- 1767 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Okullarda söylenen Andımız (2)
VAH BU HALİMİZE VAH
Sevgili okurlar Geçen hafta ki yazıma devam ediyorum, emeklinin durumu ortada emekliye Hükümetler bile zam vermezken, gel gelelim ki sokakta dilenen adam emeklinin aldığı aylıktan kendinin de hakkı olduğunu iddia edebiliyor bu yazdığım şey bir yerden alıntı değil, bilhassa yaşadığım şehirde 40 yaşlarında iki genç benden ekmek parası istediler, ben de dilenmeye utanmıyor musunuz dediğimde, bana cevaben oh sen emeklisin tuzun kuru bunu söyleyebilirsin, ama bizimde aldığınız o maaşta hakkımız var, bize ekmek parası vermeye mecbursun diyince, tabii sinirlenip ikisini de kovdum. Çevrede ki insanlarda buna tepki gösterince kaçıp gittiler, İşte beyler kendimize gelelim çevremizde olup bitenlere ilgisiz kalmayalım çok çekmez yakın bir gelecekte sokaklarda yürüyemez hale geleceğiz unutmayın lütfen, toparlanma zamanı geldi biz millet olarak bu tür hareketlere yol vermemiz lazım insanları üretmeye çalışmaya yönlendirmemiz gerek yoksa iş işten geçmiş olacak, üretkenlikten çıkıp dilenci bir toplum haline geleceğiz. Bizler ki istiklal harbini yapmış bir millet olarak bununda altından kalkarız, yeter ki toplum olarak karar verelim.
Dördüncü cümlesi Yasam: Uyulması gerekenler anlamı taşımaktadır, çünkü yasalar insanların uyması geren kuralları belirler toplumlarda bu kurallara uyarak, kimse kimsenin hakkına hukukuna müdahale etmeden birlikte huzurlu bir şekilde yaşamak için, yasalar yapılır ve toplumun yapısına zarar vermeyecek şekilde belirlenir, toplum da o yasa etrafında toplanır. bu gün bizim uymak ve onu korumak zorunda olduğumuz Ana yasa gibi yasalar toplumların bir hiyerarşi düzeni içerisinde yaşamalarını temin eder, işte toplumların uyması gereken kurallarda böylelikle belirlenmiş olur bunun adına da yasa denir ve mutlak uyulması geren kurallardır, burada ATATÜRK’TE bunu belirterek uyulması gerekenleri andımız içerisinde sıralamıştır ve ulusa en derin mesajlarını vermiştir.
Beşinci cümlesi küçüklerimi korumak: Evet burada da açıkça ulusa en yüce mesajlarından birisini vermiştir. Küçüklerimi korumak küçükler bu Ulusun ve bu Vatanın gelecekleridir onları korumamızın gerektiğini Andımız içerisine yerleştirmiş ki her gün tekrarlayarak, toplumun beynine yerleşsin ve küçükleri sevsin onları bağrına basıp geleceğe hazırlasın diye, ama bu günümüze baktığımızda küçükleri sevmek bir yana dursun artık onlardan umut kesilmişcesine o gözle bakılmaya başlanıldığını görmekteyiz, bir çok kişiden şunları duymaktayız, gençlerde saygı denen bir şey kalmadı saygısız beyinleri yıkanmış bencil bir gençlik yetişmekte denilmektedir hani dediklerinin büyük bir bölümü doğru, gerçekten geriden gelen nesilde saygı denen hiçbir şey yok büyüklerini kendilerine bir yük olarak görmekteler ama onların mirasının üzerinde oturduklarından haberleri yok gibi hareket etmekteler, bunun örnekleri çoğaltılabilir en basitinden yaşlı bir insan sabahleyin Hastanede sıra almak için belediye vasıtasına biner ayakta duracak hali yoktur ama buna kimse aldırmaz, oturaklar gençler tarafından işgal edilmiştir, yaşlı insana kimse yer vermez ve birde aralarında şu konuşmalar geçer bunun sabah sabah ne işi var bizim gibi işe mi yoksa okula mı gidiyor ona yer niye vereceğim otursun oturduğu yerde ama onun hasta olabileceğini kimse düşünmüyor, sanki o yaşlı insan keyfinden yola çıkmış gibi algılanıyor,
Bakın bu örnekten yola çıkarak birazda bu gençleri yetiştiren biz ebeveynlere bir şeyler söylemek istiyorum, onları yetiştiren bizleriz boş küp içerisine ne bağırırsan aynı cevabı geriye alırsın işte beyler bizde o küçücük beyinlere saygıyı aşılamazsak onlardan da saygı beklemek gibi bir hakkımız yoktur, onları bu hale bizler getiriyoruz Atamızın dediği gibi küçükleri sevmek evet sevginin değeri saygının olduğu yerde filizlenir saygısız bir millette sevgide yaşamaz küçükten saygı görürsen onu daha çok seversin ama ne yazık ki bu güne bakıldığında bu pek mümkün görülmüyor, işte burada diyorum ki VAH BU HALİMİZE VAH kendimize gelelim beyler çocuklarımızı heba etmeyelim onları saygılı birer birey olarak yetiştirelim yoksa bu millet millet olmaktan çıkıyor zaman çok geç olabilir sonra ah vah etmekle bunları düzeltemeyiz haftaya görüşmek dileğimle hoşça kalın sevgili okurlar.
Midayet Kara Kıbrıs Gazisi (Şair ve Yazar)