- 532 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Oruç Baba’dan Aforizmalar-29
-Güzelliğin farkına varabilmek yetenek ister.
*
-Gerçek iyilik, yerinde ve zamanında yapılan iyiliktir.
*
-Düşmanın güçlü diye korkma, üzülme; çünkü böylesi bir düşmanı yendiğinde ancak övünç duyabilirsin.
*
-Sadece senin bildiğin, asla hiç kimse ile paylaşmayacağın sırların varsa, ağırlığının arttığını anlarsın.
*
-Problemler çözülmek için vardır. Zaten çözüldükten sonra da, problem olmaktan çıkarlar.
*
-Cömert kişi cömertlik yaptığının farkında bile değildir.
*
-Bir zorluğun üstesinden gelmek, bir başka zorluğun daha üstesinden gelme ihtimalini oldukça güçlendirmektedir.
*
-Gözyaşlarını kendine acındırmak için döküyorsan; bil ki bunda bazen başarılısın, bazen de değilsin.
*
-“Biter mi?” diye düşünme. Hele bir başla. Başlamak bitirmeye götürebilir, ama başlamazsan bitme ihtimali sıfırdır.
*
-Dilleriyle anlaşamayıp da gözleri ile anlaşan insanlar gördüm, ama gözleriyle anlaşamayıp da dilleriyle anlaşanlara hiç rastlamadım.
*
-Bazen ölen bir insanı modern tıp imkanlarını kullanarak doktorlar diriltebilir, ama ölen bir aşkı dirilten asla olamaz.
*
-En güzel şeylerden bir tanesi boş kafestir, çünkü özgürlüğü çağrıştırır.
*
-Duygulu insanlarla konuşurken, bir gül bahçesindeki gibi davranmalısın.
*
-“Düşüncelerinden hayatının sonuna kadar bir milim bile sapmadı, hiç değişmedi” diyene sorarlar: ”Hangi aptaldan söz ediyorsun?” diye.
*
-Kazançlarımızın önemli bir kısmı başkalarının hatalarından gelir.
*
-Bilgi, sadece almaya hazır kişilere verilir.
*
-Seni sevenleri tabii ki sev, ama asıl mesele seni sevmeyenleri de sevebilmektedir. İşte bunu yapabiliyorsan bir “gönül adamı” oldun demektir.
*
-Sevginin asıl koruduğu zannetmeyin ki sevilendir; sevendir. Seviyorsan bil ki, çok büyük bir savunma silahına da sahipsin.
*
-Sevgini verdikten sonra bir beklenti içinde misin, değil misin? Beklenti içinde isen, sevgini bir kez daha kontrol et! Çünkü sevdim zannedip yanılmış olabilirsin.
*
-Korku ile sevgi hiçbir zaman biraraya gelmediler.
*
-Sevdiğini bekleyen kişi, en sabırsız insandır.
*
-Sevgi öldürülmüş. Cinayet zanlıları: öfke, korku, bencillik ve yalanmış.
*
-Umutsuz insanın mutlu olma şansı da yoktur.
*
-Adaletsiz yönetici, adalete vereceği hesabın korkusuyla yaşar.
*
-Mutluluk anlatılamaz; yaşanır. O nedenle mutlu olduklarını anlatan insanlara hep kuşku ile baktım.
*
-Tutkundan vaz geç, gamını dağıt ki yaşadığının farkına varabilesin.
*
-Kral mı olmak istiyorsun? Demek ki mutsuzluğu tercih ettin.
YORUMLAR
Ömer Faruk Hüsmüllü
Sağlık ve mutluluk dilekleriyle...