- 776 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Boş Şeylerden Yüz Çevirmek Nasıl Oluyor?
Şeytandan Allah’a sığınırım: Onlar, ’tümüyle boş’ şeylerden yüz çevirenlerdir; (Mü’minun Suresi, 3)
Önce boş şey nedir onu düşünmek gerekiyor. İçinde Allah rızası olmayan, nefsi tatmin amaçlı yapılan her şey ’boş’ oluyor. Allahualem
Bu ölçüler göz önünde bulundurulursa herkes gün içinde uğraştığı boş şeylerin listesini kolaylıkla çıkarabilir.
Örneğin gereğinden fazla telefonda konuşmak, Tv izlemek, alışveriş merkezlerinde zaman öldürmek, kadın toplantılarında dedikodu yapmak, bomboşken ve canı sıkılıyorken öylece durmak...
Bu liste uzar gider. Unutmamak gerekir ki boş şeylerden yüz çevirmek bir mümin alametidir. Mümin asla ahiretine bir fayda sağlamayacak işlerle gereğinden fazla vakit harcamaz. Ayetin hükmü gereği bu konuyu, namaz gibi, oruç gibi bir emir olarak kabul eder ve asla bu tutumundan taviz vermez.
İnsanı boş şeylere sürükleyen, Allah’tan uzaklaştırmak için kişiye boş ve yararsız her şeyi süslü ve çekici gösteren şeytandır. ’’Şu halde boş kaldığın zaman, durmaksızın (dua ve ibadetle) yorulmaya-devam et.’’ (İnşirah Suresi, 7) ki şeytan emeline ulaşamasın!
YORUMLAR
Benim kafamda hala çözülmemiş bazı sorular var toparladığım bir zamanda bunları size sormak isterim.
Saygılarımla , kaleminize sağlık
İpek Kurgun tarafından 9/3/2011 1:15:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
İbrahim Akın
Saygilarimla...