İyi Kötü, Güzel Çirkin!
Güzel kelimesi ne güzeldir...
Güzellik soydan gelsede, ruh güzelliği genlere dayanır, güzel olan her şeye nasıl da pozitif bakarız.
Çirkin insan yoktur da, ruhu çirkin insan da olursa güzelliği örter negatit görüntü. Çirkin de doğabilir insan, bir kalbi vadır ki, dünya güzeline değişmez insan.Baldan tatlıdır dili, billurdur gönlü...
İyi insan olmak kişilik yapısıdır maya da çok önemlidir, hamura ne kattınsa , onu verir elbet sana. Kötü insanda aynı katogoriye girer, kişilik ve genler değişemez ki, maya kötüyse hamurundan anlaşılr...
Okuduğum bir hadisi size anlatmak istedim...
Hz. Peygamber efendimiz , müritleriyle vahada yolculuğa çıkmışlar aşırı sıcak bir de çöl sıcağı olunca sık sık su içtiklerinden mataralarında su eksilmiş, yolculukları da bayağı uzun süreceğinden, gördükleri ilk evden su istemelerini söylemiş efendimiz müritlerine.
Müritlerden biri bir evin kapısını çalıp, su eksiklerini dile getirmişler.Çok güzel , güler yüzlü bir genç kız kapıyı açmış buyrun hoş geldiniz, bekleyin hemen su eksiğinizi tamamlarım demiş , kana kana su içip mataralarını da doldurup teşekkür edip ayrılmışlar...
Çöl sıcağına su dayanır mı, tekrar efendimiz rica etmiş.Müritler başka bir evin önünde durunca evin bahçesini süpüren , kara kuru bir genç kız ters ters bakmış n’oldu ne istiyorsunuz , dövecek gibi asık suratıyle, müritler suyumuz eksik efendimiz sizden istememizi buyurdular. Bekleyin işim de vardı gibi sözler söyleyince, herkez bin pişman olmuş içtikleri bir bardak su da boğazlarından zehir gibi inmiş , yapacak birşey yok çölde çarezizlik bu , teşekkür edip ayrılmışlar...
Müritler efendimizin üzüldüğünü görünce bu agrasif davranışa, içlerinden biri efendimiz bağışlayın, iki kapı çaldık ve açıldı susuzluğumuzu da giderdik lakin, biri çok güzel ve iyi, diğeri çirkin ve de kötü ne buyuruyorsunuz. Güzele maşallah diyorum , çirkin olana da talihi açık olsun diyorum demiş.Ne derin bir anlam taşımakta efendimizin sözü...
İyi Kötü, Güzel Çirkin...
İyiler kötüleri görüp, kötüler de iyileri görüp ibret alınca, tüm çirkinlikler yok olur. Güzel insanlarla dolar dünya, inancıyla yaşamalıyız
İçimizdeki güzellikler hiç bir zaman yok olmaması dileklerimle sevgili okurlar...
Oya Gedik
YORUMLAR
Yazınızda o kadar haklısınız ki...
Asık , gülmez yüzlü birinin elinden bal, börek yeseniz zehir olur.
Tatlı dilli, candan sevenden kuru ekmek peynir, dünyanın en lezzetli yiyeceğidir.
Güzel Peygamberimiz bu yüzden,'güler yüz sadakadır' buyurmuşlardır.
Sevgi ve selamlar arkadaşım.