BAYRAM GELDİ PEKİ SEN NERDESİN?
Kurban Bayramı, Müslüman olan birçok ülkede dini bayram ve resmi tatildir. Kurban Allah için maddi fedakarlık yapmak ve bu vesile ile de Allah’a yaklaşmak gayesini taşıyan bir ibadettir.
Kurban Bayramı farklı dillerde ve farklı kültürlerde, değişik isimler altında kutlanmaktadır…
Türkçede Kurban Bayramı olarak anılırken,
Arapça İyd-el Adha şeklinde okunan tüm dünyada yaygın olan bir isimdir.
Hindistan ve Pakistan’da bayrama genelikle Bakra Eid denir ki bunun anlamı "Keçi Bayramı"dır; bu ülkelerde sıklıkla kurban edilen hayvan keçidir.
Güney Afrika’da Bakra Eid .
Bangladeş’te kullanılan yaygın isimlerse Id-ul-Azha ve Korbani Id’dir.
Bosna-Hersek, Bulgaristan da Koç bayram,
Arnavutluk’ta Kurban Bajram şeklinde anılır.
Nijerya’da Babbar Sallah,
Somali’de ve Kenya ile Etiyopya’nın Somalice konuşan bölgelerinde ise Ciidwayneey .
Bayramların amacı hangi dilde, hangi ülkede, hangi dinde olursa olsun aynıdır. Bayramlar sevgiyle paylaşımlardır…Toplumun birbiriyle olan bağlarının pekişmesi varlıklarını sevgilerini birbirlerine hissettirmeleridir.
Bayramın anlamnıı hepimiz çocukken anlar büyüdükçe bayramların değiştiğini düşünürüz. Aslında bayramlar değişmiyor bizler büyüyor hayatın içine girdikçe hayatta kalma mücadelesinde yer alma çabası yüzünden biz bayramlardan uzaklaşıyoruz… Bayramları hep çocukluğumuzdaki gibi anımsıyor,çocukluk bayramlarını istiyoruz…
Bayramlar vakti zamanı geldikçe hep kapımızı çalıyor ama bizler gerektiği ilgiyi göstermediğimiz için çocukluğumuzun bayramı aklımızda kalıyor… Bayramlara küsüyoruz eskisi gibi olmadığını düşünüyoruz…
Hiç çocukluğumuzdaki bayramı elinizde kalanlarla yaşatmaya çalıştınız mı?
Neden Çocukluğumuzda ki bayramlar da hep mutluyuz şimdi ki bayramlardan neden mutsuzuz?
Çünkü çocukluğumuzda ki bayramlarda ,duygularımızı,sevgimizi,yiyeceklerimizi,kazandıklarımızı ailemizle,akrabalarımızla,komşularımızla paylaşımlara şahit oluyor paylaşıyorduk…Bayramlarda toplumsal birlikteliklerimiz paylaşımlarımız bizi mutlu ediyor ve bayram anılarımızı unutulmaz kılıyor…
Şimdi ise sadece paylaşımlardan uzakta yalnız bayramları tatil olarak geçiriyoruz…Bayram değil,bireysel tatil yapıyor ama mutsuz oluyoruz…
Her bayram geldiğinde de, hep dillere pelesenk olmuş bir söz söyleriz
”NERDE O ESKİ BAYRAMLAR?”
BAYRAM GELDİ PEKİ SEN NERDESİN?
Dilek AKINCILAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.