SAVARONA
Tarihi bilmeyenler ve anlamayanlar ile coğrafyanın nasıl vatan olduğunu kavrayamayanlar geleceğini kaybederler.
Tarih bilgisi bilince dönüşmedikçe “Tarih hep tekerrür eder .“
Dedeleri koruk üzüm yerse çocukları ve torunlarının dişleri kamaşır.
Bindiği dalı kesenler yalnız dalı yok etmekle kalmazlar,gelecek kuşakların da yaşamına yazık ederler.
SAVARONA YATI, Türkiye Cumhuriyeti için ,Atatürk için ve Ulusumuz için tarihi anıları saklayan ve simgeleyen bir anlam ifade etmekteydi.
Bu kültür ve tarih değerlerine öncelikle para harcaması ve SAVARONA’yı tarihi yerine müze olarak koyması gereken hükümetler tarihe karşı sorumluluklarını yerine getirmemişlerdir. Para var ama niyet yok. Tarih önünde suçludurlar.
Bütün tarihi konulara ve kaynaklara sahip çıkmakta duyarsız bir anlayış hepimizi ve tarihimizi gülünç duruma düşürmekte ve utanç verici sahnelerle karşılaşmaktayız.
Son günlere açığa çıkan SAVARONA olayının temelinde tarihe saygısızlık yatmaktadır.
Yıllar önce sahip çıkılmayan ve parasal masraflar için özel teşebbüse kullanma hakkı uzun süreyle devredilen yatın başına gelenler “ pişmiş tavuğun “ başına gelmedi.
Buna sebep olanlar hiç mi utanmıyorlar? Nasıl toplum içine çıkıyorlar?
Her yanlış yapanı “yalakalık yaparak “ yersiz ve gereksiz yere alkışlayarak; “halkımız seninle gurur duyuyor “ diye şak şakla karşılayan bir avuç insan sokağa çıkıp bunları da alkışlarsa şaşmayalım.
Halkımız kendi tarihi değerlerine kendisi sahip çıkmalıdır.
Ünlü şair Nâzım Hikmet’in “Bu Vatana Nasıl Kıydılar” şiiri hatıra geliyor bu durumlarda:
“İnsan olan vatanını satar mı ?
Suyun içip ekmeğini yediniz.
Dünyada vatandan aziz şey var mı ?
Beyler bu vatana nasıl kıydınız ?”
Bu dizelerdeki vatan sözcüğü yerine “SAVARONA” sözcüğün koyarak okursak günün anlamına daha uygun olacak diye düşündüm…
Bir musibet bin nasihatten iyidir” diyen halk sözü haklı çıkmış,SAVARONA’ ya ilgili bakanlıklar sahip çıkmaya başladılar. Söylenen sözler çabuk unutulur.Ama neyse ki değerli basın bu konuyu unutturmaz.
Tarihe ihanet edenleri geçte olsa tarih yargılar ve karanlık sayfalarına alır.
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
gerek milli gerekse kişisel değerlerimizi çok ucuza hazat mezat satar olduk..
arkasında büyük siyasetlerin yattığı savarona olayıda bunlara bir örnek.
parlaşım için teşekkürler.
selam olsun.
ipekyolu
başarılar,selamlar.
Ülkemiz savaştan çıkmış...vatandaş aç, ayağında çarık yok....sadece ittahat ve terakki artığı halktan uzak C-ho-p nin elinde bütün imtiyazlar ve bütün nimetler.....Mustafa Kemal Atatürk karaciğer kanseri içkinin verdiği zulmetle şiroz olduğu zor günlerde, Morali düzelsin diye Amerikada vergisi çok yüksek diye sahibi satmak zorunda kaldığı SAVARONA yı aldılar...
Vatandaş aç-ama olsun savaştan çıktık ama olsun...
Yat niye alınır-yatta ne yapılır-herhalde toplu halde kuşluk namazları eda edilmez....
Yatı olanlar şimdi kimlerdir...senin yatın olsa içeride haç farizasınımı yaparsın.....
ipekyolu
tarih bilgisi olanlar tarihi knulara ilgi duyarlar.
Gerçe Tarih bilgisi insanı bilince ulaştırır diye düşünmekteyim.
ilginize teşekkür ederim.