Bir Mektup Bekliyorum Sizlerden...
Sevgili Mehmet Kardeşlerimiz.
Mektuba kaçıncı kez başlıyorum kaç kez kifayetsiz sözlerde takılıyorum bilmiyorum. Bugün karar verdim sizlerin benim yazabileceğim birkaç güzel söze ihtiyacınız yok ki.
Sizlerin sayesinde nasıl rahat ve huzurlu aydınlık güne başlıyorsak güvenle hayata devam ediyorsak sizin gururunuzdur bu.
Ulus olarak yaşadığımız kötü günlerin elbette ki üstesinden geleceğiz. Kara bir bulut gibi üzerime çöken olaylardan birbirimize kenetlenerek bizleri birbirimize düşürmek isteyenlerin karşısında duvar gibi, gün gibi, ana gibi dimdik durarak gücümüzü göstereceğiz.
Cumhuriyet’in çocuklarıyız biz. Atalarımız dedelerimiz siper yerine mezarlarını kazarak tel örgülerle süngülerle en önemlisi dünyada halen eşi görülmemiş bir dayanışma örneği göstererek kazandı bu toprakları. Bunun içindir emanetçi gençlik olarak biliyoruz ki kanlarla sulanan bu topraklar için verecek canımız çok da kaybedeceğimiz bir karış toprağımız yok.
Herkese nasip olmayacak bir görevdir üstlendiğiniz ve bilin ki dualarımızda her daim sizinledir. Kardeşlerimiz ağabeylerimiz yeğenlerimiz çocuklarımız babalarımız kocalarımız ve sizin silah arkadaşlarınız huzuru bozmak isteyenlerin hain pusularında şehitlik mertebesine ulaşmıştır hepinize başsağlığı ve aramızda maalesef ki olamayan gencecik zamanların da aramazından ayrılan canlarımız için yüce Allah tan rahmet dilerim.
Bayrağımıza gölge düşürmek isteyenler sizler ve bizler var oldukça asla bu kötü emellerine ulaşmayacaktır. Döktükleri her bir kanda kendileri boğulacak, her bir ocağa düşürdükleri ateşte kendileri yanacaktır.
Türk Silahlı Kuvvetleri ve siviller ile tek bir yürek olduğumuzu gösteren bu mektupların yerlerine ulaşmasını diler, siz gururlu askerlerimizi önce kendilerini meslekleri için vatanlarına adayan komutanlarımıza sonrada Allah’a emanet ederiz.
Eskişehir ‘den selam olsun her birinize..
**********
sevgili üye arkadaşlarım
şu zor günlerde bizler kadar mehmetciğinde morale ihtiyacı var yazmış olduğum bu mektup isimsiz olarak ulaştığım sınırdaki askerlerimize ulaşacaktır. Hadi duyarlılığımızı gösterelim bir mektupta siz yazın. mektuplarınızın çıktılarını alarak elimdeki yazışma adreslerine kargo ile göndereceğim hadi bir kaç satırda olsa ihtiyaçları var...
**********
YORUMLAR
Ulus olarak yaşadığımız kötü günlerin elbette ki üstesinden geleceğiz. Kara bir bulut gibi üzerime çöken olaylardan birbirimize kenetlenerek bizleri birbirimize düşürmek isteyenlerin karşısında duvar gibi, gün gibi, ana gibi dimdik durarak gücümüzü göstereceğiz.
Gündemde yerini koruyan önemli bir konuya akıcı ve güzel üslubuzla temas etmişsiniz.
Öncelikle tüm şehitlerimiz rahmet ve ülkemize başsağlığı dileriz.
Şiirlerinizdeki ses ve armoni güzelliği düz yazınızaxda yansımıştır.Tatlı bir tını vermiş böyle ağır bir konuda bile,
Tebrik,takdir ve selamlarımla nice güzel yazılar temennisiyle efendim..
Bugün, on binlerce insan toplanmışken Reşadiye Camii' nin önüne, NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE sözü inlerken tek seste, şehidimizinden hakkını helal etmesini isterken çok utandım ben...Bayrağıma sardım yüzümü, kollarımı kaldırdım en yükseğe, o kırmızı kanlı bayrağımı herkes görsün diye...Bir adım ilerde gözleri görmeyen bir amca vardı yanında genç bir adam ona yardımcı, "Soner' im Hakkını Helal Et Bize" diye ağlıyordu...On binler öfke kusuyordu...Askerlik Şubesinin önünde söyledik İstiklalimizin Marşını...Tek yürek olduk, tek vücut...Yüreğimiz dağlanıyor günlerdir, bugün eskişehirde olanları bir görebilseydiniz...Ah o şehidin annesi nasıl da dik duruyordu bir şahit olsaydınız...Hakkınızı helal edin bize bizim için zorluklara katlanan yüce askerler...
Yurdumun Sevgili Mehmetleri,
Bizim aldığımız rahat nefesler, canlarımız, mallarımız, Bayrağımız, Ezanımız, Yurdumuz önce Allah' a sonra sizlere emanet. Vatanımızın içinde bulunduğu bu zor günlerde canınızı dişinize takıp da mücadele etmeniz ve bizleri korumanız muhteşem bir bağlılık örneğidir. Halamın oğlu da şu an Hakkari Yüksekova' da sizlerin arasında. Haberlerden Yüksekova' da şehitlerimiz var diye duyunca, inanın bana telefona sarılıp halamı ya da başka kimseyi aramadım. "Benimki de var mıdır acep Şehitlerin içinde?" diye düşünmedim. Çünkü bir tek o değil, her Mehmet benimdi. Giden oniki kınalı kuzuya nasıl yandı isem, halamın oğlu da olsa aynı yanacaktım. Sizleri asla akrabamdır tanıdığımdır diye ayırt etmeden topyekün bağrıma koymuşum. Herşeyimiz önce Allah' a sonra sizlere emanettir. Hayırlı görevler dilerken orada yalnız olmadığınızı bilmenizi isterim.
Her Mehmet benim oğlum,
Her Mehmet benim kardeşim,
Ben, bizzat kendim Mehmet' im!
KOCASİNAN
sizlere adsız kahramanlar demeyeceğim, çünki sizin adınız MEHMETÇİK...
sana mektup yazmak...bir bardağa okyanız doldurmaya benzer..sığdıramamki sana olan düşüncelerimi...sen Allah katında en üstün mertebeye layık görülmüşsün..benim,bizim gönlümüzdeki yerin ne kıymeti olabilir ki...
70 milyon tek yürek olmuş..senle beraber ..
sende bu iman bizde bu asil kan olduğu sürece kimse ülkemi bölemez..parcalayamaz..kendi istekleri için kullanamaz...
hepimiz şehit torunlarıyız..
bu ülkenin kadını kız hatta cocuğu bile o asil kanla doğar..gerekirse gelir yanında arkanda yer alır..
tek isteğimiz var sizden ...ne olur hakkınızı helal edin bizlere..
bu hakla cıkarmayın bizi yarın mahşere...
RUHUNUZ ŞAD OLSUN..
Can Mehmetlerim
İstiklal savaşı gazisinin torunuyum.
Bu vatan dün nasıl savunuldu
dinleyerek ,
Yokluktan vatan nasıl var edildi
anlayarak büyüdüm.
Üç kardeşim daha dün sizin yerinizde görev yaptı.
Nöbet bugün sizin.Zor ama onurlu bir
görevdir üstlendiğiniz .
Şiirler, yazılar yazıyoruz sizler için.
Bilesiniz ki ülkemin her köşesinde
tüm halkımızın yüreği sizin.
Acınızı görmemek içindir dualarımız.
Akan kan dursun ,ağıtlar dinsin dileğim.
Sizlerle birlikte ülkemin ve halkımın
bütünlüğüyle bu vatan bizim.
sevgiler hepinize
"Kanla arınırdık
kanla kirleniyoruz
“Beşeri alçaklıklar karşısında feryatları
kanlar değil şuurlar koparır.
Kan konuşmaz...
Nazım Hikmet
Dünyanın en büyük şehit mezarlığı bizim ülkemizde.
On binlerce evladımızı gömdük Çanakkale’ye kefensiz, mezar taşsız.
Hiçbirine üzülmedik, ağlamadık.
Övündük, gurur duyduk sadece onlarla.
Bir kısmı daha üniversitedeydi, eğitimlerini bıraktılar yarıda ve ölüme koştular, sınıf sınıf, fakülte fakülte...
Üniversiteler mezun veremedi o dönem, çünkü öğrencileri kalmamıştı.
Futbol takımları, sahaya çıkıp asker selamı vermedi, asker selamını siperde verdiler ve öldüler.
Maçlar 11 kişiyle oynanamadı o yıl...
Televizyon daha icad olmamıştı, ölüm haberleri gitmezdi evlere, ölmeyen geri dönerdi, dönmeyenler ölmüş demekti.
Dünyada Çanakkale kadar kanla sulanmış bir toprak parçası yoktur.
Ama o kan kurtarmıştır vatanımızı.
Vatanımızdan önce insanımızı.
Yüzyılların boyun eğmişliğine, acizliğe, suskunluğa, çaresizliğe verilmiş bir yanıttır Çanakkale.
Dökülen kan, bir milleti temizlemiş, arındırmış, yeniden millet haline sokmuştur.
Dökülen kan bu anlamda toprağa kan akıtmak değil, geride kalanlara kan vermektir.
Onların verdikleri kanla kalanlar yaşadılar.
O nedenle bu kanın kıymetini bildiler.
Şehitlerden alınan o kanla bu millet arınıp ayağa kalkmış, Kurtuluş Savaşı’nı vermiştir.
....
Çanakkale’nin üzerinden neredeyse 100, Kurtuluş Savaşı’nın üzerindense 90 yıl geçmiş.
10 milyonluk nüfus 7’ye katlanmış, 70 milyon olmuş.
Telsiz direklerinin yerini internet, televizyon hatları, demiryollarının yerini hava alanları almış.
Artık haber anında alınıyor.
Önce bir haber geçiyor altyazıyla televizyonda, “Gabar Dağı’nda teröristlerle girilen bir çatışmada ....”
Sonra internette “flaş” haber olarak veriliyor.
Ertesi gün gazetelerde bir haber: “Şehitlerimiz....”
Sonra uçakla getirilen bir cenaze, camide toplanmış insanlar, haykıran insanlar, gözyaşlarını tutamayan komutanlar, ne olduğunu anlayamayan bebeler...
Acı. "
....................
sevgili kuzum
yazalım
susmayalım
vesile olmak ne güzel acılar sevinçler paylaşılınca azalıyor
ilaç olacaksa mektuplar oturduğumuz yerden
yazarız ama bir satır ama destan n e fark eder
MEHMEDİM
Hakkınızı helal ediniz Mehmetçiğim...kınalı kuzularım
acınız acımızdır
ocaklarımıza ateş düştü
içtikçe şehadet şerbetini sizler
salınıyor
ah nazlı Hilalim
al gelinciğim
salınıyor
salınıyor
dağlar
gökler
denizler
ağlamıyoruZ
ağlamıyacağıZ
sevindirmeyiz a namert olasılar
Aciz değiliz
damarlarımızda muhtaç olduğumuz kudret
o asil kan
TÜRKLÜK KANI.
Alazlayın görsünler nasılmış Türkün ruhu!
ahhh ahhh pislediler yemek yedikleri kabı nankör kedi döktü süt dolu tası..
öğrenemediler
öğrenemediler
güneş görmemiş
geVen dolu yürekleri
kan akkıttılar
hakmış?
neyin hakkı?
içtikçe azdılar
içtikçe daha bir şeytan
yakılası şeytan
saklanın o inlerinizde
değmez size ehram!
ANLAYIN ARTIK
ANLAYIN
"YAŞIYORSAK BU VATANDA BİRLİK ALIN YAZIMIZDIR"
ve
ey dağda korku ile saklanan insan kılığından uzaklaşmış olan
hala diyorum ki sabrımın sınırlarını zorlayarak;
"Teslim ol kardeşim, kardeşlerine... "
........................
ŞEHİDİMİN DÜĞÜNÜ
BU MAHŞERİ KALABALIK NE
BU NE GÜZEL ELBİSE
AL NAZLI HİLAL
AL GELİNLİK
GİYİNMİŞ GİDİYOR ASLAN MEHMEDİM.
AĞZI SÜT KOKUYOR
YİRMİLİK DİŞLER
ELLERİ KINALI
EY GÜZEL KUZUM
SANA HELAL AK ANA
UZAN KOYNUNA GELMEZ SANA DAR
UĞRUNDA CAN VERDİĞİN BU TOPRAK VATAN
ANA GİBİ SICAK
ÖRTER ÜSTÜNÜ YAR
RAHMETLE SAĞANAK
GÖKTEN GÜL YAĞAR
“ HER ŞEY VATAN İÇİN!VATAN SAĞOLSUN!”
DÜĞÜNÜNDÜR ŞEHİDİM
ŞAD OLASIN!
nilalaz
............. içimden ne geldiyse budur sana mektubum mehmedim
daha ötesi yok .acın acımdır .BAŞIMIZ SAĞ OLSUN .
ahlaz tarafından 10/23/2007 4:03:49 PM zamanında düzenlenmiştir.