- 506 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SARIKAYALI ÖĞRENCİLERE ÖDÜL../ Hikmet OKUYAR
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nın 87. yılı kutlamaları kapsamında okullardaki ŞİİR YORUMCUSU özel yetenekli öğrencilerin teşvik edilmesini ve velilerin bürkratların halk temsilcileri ile medya temsilcilerinin huzurunda ödüllendirilmesini şiir yüklü duygularla arzularken Yozgat’ın Sarıkaya ilçesinden Sarıkayalı Haberci Harun bir güzel haber ve birkaç kare fotoğraf göndererek yaşanılan mutluluğa bizleri de ortak etti.
Haberyorum ile paylaşıyoruz yaşanılan heyecanı..aynı heyecanla duyuyoruz alkış seslerini..
Yozgat’ın Sarıkaya ilçesinde tertiplenen 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı etkinlikleri kapsamında özel yetenekli öğrencileri takdir ve teşvik için bir de ödül töreni yapıldı.
Havanın yağışlı olması nedeniyle Sarıkaya İmam Hatip Lisesi toplantı salonunda gerçekleştirilen törenlere Kaymakam Yaşar DÖNMEZ, Garnizon Komutanı Vekili Jandarma Bölük Komutanı Mustafa YAVAŞ, Belediye Başkanı Ali Osman ERBİR, İlçe Milli Eğitim Müdürü Mustafa DEMİR, Emniyet Amiri Mustafa YAĞMUR, siyasi parti temsilcileri, STK temsilcileri ve diğer protokol üyeleri, vatandaşlar, Sarıkayalı Şairler ve Yazarlar Derneği Başkanı Kelâmi AKDEMİR ile veliler ve öğrenciler katıldı.
Saygı duruşu ve İstiklal Marşı’nın okunmasından sonra İlçe Kaymakamı Yaşar DÖNMEZ’in konuşmalarını müteakip törenlere öğrencilerin okudukları şiirlerle devam edildi. Sarıkaya Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından özel yetenekli öğrencileri teşvik etmenin örneği sergilenerek; şiir, kompozisyon yazımı ve resim dalında dereceye giren öğrencileri ödüllendirmek için ödül töreni tertiplendi.
Şiir dalında dereceye giren Anadolu Öğretmen Lisesi’nden Seda ŞAHİN, BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ;
Sarıkaya Anadolu Lisesi’nden Duygu YAZAR, İKİNCİLİK ÖDÜLÜ;
Sarıkaya Anadolu Lisesi’nden Orhan DİVRİNGİ de ÜÇİNCÜLÜK ÖDÜLÜ kazandı.
Kompozisyon dalında ise Kız Teknik Lisesi’nden Saliha KARADAVUT, BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ,
Yunus Emre Anadolu Lisesi’nden Emel Rabia GÜNDOĞDU, İKİNCİLİK ÖDÜLÜ,
Sarıkaya Anadolu Lisesi’nden Şeyma ÜNLÜ ise ÜÇÜNCÜLÜK ÖDÜLÜ kazandı.
Resim dalında ise Barbaros İlköğretim Okulu’ndan Dilek ATEŞ, BİRİNCİLİK ÖDÜLÜ;
Yunus Emre İlköğretim Okulu’ndan Melike TURGUT, İKİNCİLİK ÖDÜLÜ;
Barbaros İlköğretim Okulu’ndan Öykü Ayça DEMİR, ÜÇÜNCÜLÜK ÖDÜLÜ kazandı.
Ödül töreninde Şiir, Kompozisyon ve Resim dalında dereceye giren özel yetenekli öğrencilere çeşitli ödüller verildi.
Şiir dalında dereceye giren öğrencilere, şiir kitapları; kompozisyon ve resim dalında dereceye giren öğrencilere de roman ve kalem hediye edildi.
Şiir dalında dereceye giren öğrencilere armağanlar verilirken Sarıkaya Şair ve Yazarlar Derneği Başkanı Kelâmi AKDEMİR de “ SARIKAYA ” adlı şiirini hediye etti.
Şair-Yazar Kelami AKDEMİR’in şiiri :
.................S A R I K A Y A
Türkiye’nin tam ortasında
Çapanoğlu diyarıdır YOZGAT
Medeniyetlerin buluştuğu
3000 Yıllık Tarihi ile
İlçeleri içerisinde
Sarıkaya’dır yerimiz
Kaplıcaları ile ünlüdür
İnsanları sevecen
Bir o kadar güler yüzlüdür
Tarihi ROMA HAMAMI ile
Kurum ve kuruluşlarıyla
Hülasa ilçenin tamamıyla
Şairi ile ozanı ile
Türkiye’nin tam ortasında
Şirin mi şirin bir yerde
Güzel ilçemiz SARIKAYA
Yiğidin harman olduğu yer
Şairi ozanı hep şunu der
Dersini almış da ediyor ezber
Sürmeli gözlerin sürmeyi neyler
Dünya’ya nam salmış
Bir ünlü kişi daha varmış
Hiç sırtı yere gelmemiş
Hasbekli Mahmut Pehlivan
Sarıkaya’dan ün yapmış
Namı diyar tahta kıran
Rakiplerine hep korku salmış
Bu gün sadece namı kalmış
Yiğitleri, Profları, Doçentleri, Vekilleri
Üst düzey bürokratları
Şairleri ve yazarları ile YOZGAT
Yeni Turizm alanlarıyla kat kat
Roma Dönemi Antik Tiyatrosuyla
Yozgat’ın Şirin mi şirin bir ilçesi
Medeniyetlerin buluştuğu
Herkesin konuştuğu
Tarihi ilçemiz..İşte
SARIKAYA…
Kelami AKDEMİR
Sarıkaya şair ve Yazarlar
Derneği Başkanı
Birgün; Yozgat Sevdası İmza Günü, Türkiye Sevdası Konulu Karma Şiir Sergisi, Sarıkaya Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi, Sarıkaya Şiir Sohbetleri için yolumuz Yozgat Sarıkaya’ya düşecek olursa; kaplıca tesislerindeki söğüt gölgelerinde Sarıkaya Şiir Dostları Buluşması gerçekleşirse ve dereceye giren özel yetenekli bu ismi geçen Sarıkayalı Özel Yetenekli Öğrenciler ile karşılaşırsak biz de onları Türkiye Sevdası isimli Tanıtım Turizm Kültür Sanat Eseri ile ödüllendireceğiz ve bir kez daha tebrik edeceğiz.
Şebingülü sunumlarımızla selam sevgi saygı.
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı
Okuyar Kitle İletişim : [email protected]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.