- 702 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BU DELİYİ KİM DOKTOR YAPMIŞ?
Çekerek ilçesinin Karahacılı Köyünde yaşamakta olan Fadik Teyze, bir gün fena şekilde rahatsızlaşır. Fadik Teyze’nin akrabaları, onu alıp ilçedeki devlet hastanesine götürürler. Fadik Teyze karnı şişmiş sancıdan bağırıp durmaktadır. Hastaneye ulaşırlar ve doktoru beklemeye başlarlar. Beklenen doktor bir türlü gelmeyi bilmez.
Fadik Teyze’nin karnı davul gibi şişmiştir. Doktor Ahmet Bey’in hastaları çoktur. Bir türlü sıra Fadik Teyze’ye gelmez. Uzun bir bekleyişten sonra nihayetinde sıra Fadik Teyze’ye gelir. Fadik Teyze hastanenin koridorundaki sedyede boylu boyunca yatmaktadır. Sedyenin üstünde karnı davul gibi şişen Fadik Teyze bas bas bağırmaktadır.
Fadik Teyze’yi sedyenin üzerinde bağırırken gören Doktor Ahmet:
“Ne çocuklar gibi bağırıp duruyorsun?” der.
Fadik Teyze de canının acısından Doktor Ahmet Bey’e:
“Karnım acayip bir şekilde sancımaktadır Doktor Bey.” der.
Doktor Ahmet, olayı fark etmiştir; biraz da olayı espriye almak için:
“Teyze ne bağırıp duruyorsun? Senin karnına bir iki hortum atalım, fosur fosur karnındaki gaz boşalıp gitsin.” Der.
Fadik Teyze Doktor Ahmet’in bu umursamazlığı ve ciddiyetsizliği karşısında der ki:
“Allah aşkına bu deli soykayı kim doktor etmiş!”
Doktor Ahmet, Fadik Teyze’nin bu sözüne güldükçe güler ve gülmesi koridorlarda yankılanır. Fadik Teyze’yi muayene eder, karnındaki gaz boşalır ve Fadik Teyze kendine gelir.
Doktor Ahmet’in adı bundan sonra “Deli Doktor” olarak ün yapar. Çekerek ve Zile çevresinde Deli Doktor olarak tanınır. Hastaneye gidenler hasta sırası alırken “Deli Doktora muayene olmak istiyorum” diye özellikle belirtirler.
Doktor Ahmet her gittiği yerden onun yakınlarıyla, Fadik Teyze’ye selam yollar…
12.12.2010
Çekerek
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.