Beni Anlamadın Ya...
’Beni anlamadın ya ben ona yanıyorum’
Acaba insanlar birbirini gerçekten anlamaya çalışıyor mu yoksa herkes birbirini formaliteden mi dinliyor?
Anlaşılamamaktan daha kötüsü de var, o da yanlış anlaşılmak.
Uzman açıklamış;
“Yanlış anlaşılma diye birşey yok, sen kendini doğru ifade edemiyorsun.”
Tokat gibi bir cevap aslında. Ama uzman kardeşin de atladığı bir nokta var. Sen ne anlatırsan anlat karşı taraf kendi kapasitesince anlıyor.
Temsil; okullarda öğretmenler (Özel okullara karşı olduğum için örneği devlet okulundan vereyim) 40 kişilik sınıflarda ders anlatıyor ama aynı bilgileri 40 öğrenci farklı algılıyor ki ders notları hepsinin farklı oluyor.
Bazen de önyargıdan oluşan ısrarla yanlış anlama tekniği var ki bunu da zaman zaman hepimiz yapıyoruz, Ne gerek varsa sanki...
Uzman haklı olabilir mi, kendimizi yanlış ifade ediyor olabilirmiyiz gerçekten?
Cümle içinde kötü duruyor, insan üstüne alınmak istemiyor ama yine de yabana atılmaması gereken bir ihtimal.
Ben aslında bu uzmanları da sevmiyorum. Hepsi ayrı bir alamet. Sürekli araştırma yapıyorlar ama araştırmaya katılan vatandaşlar kimdir, nerde yaşar, ne yer ne içer bilinmez. Sanal karakter gibi...
Biraz da, tam anlaşılmak istemiyor muyuz acaba?
Bu da mümkün görünüyor...
Burası İzmir beni hoş görün, yoksa ben de memnun değilim bu kasavetli muhabbetlerden, uzmanlardan, anlamamaktan, anlaşılamamaktan, yanlış anlaşılmaktan v.s den.
Gönül ister ki börtü böcek yazalım “koş kırlara bayırlara, cennet yüklü çayırlara” kıvamında
Böyle bir şarkı var mıydı şimdi ben mi uydurdum onu da bilmiyorum.
Artık uysa da uymasa da...
:) İyi bayramlar
YORUMLAR
Sen ne anlatırsan anlat karşı taraf kendi kapasitesince anlıyor.
Bencede öyle.
Ama ifade edememek de olabilir.
Ifade edememekten kaynakli bazende ön yargili yaklasimlar.
Bazen de oluyor ki senin dedigini israrla farkli yöne cekiyor
Insanlar acikcasi isine geldigi gibi anliyor.
Güzeldi her zamanki gibi
Yüregine saglik
Sevgilerimle
Esma KAHRAMAN
Sevgilerimle Sayın Yazarım.
Tabi yaa..
Kızcaaz,her yazının bitiminde bayramımızı kutluyordu da,saf saf gülümsüyordum.
Hergün bayram mı olurmuş?
Meğer,aylardır beğeniyle takip ettiğimiz yazar,koca bir deliymiş.
Artık kapasite eksikliğimden mi,anlayış kıtlığımdan mı..Ne dersen,de.
Oysa,düne kadar sevgi dolu,paylaşımcı,pırıl pırıl bi insan diye düşünüyordum.
Hatta bi keresinde,"İstanbul'a yolun düşerse,kahve içmeye beklerim."demişti de,o kadar sevinmiştim ki..
Bir deliyle kahve içmek!..
Verilmiş sadakam varmış ki,o aralar İstanbul'a yolum-molum düşmedi.
Eee,Ardahan'da büyüyüp pat diye İstanbul'a göç edersen olacağı budur..
Bi keresinde de,yıllar sonra karşılaştığım okul arkadaşlarımdan biri Brunch'a davet etmişti.
Sevinerek gittim tabi.
"Hoşgeldiniz" demek için masamıza yaklaşan garsona,"Benimkisi,birbuçuk-acılı olsun." demiştim..
Üç gün boyunca başıma güldüler.O günden sonra da,bahaneler uydurup hiçbir daveti kabul etmedim.
Sevgiler Sayın Yazarım.
DÜMDÜZ tarafından 12/3/2010 10:57:56 AM zamanında düzenlenmiştir.
DÜMDÜZ tarafından 12/3/2010 12:07:31 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
Sabah sabah birbuçuk acılı da yenmez kiii.
:) Sevgiler Sayın Yazarım.
Evet samimi bir anlatımınız var.
İsabetli tespitlerle güzel anlatımınız iş yapıyor.
Görüyorum ki herkesin dilinde nükteleriniz.
Tebriklerimle.
:)) İyi bayramlar.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler.
Bi defa uymuş:))...Anlamak istiyen az...Anlatmak istiyen çok.Terazi buradan yamuluyor zaten.Çok kişi tanıyorum dinler gözükürken lafın neresinde lafını balla kestim diyeceğini düşünen.Hal böyle olunca kim ne derse desine geliyor iş.
O değil de,
iyi geceler,tebrikler,saygılar hanımefendi.
Esma KAHRAMAN
'sorun çok, yorum yok/oo ooo ooo ooooooo...'
O değil de;
:) Sevgilerimle Sayın Yazarım.
vega4
Esma KAHRAMAN
Verilmiş sadakam varmış ki,o aralar İstanbul'a yolum-molum düşmedi.'
Ona artık değil kahve, su yok su. :) Sevgiler.
Esma KAHRAMAN
Sevgiler Sayın Yazarım.
İNSANLARA AKILLARI ÖLÇÜSÜNDE HİTAP EDİLİR, NE ANLATIRSAN ANLAT ANLATTIĞIN KARŞINDAKİNİN ANLADIĞI KADARDIR.
Esma KAHRAMAN
:) Sefalar getirdin Sayın Yazarım.