Mazi ve Âti
O değil de;
Biyerde okudum, ‘Namazın niyazın kazası olur da sensiz geçen günlerin olmaz’
Ne kadar derin ne kadar güzel bir söz.
O değil de;
Geçmişi unutmamak gerek elbette. Ama, giderken her gittiğimiz yere peşimizden çanta gibi sürüklemenin de anlamı yok.
Büyüklerimiz yememiş içmemiş özlü sözler hazırlamış.
Demişler ki, ‘Dünü olmayanın yarını olmaz’
O değil de;
Hep saçma sapan şeylerle yıkamışlar beynimizi. Avutmuşlar bizi, dün/yarın diye. Herkes adeta bugünü unutturma çabası içine girmiş.
Benim gibi düşünen biri de çıkıp, ‘Dün geçmişte kaldı, yarın bana çok uzak. Ben bugünü yaşarım’ demiş.
Alkış efektimiz olsaydı tam yerine rast gelmişti.
O değil de;
Geriye dönüp bakmaktan önümüzü görmüyoruz, ağaca tosluyoruz. Geçmişin zaten kendine hayrı yok. Bu mantıkla ne bugün ne de yarın bize hayr edecek. Hep zarar hep ziyan…
O değil de;
Küçük amcam esprili bir adam.
‘Ah gençliğim ah!’ derdi. Sonra da; ‘Gençliğimde de bi b.. yoktu ya’ derdi.
Artık yapmıyor böyle espriler ama çocukken beynime kazınmış işte.
O değil de;
Şekilde görüldüğü üzere mazi ve âti arasında sıkışıp kalmışız. Bkz. şekil-a
O değil de;
sorma ne haldeyim/sorma kederdeyim/sorma yangınlardayım/başım duman
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
Hanımefendi ; Konu güzeldi ama,amcanız öyle bir laf ettiki tıkandım kaldım.'' Haklı söze Hacı Baban ne desin '' türüydü.
Gerçekten geçmişi boş yaşadık, gelecek zaten yok.Biz yaşamayı hiç bilmeden yaşadık çünkü.Çünkü Hayat Bilgisi dersi hayatı öğretmedi.Ana,baba ; dur!sus!otur!kalkma!yat! öğretti.Bunlarla da yaşayamadık.
O değil de,
Öğrenmediğimiz yaşamayla bu günü nasıl yaşıyalım.Bilmiyoruz ki.
Konu güzel ,çözüm yok,yaşamadan yaşlanmaya devam.
Teşekkürler,tebrikler efendim yaşamadığımızı bize hatırlattığınız için.
Esma KAHRAMAN
Hep saçma sapan şeylerle yıkamışlar beynimizi. Avutmuşlar bizi, dün/yarın diye. Herkes adeta bugünü unutturma çabası içine girmiş.
Cok güzeldi.
En anlam veremedigim bir seydir gecmisi tarihi didik didik etmek
gecmis cok ders vermistir aslinda insanliga.
Ama insanlar evet dün ve yarin arasinda hayatini yasanmazliga dogru itmek de oldukca basarili.
Bugünün ve anin güzelligini farkedemeyecek hallere bürünen cok.
Yarina cikmaya senedi varmis gibi sanki.
Cok anlamlar yüklü bu yazinda yine.
Yüregine saglik
Sevgilerimle
Esma KAHRAMAN
Hocam..:))
O değilde yi kitap yapmanızı istiyorum...
Ay,yapsanız iyi olur gibi temenniler ile sizi kafa karışıklığında tutmak istemem...
O değilde...Esma Kahraman kaleminden....Bir de artist bir adı olan yayınevi...
Para olması lazım ilk başta...
O değil de...
Ama siz yaparsınız demiyorum yapın...
O değil de...
Gerçekten iyi bayramlar olsun hepimize..
O değil de...
Bayramları artık deliler dahi kutlamıyor...
O değil de...
Saygılar işte:))
Esma KAHRAMAN
admorhn
Esma KAHRAMAN
Boşuna dememişler ;
Oku,oku,oku..
"Namazın-niyazın kazası olur da,sensiz geçen günlerin olmaz."
Hemencecik kaydediverdim tabiki..
Belli mi olur,bakarsın yarın-birgün lazım oluverir.
Aslında, "O" olsa da,olmasa da geçen hiçbir günü kazaya bırakmamalı.Dolu dolu yaşamaya bakmalı.
Ama,nerdeee..Bırakmıyolar ki.
Bide bakmışsın ki,sabahın köründe kapına dayanıp,evin altını üstüne getiriyor,evraklarına ve bilgisayarına el koyuyor
hatta,seninle birlikte CD leri de götürüyorlar.
Bekle ki,sıran gelsin!...
O değil de,küçük amcanız hiç yabancı gelmedi ama...
Teşekkürler,Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
:)Hem bizi hem cdleri mi?... ı ıh cd lerimi vermem, en azından bazılarını. Eş dost hediyesi. manevi değerleri var. :) Rica edersek belki götürmezler.
:)))))Amcam kendinden bahsettiğimi duysa bilmiyorum ne derdi :)))) Sevgiler Sayın Yazarım.
''alkışlanmaktan hoşalananlar ne kadar isterlerdi insanların bir çift ellerinin daha olmasını'' bu bi düşünürün sözüydü ama o ben değilim)) kimdi hatırlayamadım.zaten o değildi de, şuydu ''gözü arkada olanın yarını olmaz'' bu da bi aforizma))...ne alaka deme yazdım oldu))))yazı...o çok güzeldi .bu yorum değildir .mesaj okunduktan sonra kendini imha edecektir.uzak dur.cansız bomba....
Esma KAHRAMAN
Teşekkürler duyarlı yürek.
Sana da iyi bayramlar.
Ne güzel anlatımdı.
Kısa dan geçiştirdiğin için kızdım ve 9 puan verdim.
Selamlar.