- 2248 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Kurban Bayramı Sabahı!
Güneşli, Kasım ayı olmasına rağmen oldukça ılık bir bayram sabahına uyandık. Havalar, mevsim normallerinin oldukça üstünde.
Sabahın erken saatleri olduğu için şehir henüz uykuda.
Sadece dallarda çığlıklar atan kargalar, güzel güne gogurdayarak merhaba diyen kumruların sesleri bölüyor havayı.
Uzaklarda bir camiden sela veriliyor.
Bir fani daha, Rabbinin dön çağrısına icabet etmiş.
Kurban, gözü yaşlı bir bayramdır, Ramazan bayramındaki neşe ve mutluluk, bu bayram bana hep hüzün çağrıştırır.
Hazreti İbrahim, Rabbimiz için her zaman yüzlerce hayvan kurban edermiş. Ona bir gün sorarlar:
-Neden bu kadar çok kurban kesiyorsun?
-Rabbime şükretmek için bu hayvanları kurban ediyorum. Bu da bir şey mi?
Eğer bir oğlum olsaydı, onu da kurban ederdim.
Aradan zaman geçer, İsmail (A.S.) dünyaya gelir. Biraz büyüyüp, koşturup oynayacak yaşa gelince, İbrahim (A.S.) rüyasında ‘ahdini yerine getir’diye görür.
Verdiği sözü önce hatırlamaz, yine bir çok kurban keser.
Sonra Allah’ın(C.C.) hikmetiyle hatırlar.
Eşine:
-İsmail’i güzelce yıka, en güzel kıyafetlerini giydir, biz gezeceğiz, der.
Issız bir yere götürür, oğlunu sever okşar, seni Rabbime söz verdiğim için kurban etmem lazım, korkuyor musun, diye sorar.
‘Emredildiğini yap, inşallah beni sabredenlerden bulacaksın, cevabını alır.( Peygamberler çocukken dahi olgun sözler söylerler, Hz. İsmail de bu şekilde cevaplar, babasını.)
Oğlunu yatırır, tekbir okur, bıçağı bastırıp çeker, kesmez.
Kör zannedip, taşa vurur taş çok yumuşakmış gibi, ikiye bölünür.
Tekrar dener, yine kesmez, kızar:
-Ey bıçak neden kesmiyorsun?
-Rabbim kesme diyor, sen kes diyorsun, Rabbime karşı gelemem ya İbrahim!
O anda semadan, kınalanmış, süslenmiş güzel bir koç indirilir, onun kurban edilmesi emredilir, Hz. İbrahim’e.
Küçük bir çocukken bu rivayeti dinlemiştim, sonraki yıllarda tefsirlerden de okuyup, ayeti kerime meallerinden gerçeği öğrenmiş bulundum.
Ne büyük bir teslimiyet, ne büyük bir Allah aşkı!
Verilen söze sadık kalmak için, ne sabır gerektiren bir imtihan!
Benim için her zaman, gözü yaşlı bir bayramdır. Açıkçası biraz da korkarım, bir kaza bela olmasın diye dua ederim, hep.
Şükürler olsun Rabbime, böyle yüce bir dinin mensupları olduğumuz için.
Satır arasında bahsetmeden geçemeyeceğim.
Hayvan hakları savunucuları, İslam’ın bu ibadetini sorgulayacaklarına, İspanya başta olmak üzere, boğa güreşi adı altında, zevk için, eziyet edilerek öldürülen hayvanları kurtarmaya baksınlar.
Binlerce vicdanı sızlamayan insan, sırf kendilerini tatmin için, boğalara yapılan eziyeti, keyifle(!!!) izliyorlar.
Değerli arkadaşlar, hepinize kazasız, belasız, hayırlı bayramlar diliyorum.
Bütün temennilerimize rağmen, çok fazla ölümle sonuçlanan kaza meydana geldi.
Dönüş yolunda olan kardeşlerimize, biraz dikkat ve sakin yolculuk, diliyorum.
YORUMLAR
handan akbaş
Haklısınız inşallah hepimize nice hayırlı bayramlara erişmek dileklerimle, selamlar.
Handan hanım, bildiğimiz ve her kurban bayramında bir kez daha anımsadığımız hikayeyi tekrar sizin kaleminizden okumak güzeldi.
Unuttuğumuz bir çok değerleri zaman zaman anımsatmak ve hiç yılmadan yazmak zorundayız gelecek nesillerin de unutmamasını sağlamak için.
Geçmiş bayramınızı kutluyorum. Sevgiler yüreğinize
handan akbaş
Yorumunuz için teşekkürler.
Çok ara verdiniz, özlettiniz, selam ve sevgiler.
Güzel paylasimdi yine.
Yüreginize saglik sevgili Handan
Sonsuz sevgimle
handan akbaş
handan akbaş
Selam ve sevgiler.
Sevgili Arkadaşım kurban bayramı gerçekten çok farklı ve özel.. Çok etkilenerek okudum yazınızı. Allah tekrarlarını nasip etsin.. Nice güzel bayramlar geçirelim huzur ve sağlık içerisinde..
Dün haberleri izlediğimde içim kaldırmadı kanal değiştirdim ne kadar çok kaza olmuş hatta bir spiker karayolları değil kanyolları diyordu.. Neden insanlar bu kadar sabırsız ve aceleci davranırlar bilmem ki.. Ölüm haberleri hepimizi çok üzüyor.
Sevgilerimi sunuyorum arkadaşım yine güzel ve özenli bir yazı vardı sayfanızda. Sevgilerimle...
handan akbaş
Geç gitmek, hiç varamamaktan iyidir, bunu anlayamıyor bir çok kişi.
Selam ve sevgilerimle.