorum.
Sağlıklı huzurlu bir sene geçiriririz inşaallah.
Hepimiz eski günlere, çocukluğumuza özlem duyarız zaman zaman.
Selam ve sevgiler...
yaban gülü(gurbetbaci)
Gecenin karanlığı çökmüş kollarına, O ise bir işçi yorgunluğu ile eve gelen. Seslenerek uzak diyarlara, çığlığını duyabilmek gibidir evlat aşkı. Ne yanı başında ne de çok uzakta. Kalemin O'nu ve kağıdı unuttuğu satırlarda bir çizik gibidir evlat aşkı, çizdikçe yarası kanamayan. Hani yazarsın sonra güzel olmadığını düşünüp sileyim ya da yırtayım dersin ya. Onları düşünüp yazdığı, sonra da sildiği tek bir cümleyi daha bırakın, tek bir kelime dahi olmadı bu hüzünlü gecenin karanlığında. Ürperen bedenine sıcak bir şeyler oluyor, irkiliyordu. Tatlı bir koku sarıyordu benliğini. Nedenini anlayamadığı duygular kemiriyordu içini. Ama tatlı bir şeydi bu...Tutamayıp kendini ağlamak istiyordu. Tatlı bir şey dedik ya ...Çünkü gece karanlık ve ıssız, çekilmez oluyordu artık şehir...
İmla ve noktalama işinde de sizi haklı buluyorum. Burası ne kadar halkın sesi olsa da içimizden gelenleri yazmak, kendimizi rahatlatmak bir nevi relax olmak için doğru bir yer olduğuna inanıyorum. Çünkü burada kimse yazdığı şeylere ille yorum gelsin diye yazmıyordur...Sanat yapmak çok ayrı tabi.Hepsine saygım sonsuz...
Saygılarımla...
Günlük tadında güzel bir yazı okudum yine, yüreğinize sağlık.