- 487 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEKNOLOJi NELER YAPDI BiZE?
Teknoloji icat edildi eskiye rabet kalmadi.Eskiden her$eyin ba$ka bir degeri vardi.Kanepeler koltuklar geldi,somyalar karyolalar tarihde yerini unutularak aldi.Ayri bir keyfi vardi bunlarin.$öyle bir uzaninca insan yün yatagin icine gömülürdü.Ne sirtimiz agirirdi,nede uykumuz kacardi.Yatiyatmaz bayilirdik sicacik yumu$ak yatagimiza.
Ev e$yalari son yillarda bayagi farkli bir görünüme büründü.Dolaplar,vitrinler,masalar,sandalyeler ,halilar,perdeler günümüzün $A$ALI modelleriyle adeta defile eder oldu mazalarda.Artik nostaljik takilmak isteyen vatanda$lar rabet ediyor eskinin e$ya modellerine.Bizim evde annemlerin kardolabi vardi sadece.Biz cocuklarin giyecekleri sepetlere ,legenlere yerle$dirilir, somya altina sürülürdü.Oh ne güzeldi valla.Dolap düzleme derdimiz yokdu.Cekmeceleri ac kapa diyede bir sorun yokdu.Legenlerdeki cama$irlar ki$iye göre ayarlanir ve yatagin altinda saklanirdi.Böylece daha cok vakit kalirdi coluk cocukla ha$ir ne$ir olmaya.Yeni versiyon alengirli mobilyalarin temizligi,bakimi bayagi zamanimizi alir oldu.Bütün gün evi$leriyle ha$irne$ir olmakdan nefes alamaz duruma geldik.Bir okadarda sinirlerimizi bozdu bu yeni versiyon e$yalar.Coluga cocuga elleme cizen,ellerini yikada elle,yava$ ac kapa,üstüne oturma....v.s tembihler vermekden iflahimiz kesilir oldu.
Teknolojinin bagzi e$yalarda kullanim kolayligi getirmesi i$imizede gelmiyor degil.Mesela bula$ik makinasini icat eden bayan bayagi dualarimizi aliyor.Eskiden bir zehen konurdu ortaya, bir ikide bardak,i$lem tamamdi.Ne ayri tabak kullanirdik,nede bardak.Gerci saglik acisindan günümüzün moda ayri tabak servisi daha iyi emme,makinasi olmayan icinde bayagi ugra$dirici.Ginede insan eskiye dogru bir dali$ yapinca,ailecek bir sofraya oturdugumuz ve ceki$e ceki$e bitecek diye acele yedigimiz yemekleri dü$ününce, ister istemez ke$ke diyesi geliyor.Anam kurufasulye pi$irirdi.Büyükce bir zehenin icine koyar,sinin ortasina yerle$dirirdi.Degmeyin keyfimize calardik ka$igi.Cokda tatli olurdu bu $ekilde ailecek yemek yemek.$imdi hicbir$eyin tadi tuzu kalmadi sanki.Herkes ayri tabaga müracat ediyor,belki bagzende bencillik ediyor.Yemegin engüzel yerini aliyim diye yari$ir olduk.Emme eskiden oldugu gibi öncelik babanin hakki tabiki.Babamin erken ya$larda takma di$ takdirmasi bizim eve erkenden ayri tabak servisini getirmi$di.ilk aylarda hepimiz ayni tabakdan yerken ,babamin takma di$leri yüzünden hizli yiyememesi ve yemegin az kaldigini anladigi anda ,yemege tuzu boca edip $ep gibi olmasi üzerine ,bizim mecburen doymamiza sebebiyet verdigi icin, anam yeni careyi ayri tabaklarda bulmu$du.ilk ba$da iki tabak oldu sofradaki ayri servis usulü.Bakdi anam ba$a cikamayacak ,tabak sayisini artirdi ve böylelikle bizim ailede ayri servis kültürüyle ellerden önce tani$di.
5 cocuklu bir aileye mensubum.Nüfus genc olunca o yillarda anamin anasi cama$ir yikamakdan kesin agliyordu.Cama$ir yikama makinasi evimize gelince bayram ilan etmi$di anam.Elleri zavalli anamin cama$ir yikamakdan mahvolurdu.Ya aslinda eskiye göz atacak olursak.bahceye ate$ yakip,yunak kazanini üzerine oturdup cama$ir yikamaninda ayri bir zevki vardi.Cama$irlar kazanda kaynarken, altda kor olmu$ ate$de patlican patlatirdik.Cama$ir bitene kadar patlican salatasida hazir olurdu.Canim anam patlican salatasina bir dalardi,sanki dönerle iskenderi dürüm etmi$,aclikdan ölmü$cesine patlican salatasina yumulurdu.Bagzende ic pilavi isterdi canim anam.Bana öyle gelirdiki ,sanki anam o ic pilavini yiyince enerji toplar gücüne güc katardi.Mübarek sanki bal börek yiyor.O kadar i$tahli yerdiki ,yanindakilerin bile i$tahi kabarirdi.7 ki$inin cama$irini yikayinca gücsüz kalirdi zavalli aney.in$allah hakkini helal eder bize.Teknolojiyle tani$madan önce kahraman ana rolini mükemmel oynardi.
$imdi teknoloji icad edildi,her$ey bir bannah darbesine bakar oldu.Bu böyle olunca naylon avratlar icat oldu.Hareket etmedigimiz icin hastaliklarin kucagina baliklama daldik.Heryerimiz agrir oldu.Tabiri caizse özür dileyerek diyorumki ESKiNiN TEKNOLOJi MADURU AVRATLAR AT GiBiLERDi.i$i gupür gupür gorürler sogan ekmegide hapur hupur yerlerdi.Naylon avradlar döneri bile agiz tadiyla yiyemiyor,kolestirol ,$eker..kilo sorunu ortaya cikinca her$eyi zehir gibi görür olduk..YA$ASIN TEKNOLOJi VE GETiRDiKLERi,azda olsa ayip etti alip götürdükleriyle...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.