- 2006 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
BÜYÜKLERİMİZDEN BÜYÜK SÖZLER
Geçmişte atalarımızın işi gücü olmadığından mı, bizden daha akıllı olduklarından mı nedir bilmiyorum, adamlar iyi ya da kötü bir olay yaşadıklarında anında "Atasözü" olarak günümüze kadar gelmiş sayfalarca laf etmişler. Bu sözlerden kimine güleriz, kiminden bir şeyler kaparız, kimi sözlerin de kafa karıştırmaktan başka bir boka yaramadığını görürüz. Bir bakıma "Uysa da koduk, uymasa da" gibi sözler..
Atalarımızdan biri temsil "İyi insan lafın üstüne gelir" demiş, biri de kalkmış tam zıttı olan "İti an çomağı hazırla" lafını etmiş. Şimdiki ozanların sazı eline alıp atıştıkları gibi aralarında onlar da Atasözü atışması yapmışlar sanki.. Kısa bir araştırma yaptım birbirine zıt yüzlerce örnek çıktı..
(Bir elin nesi var, iki elin sesi var/Nerde çokluk orda bokluk), (Fazla mal göz çıkarmaz/Azıcık aşım, ağrısız başım/Azı karar, çoğu zarar), (Söz gümüşse, sükût altındır/Sükût ikrardan gelir), (Eğri otur, doğru konuş/Doğruyu söyleyeni dokuz köyden kovarlar), (Erken kalkan yol alır, erken evlenen döl alır/Acele işe şeydan karışır/Acele eden yolda kalır), (Birlikten kuvvet doğar/Nerde çokluk orda bokluk/Körler sağırlar birbirini ağırlar), (Harama uçkur çözülmez/Güzele bakmanın göze faydası vardır. "Bu, göz zinası dedikleri oluyor herhalde"/Güzele bakmak sevaptır), (İyilik yap denize at/Merhametten maraz doğar), (Yüzü güzel olanın huyu da güzel olur/Yüzü güzel olanı değil, huyu güzel olanı sev), (Akıl akıldan üstündür/Aklın yolu birdir), (El elden üstündür/Alet işler, el övünür), (Damlaya damlaya göl olur/Taşıma suyla değirmen dönmez), (Anasına bak, kızını al/Beş parmağın beşi bir olmaz), (Olmaz olmaz deme, olmaz olmaz!/İş olacağına varır), (Harama el uzatma/Üzümü ye, bağını sorma), (Eskisi olmayanın, yenisi olmaz/Eskiye rağbet olsa bit pazarına nur yağardı), (Ak göt, kara göt geçit başında belli olur/Ak gün ağartır, kara gün karartır), (Tanrı ondurmadığını, peygamber sopa ile kovar/Tanrı sabırlı kulunu sever), (Kervan yolda düzelir/Balık baştan kokar)..
Bunlar gibi öylesine çok örnek var ki, yazmaya sayfalar yetmez..
Kuşkusuz ileriki zamanlarda "Atalarımız" olarak kabul edilecek şimdiki kimi ünlülerimiz de zaman-zaman beylik laf ediyorlar. Temsil Bülent ablamız (Dışarıdan bakan beni büyük motor zanneder) lafını etmiş, ki "Motor, kötü kadın anlamında oluyor" vatandaşın biri de ablamızın anlayacağı dilden yanıt vermiş. (Heyet-i umumiyenin önünde idare-i emri size ait bu tür lakırdıları işitmek fevkaladenin fevkinde bir gaf olmuştur, ki motor dahi olsanız efkâr-ı umumiyenin huzurunda böyle mi zikredilir).. Helin Avşar’da (Her şey laik olsun, ne mutlu Türkiye!!!) gibi gerçekten tarihe geçecek aynalı bir laf etmiş..
Birkaç yıl önce yeri geldiği için değinmiştim. Bu konuya da cuk oturacağını düşünerek yeniden hatırlanmasında yarar var. Akçaabatspor o zamanlar Süper Lig’de (O tarihlerde 1.Lig) oynarken, belediye başkanı oyuncuları ve halkı motive edebilmek anlamında bir pankart asmıştı kentin en önemli caddesine boydan boya. (Ben de, sporcunun atik, zeki ve ahlaklı olanını severim. Akçaabat Belediye Başkanı)..
YORUMLAR
Aramıza hoşgeldiniz Abdullah Bey
Güzel paylaşmlarda buluşmayı ümüd ediyorum
saygımla
AbdullahYılmaz
Selamlar
Çok güzeldi yazınız hem güldürdü hem düşündürdü. Kutluyorum. Saygılarımla..
AbdullahYılmaz
Bundan sonra yazılarıma sık sık rastlarsınız, ilgilenirseniz tabii ki..
Selamlar
Aramıza hoş geldiniz sayın Yılmaz.İyi ki gelmişsiniz,yazınız çok hoşuma gitti.
AbdullahYılmaz
Hoşgeldiniz Abdullah Bey,
Mizah konusunda çok iyi eserler okuyacağız bundan sonra, öyle anlaşılıyor. 80 öncesi gırgır dergilerinden küçük bir arşivi tam boyutlu ciltlettirecek kadar seven bir ailenin ferdi olarak, ince zeka ürünü mizah nasıl yapılır yeniden yaşamak dileklerimle... Vire bismillah diyelim sayfanıza. (Muhlis bey ve Yelis Hanım'ın maceraları ne oldu sonra sahi?) Sevgi ve saygımla...
AbdullahYılmaz
Bence bundan böyle gerçek mizah yazıları okuyacaksınız burada. Sağolsun bu sitede bir arkadaşım var Gülhun Hanım onun daveti üzerine geldim.
İlginize çok teşekkür ederim. Selamlar..
gırgır dergisinin değerli yazarlarından
Sayın Abdullah Yılmaz
sizi burada bizlerle beraber görmek çok güzel
umarım güzel bir çok şeyi buradada paylaşırız
saygılar, selamlar
AbdullahYılmaz
Valla sayende Edebiyat Defteri sitesi iyi bir mizahçı kazandı..
Selamlar..