- 664 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
İleri Demokrasi Dersini Öğretme Yöntemi: Dayak
Ders: Demokrasi
Konu: Uygulamalı İleri Demokrasi
Öğretmen: Usta öğreticiler (Güvenlik güçleri)
Eğitim araçları: Cop, kalkan, gaz bombası, tazyikli su sıkma aracı, biber gazı, bot, kelepçe
Yer: Benzin istasyonları, üniversite kampüsleri, caddeler.
Yararlanılan Kaynaklar: Ziya Paşanın " Nush ile uslanmayanı etmeli tekdir; Tekdir ile uslanmayanın hakkı kötektir” beyiti. (Açıklaması: Nasihat ile uslanmayanı sertce uyarmalı, gene uslanmazsa dövmeli.)
İçişleri Bakanlığı’ndan bir yetkilinin tesbiti: “Öğrenciler kendilerini yere attılar.” (Yani kendi kendilerini dövdüler.)
Bir devlet büyüğünün beyanatı: “Aslında benim polisim öğrencilere karşı çok sabırlı davranmıştır.” (Ne kadar sabırlı davrandığı belli: Kafası yarılanlar, gözleri moraranlar, ayakları ve kaburgaları kırılanlar, bebeğini düşürenler… Ya bir de sabırsız davransalarmış!)
Sonuç: İngiltere merkezli haftalık ekonomi dergisi Economist’in, iki yılda bir yaptığı dünya demokrasi endeksi araştırmasına göre Türkiye, iki yıl öncesine oranla iki basamak geriye düşerek Nikaragua’yla 89’unculuğu paylaştı. Yani Türkiye, Tanzanya ve Uganda’nın da bulunduğu hibrit (melez) rejimler grubunda.. (Lübnan bile bu sıralamada Türkiye’nin önünde yer aldı.)
***
Anayasa oylaması geride kalalı aylar oldu. 12 Eylül sabahı yeni bir Türkiye’de uyanacaktık. Darbecilerden hesap sorulacaktı, herkes daha fazla özgür olacaktı, terör sorunu halledilecekti, ekonomik problemlerde bile iyileşmeler ortaya çıkacaktı.
Vaadler bu kadar değildi elbette. Dahası da vardı, ama neyse…
***
Böyle bir “ileri demokrasi” ister misiniz?
Kendi adıma söyleyeyim:
Teşekkür ederim. Ben almayayım. Kaldıysa benimki “normal” olsun lütfen!..
YORUMLAR
Ömer Faruk Hüsmüllü
Yanlış tarafa bakan siz değil, başkaları. Ancak onlar bu yanlışlarından ne zaman vaz geçerler bilemiyorum. Doğrusu bu konuda pek iyimser de değilim.
Değerli yorumunuza teşekkürler.
Saygılarımla.
Ömer Faruk Hüsmüllü
Her zamanki gibi çok kibar ve iyisiniz.
Teşekkür ediyorum.
Sevgi ve mutluluklar hep sizin olsun, Allah size hiç "of" çektirmesin.
Selam ve saygılarımla.
Ömer Faruk Hüsmüllü
Merhaba.
Maalesef haklısınız.
"Eti senin, kemiği benim" sözü geçmişte de söyleniyordu, şimdi de...
Eskiden çoğunlukla dayak atan öğretmenler olarak kabul ediliyordu, şimdi bu gruba yeni eklemeler yapıldı.
Selam ve saygılarımla.
ileri demokrasiyi hazmedemeyenlere gaz giderici öneririm...
sanavberi tarafından 12/25/2010 1:05:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ömer Faruk Hüsmüllü
Yorumunuza "yorumsuz!" teşekkür ederim.
Saygılarımla.
Birkaç soru ile okurları düşünmeye sevk etmek isterim:
Nasıl bir demokrasi istiyoruz?
Kime göre demokrasi?
Demokrasi nedir?
Demokrasi beni temsil etmiyorsa, benden uzak olması yada yakın olması bende olumlu bir fark yaratmıyor. Ben başkalarının hemde benden daha geri zekalıların seçtiği hayatı yaşamak zorunda kalıyorum. Bana dayatılan bu.
Ömer Faruk Hüsmüllü
Değerli yorumunuza teşekkür ederim.
Sanırım sizin görüşlerinizin benzerini Voltaire de söylemişti.
Haklısınız, ama demokrasi dedikleri de işte bu! Yani herkesin bir oy hakkı var.
Selam ve saygılarımla.
İleri demokrasiye EVET.
Oylarımız da daima EVET.
Hamile öğrenciye HAYIR.
Kullanılmaya HAYIR.
Bölücüyle aynı söylemlere HAYIR.
Toplum düzenine dinamit koyan ve öğrenciliğinden haberi olmayan cahillerin desteklenmesine HAYIR.
Hürriyet kisvesinde kaosa göz kırpmaya HAYIR.
Kardeşliğe EVET, Bölünmeye HAYIR.
öMER FARUK HOCAMA SAYGIM SONSUZ AMA BEN ALAYIM ŞU İLERİ DEMOKRASİDEN.
SELAM VE SEVGİLER.
Ömer Faruk Hüsmüllü
Teşekkürler.
Fikirlerinize saygıya: EVET
Selam ve saygılarımla.
İleri demokrasi geleceğini düşünenlere hayırlı olsun.
O zaman da demiştik; oylarınız'' HAYIRLI OLSUN'' diye.
Sakalımız olmadığı için anlatamadık bazı kafalara.
Hadi bakalım hayırlı olsun. daha neler göreceğiz.
Saygılarımla.
bekir güçlüer tarafından 12/24/2010 5:36:32 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ömer Faruk Hüsmüllü
Değerli yorumunuza teşekkürler.
Haklısınız söylediklerinizde.
Eeee, ne demişler?
Kendi düşen ağlamazmış!
Selam ve saygılarımla.