- 560 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİR MİLLETİ YÜCELTEN İRFAN ORDULARIDIR!
24 Kasım eğitim seferberliğinin başlatıldığı 1928 yılında, Atatürk’ün millet mektepleri başöğretmenliğini kabul ettiği gün olduğu içindir ki, anlamlıdır. Yurdumuzda ilk kez, 24 Kasım 1981’de Öğretmenler Günü kutlanmaya başlanmış, bundan sonra da kutlanan gün ve hafta olarak törenlerimiz arasına alınmıştır.
24 Kasım denince artık öğretmenler gününü hatırlıyoruz. Bu gün ve haftada öğretmenlik mesleğinin önemini kavratmak, öğretmenlerimize; devletin, toplumun, öğrencilerin ve insanımızın verdiği değeri belirtmek, onları onurlandırmak amacıyla bu haftada çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir.
Çeşitli haberleşme araç ve yöntemleriyle öğretmenlerimizi kutlamak, sevilip sayıldıklarını hissettirmek çalışan, emekli olmuş veya vefat ederek aramızdan ayrılan öğretmenlerimizin anılması için öğretmenler gününün değerlendirilmesi bir fırsattır.
Öğretmenliğin, belirlenen bu hafta içindeki sürede toplumun gündeminde tutmak, geçlere öğretmenlik mesleğini tanıtmak ve sevdirmek açısından da ayrı yararlar sağlamaktadır.
Fedakâr bir öğretmen; kutsal mesleğine, şu cennet vatana sevdalanarak, devletini, milletini severek çıkar yola. Dört mevsimden öte mevsimlere geçiş onunla yaşanır. Toprağa düşmüş yediveren tohumu gibi yetiştirdiği öğrencilerle açar ülkemin yarınlarında. Güne bakan çiçeklerin sürekli güneşe bakarak olgunlaşmaları gibi biz de milli kültürümüzle ve öğretmenlerimizin ortaya koyduğu hedeflere bakarak geleceğe emin adımlarla yürüyeceğiz.
Çocuk sevgisi, insan sevgisi ve meslek aşkıyla dolu öğretmenlerimizin hayatı okul koridorlarında ve sınıflarda geçiyor. Bu fedakâr insanların yaptığı görev çok önemsenmeli, bu değerler bir güne sığdırılmadan her gün hatırlanarak hakkı teslim edilmelidir...
Çağdaşlaşmanın, modernleşmenin, kalkınmış ve mutlu bir toplum olmanın yolu şüphesiz ki eğitimden geçmektedir. Bunun için hızlı değişim geçiren dünyada Öğretmen bilgi toplumunu anlayıp yorumlayabilmelidir. Eğitim teknolojisindeki çağdaş yaklaşımları ve bunları eğitim ortamında nasıl kullanabileceğini bilmelidir Öğretmen millî, manevî, insanî, ahlâkî ve kültürel değerleri kendine kılavuz yaparak, bu değerleri içtenlikle benimseyerek, koruyup yücelterek görev yapmalı, bu değerler için sürekli çaba harcamalıdır…
Atatürk’ün öğretmenler hakkında söyledikleri bu gün daha iyi anlaşılmaktadır. “Büyük hedefimiz, milletimizi en yüksek medeniyet seviyesine ve refaha ulaştırmaktır.” “Bir millet irfan ordusuna malik olmadıkça, savaş meydanlarında ne kadar parlak zaferler elde ederse etsin, o zaferlerin yaşayacak neticeler vermesi ancak irfan ordusuyla kabildir.”
“Gençliği yetiştiriniz. Onlara ilim ve irfanın müspet fikirlerini veriniz. Geleceğin aydınlığına onlarla kavuşacaksınız. Hür fikirler tatbik mevkiine konduğu vakit Türk milleti yükselecektir.” Bir milletin devamı ve bekası iyi yetişen nesillerle kaimdir. Onun için çocuklarımızı kuzu gibi büyütmeyelim ki, ilerde koyun gibi güdülmesinler.
Memleketimizi, toplumumuzu gerçek hedefe, mutluluğa eriştirmek için bilime bilim insanına, eğitimciye ihtiyaç vardır. Memleketin, toplumun kalkınmasını sağlayan irfan ordusudur. Toplumların yapılanmasında ve toplumun her kademesinde öğretmenlere ihtiyaç vardır. Toplumunun mimarları olan öğretmenlere gelecek nesilleri oluşturmada büyük görevler düşüyor. Hiç kimse yan gelip yatarak, sorumluluktan kaçarak yakasını kurtaramaz.
“Görevini tam yerine getirmemiş olanın vicdan yarasına, ne mazereti çaresi, ne ilacın şifası çare getirmez.”(Mevlana)
Bu ülkenin eğitmenleri, insan mimarları, fedakâr evlatları olan öğretmenler, ülkeye hizmeti en büyük erdem sayar.
Kendisiyle ve toplumla barışık, kendine saygı ve güven duyan, emeğe, hür ve bilimsel düşünceye değer veren, kendisine ve topluma faydalı bireyler yetiştirmek onun en büyük görevi olmalıdır.
Türk Milletinin geleceği ve istikbali, eğitim ve öğretimde göstereceği başarıya bağlıdır. Öğretmenlerimiz ideal yokluğuna düşmeden kendilerine, mesleğine öz güvenini kaybetmeden söylemi bırakıp, inançla, milli ruh ve heyecanla eyleme geçmelidir. Öğretmenlerimiz bu okulun, dersin, bu işin, ya da “ bu ülkenin başarısı benimle başlar” la işe başlarsa, çok güzel sonuçlar alarak, ülkemizi, milletimizi yüceltiriz…
Bu anlayış ve düşünceler içersinde, Tüm öğretmenlerimizin 24 Kasım öğretmenler gününü anarken, bu uğurda çaba gösteren tüm öğretmenlerimizi kutluyor, aydınlık Türkiye’nin kuruluşunda başarılar diliyorum.
Emeklilere esenlikler dilerken, bu dünyadan ebedi âleme göçen öğretmenlerimizi de rahmetle yâd ediyoruz.
YORUMLAR
10 numara ve Güne damga vurması muhtemel bir yazı.
Tebrikler.
İşlemekle tükenmez bir konuya kepçe saldınız.
Tekrar tebrikler ve selamlar.