- 861 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YOZGAT LEVHASINI GÖREMEDİK
Adana, Hatay, Maraş, Malatya gezimizden söz etmiştik. Bir ilin tanıtımının ne denli önemli olduğuna inananlardanız. Bu amaçla derneğin bir çok faaliyetini ilin tanıtımına yönelik yapmaya çalışıyoruz. Yozgat Şairler ve Yazarlar Birliğini görmemezlikten gelenlere yazıklar olsun derim. Bu dernek kuruluşundan bugüne ilin tanıtımını öne çıkarmış olan bir dernektir. Birilerinin karındarlığı bizi ilgilendirmiyor.
Genç iş Adamları Derneği Başkanı Sayın Ayhan Çelik’le yaptığımız bu geziden söz etmiştik. O gezide dikkatimizi çeken iki önemli konu başlığı vardı, onun üzerinde durmak istiyoruz.
Bunlardan biri Ankara, İstanbul -doğu yol hattı. Bu önemli yol hattının Yozgat’tan geçtiğini biliyorsunuz. Ancak bu güzargah malesef terk edilmiş durumda.
Elbette nedenleri var. Tekirdağ, İstanbul, Adapazarı, Ankara yolunu Karadeniz, Samsun istikameti Çorum’dan geçiyor. Bu yol fena değil, her geçen gün güzelleşiyor. Bu güzergAh biraz bize yabancı, Yozgat’a uğraması zor. İkinci ve en önemli geçiş noktası Tekirdağ, İstanbul, Adapazarı, Ankara, Yozgat, Sivas hattıdır.
Bu güzergah yıllarca canlı tutuldu. Ne zaman ki yolumuz bozuldu, işte o zaman bu hattın yoğunluğu Kırşehir, Kayseri, Sivas yoluna kaydı. Diğer yol ise bildiğniz gibi güneyden Maraş, Malatya istikametinden devam eden yol.
Yolun ne önemi var, zaten direk gelip geçiyorlar diyenlere biz de güler geçeriz. Yolun, güzergahın ekonomiye katkısı çok büyüktür, bu hafife alınamaz. En kısa en güvenli, en kestirme yol olan Ankara, Yozgat, Sivas hattı neden terk edildi? Bunun nedenleri araştırılmalı ve tedbir alınmalıdır. Bu Yozgat için önemlidir. En önemli nedenlerinden birisi yolun bozukluğudur.
İkinci önemli bir konu, karayolu Levhaları. Ne yazık ki, bu güzergahta hiç Yozgat, Ankara Levhasına rastlayamadık. Malatya çıkışında karayolu iki önemli güzergaha ayrılıyor. Birisi Maraş, Kayseri, Kırşehir, Ankara hattı, diğeri ise Sivas, Yozgat, Ankara güzergahı. Biz burada Yozgat Ankara levhasını aradık ama bulamadık. Oysa bu yol daha kısa ve daha güvenlidir.
NE GARİP Kİ YOZGAT LEVHASINA HİÇ RASTLAMADIK
Burada raslayamadığımız gibi yakın alanlarda Sivas’a gelinceye kadar Yozgat levhasını göremedik. Yıldızelinden sonra Yozgat levhasını görebildik. Zaten Yozgat’ın burnunun dibine gelmişsiniz.
Garibimize giden şu oldu. Karayolları Yozgat levhasını unutmuş mu? Doğuyu geziyorsunuz, Güneydoğuyu dolaşıyorsunuz, önemli kavşaklara geliyorsunuz ama Yozgat levhasına rastlamıyorsunuz. Doğrusunu söylemek gerekirse çok garibimize gitti.
Yol kavşaklarına durup levhaların fotoğraflarını çektik. İnanır mısınız hiç birinde Yozgat yazısını göremedik. Gelen geçen bize baktı bunlar ne yapıyorlar dercesin... Memleket sevdası işte delice bir sevda diyebilirsiniz ama, İlimizin adını göremeyince deliye döndük...
Hani adam yedi sülalesini yazmış, sizin isminizden bahsetmemiş derler ya ona benziyor. Tüm illerin levhası var, bir Yozgat yazısı yok. Karayollarında Yozgat düşmanlığımı var diye düşümekten de kendimizi alamıyoruz. Tabi ki, her yer bizim memleketimiz amenna da, Yozgat’ta vatanımız, bu ülkenin önemli bir şehri canım.
On konak ötede diğer illerin levhasını görüp, Yozgat yazısını göremeyince cinleriniz tepenize çıktı...
Kardeşim Yozgat yolu nerden gider? Bunu sormaya hakkım yokmu? Haa en önemli neden yolun bozukluğu ona katılıyoruz. Malatya, Sivas, Yozgat, Ankara yolunu süper lüx duble yol yapmış olsaydınız bu sıkıntı ortadan kalkmış olacaktı...
Ayhan Çelik beyle yol boyunca bunu konuşup, bunu tartıştık. Sivas’ı hatta Yıldızelini geçmeyince Yozgat levhasına rastlayamadık. Yok yok bu bizdeki takıntı değil, galiba birilerindeki Yozgat sıkıntısından kaynaklanıyor.
Yozgat’ı doğu illeri gibi unutup karanlıkta bırakmak isteyenlere tepkimizdir, kimse alınmasın... Bu şehrin tanıtıma ihtiyacı var başka ne diyelim?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.