- 614 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
uğurlar ola şehidiM..
adını sahabeden alan, minik şehzadem benim..TalhaM; yoluna canım kurban, kardeşim..ahh o vatana siper olan yüreğin, dik başın, apak alnın..mezar taşın doyurmuyor beni paşam..ablan seni özlüyor..cumaları başucunda okuduğum yasinler kesmiyor beni; annemin talhamın gömleği diye sarılıp uyuduğu kıyafetlerin, babamın elinden düşürmediği asker üniformalı fotoğrafların hasretini gidermeye yetmiyor..
’anam hakkını helal et..’ derken hıçkırıklara boğulan o son görüntün gitmiyor gözümün önünden..tam almışken valizini eline, tam kapıdan çıkmış ardından su dökülmesini bekliyorken, dönüp aniden boynuma atılışın..
’ablam..melek ablam..anam babam sana emanet..’
deyişin..ahh o 9 yaş farka aldırmaksızın taşıdığın ’ağabey’ edaların..o vakarlığın..mahzunluğun..
okşamıştım şehzademin saçlarını..
’gözün arkada kalmasın bitanem..hade var şimdi yoluna git sen..vatan sana, senin gibi binlerce yiğide emanet..’
demiştim kardeşime..annem ağlamaklı su dökerken ardından, babamla biz sarılıp birbirimize, nasıl da gururla izlemiştik sokağın başında kayboluşunu..işte o son manzaraydı senden bize kalan..ardından gara kadar gelmemize izin verseydin keşke..seni son kez öpüp o gül kokunu içime çekmeme izin verseydin keşke..
9 yaşlarındasın..bir gece annemler yok evde..
’ablaaaammm..hade gel keyif yapalım..’
ahh paşamın keyif saatleri..evde ebeveyn yokluğunu fırsat bilip yaptığımız çılgınlıklar..bir abisi yok paşamın; eksikliğini hissetmesin, sıkılmasın diyerek onla oynadığım futnollar, basketbollar..oturup ikinci lig takımlarının bile maçlarını izlemeler..saatler süren atari oyunları..talhamın beni her defasında yenmesi..’off abla ya..bi örenemedin..!’lerle azarlaması..
çıktık o gece paşamla dışarı..tuttu ablasının elinden, kabarttı koltukalrını, vardık markete..ne koca bir kaptaydı aldığımız o dondurma..en güzel yanı, dondurma bitince, kabı kim yalayacak yarışıydı..kıyamazdım ki sana..hep sana terkederdim o zevki, keyfi..ahh ablasının gülü..dondurmaların tadı yok şimdi sensiz..beşiktaş maçları keyif vermez oldu..bazen yolda ertuğrulla karşılaşıyoruz; ona sarılıyorum sen sayarak..susuyaor sadece..biliyor, tahmin ediyor o an neler hissettiğimi..’etooooo..diyerek yanına koştuğun günler dün gibi aklımda..o sokaktan son çıkışında..
mübarek haberin düştüğünde hanemize, en çok betül vurdu kendini yerlere..kim bilir neler geçti aklından da öylesine parçalandı yüreği..acep aklına senden esirgediği eşyaları, paylaşmadığı çikolataları, izletmediği maçlar mı düştü..gülçeherene çaldığı fiskeler mi geldi acaba aklına..annem pek boş bakar oldu senden sonra..sık sık uzaklara dalar oldu..’bacamı tüttürecektin yiğidim’ diye mi hayıflanır acaba..fakat babam..babam daha bir dik yürüyor artık yolda..
’yavrumun her damla kanı helaldir, kurbandır vatan toprağına..oğlum ecdadına yaraşır sonlandırdı ömrünü..kainatın efendisi güllerle bezeyip öyle taşıdı öteki alemlere naaşını..’
diyor..babam pek gururlu talham..
bayram sabahları özlemin hadsafhaya varıyor..kesilen kurbanın kanın alnımıza buladığımız günler geliyor aklımıza betülle..öylece sarılıp susuyoruz birbirimize..merak etmeyesin..sulugöz ablan gözyaşlarına hakim olmasını öğrendi şimdilerde..söz vermiştim bayraklara sarılı gelen tahtının başında sana..
’düşmeyecek demiştim tek bir damla..sevindirmeyeceğim düşmanı..vatan bunun hesabını soracaktır..’
sordular balım, soruyorlar..sen rahat ol yerinde..bizden selamlar ilet..bu mücrim kardeşlerin için yalvar Rabbe, bizlere de sana bahşettiği mekanı nasibeylesin diye..
’ablam..şiir ezberledim, okuyayım mı..?’
’off talha, işim var şimdi sonra okursun..’
’ama abla lütfen..’
ablanın canı kurbandı sana..yanında olabilseydim ya son nefesinde..ah kollarımda yumsaydın ya gözlerini..
’peki oku bakalım, ama çabuk ol rica ederim..’
ahh o melekleri kıskandıran tebessümün..
’....
......
.......
ey şehit oğlu şehit isteme benden makber
sana aguşunu açmış duruyor peygamber..’
oyy şehzadem büyümüş de şiir ezberler olmuş..sesin kulaklarımda; safahat elimden düşmez oldu..o zamanlar böyle hissedemezdim bu şiiri okurken, dinlerken..ateş düştüğü yeri yakar..cayır cayır yandık gidişinle vesselam..pek isterdin ya o mertebeyi; Rab nasip etti işte sonunda..
eşyaların birer sanat eseri gibi korunmakta bir köşede..ahh o pek iftihar ettiğimiz diplomaların..babam, ilkokulda aldığın takdir belgelerini bile çerçeveletti, duvarda sıra sıra..dedemin müzevari odasının duvarında, üniformalar içinde senin tam boy bir fotoğrafın var artık, tam da babaanneminkinin yanında..her gidişimizde, o odaya her girişimizde birer selam çakıyoruz sana, dualarımızla uğurluyoruz..
yarın doğumgünüm paşam..bilirim, şehitler ölmez; farklı buudlara geçerler..yolun yarın hanemize düşsün şehzadem..gel, ablanın yanında ol..bir sarıl bana, kokunu bırak, geldiğini hissettir, mutlu et bizi..zira en büyük hediye bu olacaktır bana..
selametle şehzadem..
ablan seni çok özlüyor..
YORUMLAR
Allah c.c razi olsun...işte olması gereken anlayış böyle olsun... tabii şehid yakını olmayanlar ne bilsin...Amma vatan uğruna can vermeyeceksek bizim askerlik yapmamıza gerek yoktur...2 oğlum var...17-18 yaşlarında...ikiside vatanımız uğruna feda olsun...bu sözlerimizde riyakarlık varsa Allah c.c sığınırız...