Bakterilerin yaşamı !
’kahpe kayışında bileniyor bıçak
üç ayak bir şafak’ demiş Ömer Lütfi Mete
ne de doğru söylemiş...
bu yüzden aldırmam gidişatın regl şiirlerine. Lakin yine de bu şiirlere akım veremiyorum. Edebiyatın erezyonundan zarar görmemiş, mürekkebin kaçınılmaz savsaklığına düşen, yaşadığı coğrafyanın bitki örtüsüne uyum sağlayamamış bu böcek kalemlerin asla kurgu kabiliyeti, şiir düzeni yoktur...
’kitap okuyor musun?’ sorusunun basit bir cevabı vardır ’okuyorum’
Türk Edebiyatının dalkavukluk yanıtlara karnı toktur.
Ev baskınları yapılsa, ev aramaları yapılsa, yatak yorgan yastık kanepe dolap çeşme başı didik aransa eğer, şeytanın avareliği şaşkın kalır. Neredeyse imza toplayıp eros’un heykelini yaptıracaklar kentin orta yerine...
Prezervatif’in menfaatini ne çok düşünüyormuşuz; ülke menfaati hesaba katılmadan...
Durum çok vahim. Türk telekom çoğu +18 internet sitesini engellese de, kalemlerden daha beteri akıyor... Eşleriyle yaşadıklarını biraz betimleyip şiir diye yayımlayan şifreli yayın müdavimleri her ne kadar edebiyat yaptıklarını zannetselerde tırnak içinde kalmış mikrop, zehir, bakteridir onlar. ellerinizi devamlı yıkayınız...
Yıkayınız ne varsa. Gerek elinizi, gerek yüzünüzü, gerekse iç çamaşırınızı da yıkayınız... Bakteriler her yerde olur. Mezeli, ızgaralı sofralarda, alkolde, çayda ve kitabevlerinde yeni çıkan kitaplarda ! ’vur patlasın çal oynasın’ gecelerde.
Bakteriler birbirlerini pohpohlar. Birbirlerini ağırlar. Her bakımdan istikametlerini edebiyat sansalarda onların tek istikametleri vardır; çöplük!
Çöplükler bakteriler için cennettir...
Bakteri insanların vücudunda olunca kendini sultan zannedermiş. Biraz da su bulursa padişahın kızı misali böbürlenir...
Hani huyumuzdur; çok titiz insan görürüz, bir yere dokunsun hemen elini yıkar. Biz bu insana deli deriz değil mi?
Ah, ah... Delilere hasret kaldık!
Neyse.... Büyük üstad Ömer Lütfi Mete ile başladık onunla bitirelim;
’onlar sığmadılar hiçbir şeye
onlar ki herkesten yeğimdeler
hiçbir şeye sığmadılar diye
benim geçimsiz yüreğimdeler’
Koray Demirkılıç