- 1498 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BEN Mİ-SEN Mİ, BİZ Mİ-SİZ Mİ?
Bir kara bulut muydu vicdanların üzerine çöken?
Kendi ellerimizle kendimize ferman yazar olmuşuzda haberimiz yok.Kaç göç oyunlarında ya ebelenmişiz, ya da ebelemişiz insanlığımızı.Köşe başlarında nöbete durmuş en acımasız yanlarımız.Fırsat kollar olmuş aklımızın en çalışkan yanı.Hatta öyle bir hale gelmişiz ki en beyni çalışanımız bile kopyacı olup çıkmış.
Belkiler dermişiz en olur olmaz yanlarımızdan.Kimi gün acabaları aklamışız müşkülpesent yanlarımızda.Kimi gün se pişmanlıklar bir arpa boyu yolu bellemiş gidip gelip yüzümüze vurmuş adımalrımızın yerinde sayışını.Acılara sırıtmışız...Hemde öyle bir sırıtmışız ki evlere şenlik cinsinden...
Senaryolar yazmış ve belki de bilmeden, farkında olmadan başrolde oynamışız.Galalar yapmışız...Hatta DALYA demişiz aymazlıklarımızla...Mangalda kül bırakmayan söylemlerin peşkeşinde harcamışız en nadide zaman dilimlerimizi.Nasrettin Hoca misali ya tutarsa demişiz...’Beş parmağın, beşi bir değil’demişiz.Canımızı acıtacağını bile bile bir şans vermek istemişiz belki de...Kimbilir belkide bu defa tutar DOSTLUK mayası...Aklımızın ucundan geçirmemişiz tereyağından kıl çektiğimiz yanlarımızda kuruyup kaskatı kesileceğimizi...Postun altındaki tilkileri görmemişiz!..
Satılmış aşklara değinmişiz zaman zaman.Satılmış yanlarımızdan dem vurmak aklımızın ucundan geçmemiş.Pazarcılık kültürümüzü, astarlayıp hayatımızın içinde öyle zeminlere oturtmuşuz ki; akıllara zarar cinsinden...Almış-satmışız...Alavera yapmışız hayat akışında vurdum duymazlıkları...Üç kuruşa beş köfteye yok öyle demişiz lakin, vicdanların çarçur edilişine bana değmeyen yılan bin yaşasın deyip, gülüp geçmişiz.Ahkam kesmekte KODAMAN ya da KABADAYI olmuşuz da nara atmaya başlamışız bile...Mahallenin bıçkın delikanlısı olmaya soyunmuş, rolümüzüde bileğimizin hakkıyla oynamışız...Hep soru sormuş ve cevap beklemiş ya da aramışız.SATTI DEMİŞİZ...SATILDIM DEMİŞİZ...Acı içinde kıvranmış ama satılmışlıklara ne baş kaldırmış ne de isyan etmişiz.Her yerde her şeyde devrimler yaparken, vicdanlarımızı askıya almışız.Çürümeye terk etmişiz...
Ali cengiz oyunlarında orta oyunları oynamış meddahlara taş çıkartmışız.Hatta öyle ustalık kazanmışız ki; nabza göre şerbet koymuşuz yeni buluşumuzun adınıda...’Hem nalına, hem mıhına vurmak’ vasıflı meziyet haline gelmiş haberimiz yok...Menfaatlerin çakıştığı yerde bozuk para gibi harcanmışız da ruhumuz duymamış...Gaflet uykusuna mı yatmışız ne, ya da üzerimize ölü toprağı mı atılmış?
Bunca hengamenin içinde hiç şunu sormayı akıl etmemişiz;
BENDEN ÖNCE KAÇ KİŞİYİ DAHA HARAÇ MEZAT SATTI?..
Hoş desek ne değişecekti ki? Huylu huyundan vaz mı geçecekti yani?..’Alışmış kudurmuştan beterdir’ unutup gitmişiz...Allah’ın hakkı üçtür demişiz...ŞİRİNLİK MUSKASI TAKMIŞ YÜZLERDE SEVGİYİ ARAMIŞIZ...Yüreğimizi akıtmış, her şeyimizi paylaşmışız.Belkide gözümüzde büyütüp bizden çok BİZ yapmışız...
Gün ikindilerde avutmuş, masallar okumuşuz çocuk yanlarımıza.Aldırma demişiz, gül geç, dünya gailesi işte demişiz...Akıllı, uslu ol demişiz...Bir hıçkırığın avuçlarından devşirmişiz yitik anıların kırıntılarını...Dinime imanıma inandım, güvendim demişiz ve kendimiz kandırmışız hep...Kendimden çok ona güvendim, bir o gördü ağladığımı, bir o duydu yüreğimin sesini demişiz.Zaman her şeye ilaç cinsinden, içimize sindirmişiz yediğimiz DOST KAZIĞINI...Nafile zamanların nazarında her şeyi sineye çekmeyi öğrenmişiz.Arif olan anlardı demişiz.Kırmadan kırılmışlığımızı basıp bağrımıza susmayı erdem saymışız.Ama inatla yaşanmışlıkların hatrına binaen sol yanımızın kilitlerini kırıp yüreğimizi kapısız han eylemişiz onlar için...
Dostun dosta sözü hoş gelir bellemişiz...Senden ayrılalı gülmedim dostum,dostum dostum diyede türküler söylemişiz deeee...
BEN Mİ-SEN Mİ, BİZ Mİ SİZ Mİ, HANGİSİ DEMEMİŞİZ!..
BİRİMİZ HEPİMİZ,HEPİMİZ BİRİMİZ İÇİN DEMİŞİZ!..
DEMİŞİZ DE BELLİ Kİ AYVAYI YEMİŞİZ!...
******KENDİNİ KENDİNLE SINAYIP, RUHUNU YÜZÜNE GİYECEK KADAR CESUR MUSUN DOST?..*******
Sevgi ve saygılarımla,
HÜZÜN ŞAİRİ; NİĞMET YILDIZ...
CUMHURİYET BAYRAMI TÜM ULUSUMUZA KUTLU OLSUN...
YORUMLAR
BİTANEM. ÇOK ÇOK GÜZEL BİR YAZI TESBİTLER DERSEN HEPSİ YERLİ YERİNDE. İNSAN OĞLU ÇİĞ SÜT EMMİŞ NE SÖZÜNE NE ÖZÜNE GÜVENİRLİK KALMAMIŞ. DOST DİYORSUN SARILIYORSUN, BİRDE BAKIYORSUNKİ SIRTINDAN BIÇAKLANMIŞSIN . İNSAN KİME GÜVENECEK KİME İNANACAK HİÇ BİLEMİYOR. GÜVENİP SARILDIKLARINDA CANINI YAKA BİLİYOR.
UNUTULMUŞ BİRER BİRER ESKİ DOSTLAR ESKİ DOSTLAR NE BİR HABER NEBİR SELAM ESKİ DOSTLAR ESKİ DOSTLAR.
HAYAL MEYAL DÜŞLER GİBİ UÇUP GİDEN KUŞLAR GİBİ YOSUN TUTAN TAŞLAR GİBİ ESKİ DOSTLAR ESKİ DOSTLAR.
ŞİMDİ BÖYLESİ Nİ BULMAK ÇOK ZORMELEĞİM. BENİM DOS ANLAYIŞIM DOST KAVRAMIM BAŞKADIR. EĞER BENİ GÖRMESEDE MERAK EDİP ARIYORSA AYDA YILDA HATIRIMI SORUYORSA, ÖLDÜNMÜ KALDINMI DİYORSA , DARIMDA ZORUMDA BULUNUYORSA İŞTE BENİM DOST DİYEBİLECEĞİM DOST BUDUR. BENİM HİÇ YAPMACIK HAREKETİM YOKTUR ŞÜKÜRLER OLSUN DOSTUMLA KAYGILANIRIM DOSTUMLA SEVİNİRİM. İNŞALLAH BU KAVRAMI YENİDEN KAZANIRIZ . SÖZDE DEĞİL İCRAATA GEÇİRİRİZ .
YÜREĞİNİ KUTLARIM. TEK RİCAM KİMSE KİMSEYİ ÜZMESİN İNŞÂLLÂH. İNSANLAR FARKLI, DÜŞÜNCELER FARKLI, KÜLTÜRLER FARKLI DEJENERE OLMUŞ BİR TOPLULUKTA YAŞIYORUZ. ASLINDA İNSAN OLABİLMEK YETECEKTE İŞTE ONU BECEREMİYORUZ. MELEĞİM İNŞALLAH HER ŞEY GÖNLÜNCE OLUR.
Dostun dosta sözü hoş gelir bellemişiz...Senden ayrılalı gülmedim dostum,dostum dostum diyede türküler söylemişiz deeee...
BEN Mİ-SEN Mİ, BİZ Mİ SİZ Mİ, HANGİSİ DEMEMİŞİZ!.. BİRİMİZ HEPİMİZ,HEPİMİZ BİRİMİZ İÇİN DEMİŞİZ!..DEMİŞİZ DE BELLİ Kİ AYVAYI YEMİŞİZ!...
ÜZÜLME BİTANEM SENİ ÇOOOOOOK ÇOOOOOOOK SEVİYORUM. SENİN KALBİMDE YERİN VAR UNUTMA ANNEMMMMMMMM.
ÇOĞUMUZ AYVAYI MEYVE SANIP YEMİŞİZ YAVRU KOKULUM. SEVGİLER , SELAMLAR. ALLÂH'A EMANET OLLLLLLLLL...
Ben'e biz, siz'e biz diyebilsek ve öyle görebilsek pek çok sorun çözümlenmiş olacaktır.Vicdanlar bedeni terk edip, yerlerini başka bir şeylere terk ettiği içindir ki aklımızı sadece kendi çıkarlarımız doğrultusunda kullanıp, başkalarının hak ve hukuklarını yok saymak hüner haline gelmiştir.Ve de özendirilmiştir.Bu riyakarlıkları beceremeyenler (!) de horlanmış, yıpratılmışlardır.
Arkadaşlık ve dostluk kavramları öylesine değişik ki, Sn. yazar bunu yazısında çok iyi bir şekilde işlemiş oya oya.Arkadaşlarımız çok olabilir.Ve vardır da.Ancak; günümüzde öylesine dejenere edilmiş ki...Arkanızı dönmeye görün.Kimin elinin kimin cebinde olduğunun bilinmediği arkadaşlıklar.Sadece lügatlarda kalmış tanımları.
Dostluklarsa öylesine başka ki...Dost azdır.Belki tek, belki de o bile yok.Özeldir.Onunla ilişkiler koşulsuzdur.Canda candır.Sırdaştır.Güvendir.Karşılık beklenilmeden yaşanılandır.Ama gelin görün ki uygulamada eser yoktur.Birlikte ağlanılan, birlikte gülünendir.Omuza yaslanan bir baştır.Kuytu bir liman, sığınılan barınaktır.Lokması paylaşılandır.Ne var ki artık onlar da şemsiye gibi olmuşlardır.En ihtiyaç duyulan zamanlarda ortada görünmezler.Sadece isimleri kalmıştır dost bildiklerimizin veya dost dediklerimizin.Onlar da köşe başlarında başlarını duvarın keskin kenarlarına dayamışlar, haince bir pusu düşünde, gözlerini kırpmadan bir fırsat kollayan olmuşlardır.Dün canım dediğimize bugün canın çıksın diyebiliyoruz.
Çıkarlar ön plana alınmış, eğer artık ondan alacağımız bir şey kalmamışsa, selam vermekten bile imtina eder duruma gelmişizdir.Pazarda satılan limondan daha kolay satılanlar haline getirmişiz dostlukları.Arkadaş ve dostluklar maalesef ondan daha iyisini buluncaya kadar sürer olmuş.Bulduğumuza inandığımız anda da bir çırpıda harcamışızdır.Riyakarlıkların en koyusuyla...Kime, nereye kadar inanıp güvenecek ve yüreğimize koyacağız.Zor...
En usta oyunculara bile taş çıkartırcasına oynuyoruz.En masum yüzümüzle.Yüzümüze yansıtamadığımız ruhumuzla.Taki canımız yanıncaya dek.Geç farketmişizdir " suyun boğduğunu, ateşin yaktığını" Ne var ki; o kadar geç olsa da, erken kabul edebiliriz yine de.Daha da geç kalınmadan o asalaklar birer birer yakalardan silkelenmelidir.Daha mutlu ve sağlıklı bir yaşam için.Birileri için ağlamaya değmezlikler bilinmelidir.Hele ki biz ağlarken birileri maskeli yüzünde kıs kıs gülüyorsa. Ayıklanmalıdırlar ve bir daha da yaşamımıza girmemek üzere def edilmelidirler.
Güncel, yaşamımız içinde içli dışlı olduğumuz ilişkileri çok güzel bir şekilde yazıya dökmüş Sn.yazar.
Tebrik ediyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.
can.er tarafından 10/30/2010 12:09:04 PM zamanında düzenlenmiştir.
hüzün şairi
Aynı fikirdeyim sizinle.
Güne damga bir yazı. Ders diye okutulması gereken bir yazı.
Bir bulunmaz tecrübe.
TEBRİK EDERİM. 10 NUMARA.
SELAMLAR.
hüzün şairi
Dostun dosta sözü hoş gelir bellemişiz...Senden ayrılalı gülmedim dostum,dostum dostum diyede türküler söylemişiz deeee...
Siz ne derseniz deyin NiĞMET Hanım ben o türküyü çok seviyorum. Dostlar için hâlâ yüreğim han kapısı gibi açık. İsteyen buyursun girsin. Güzel bir yazı ama sitemli. Tabii dostun yaptığı düşmanınkinden ağır gelir bunu da bilirim.
Cumhuriyet Bayramı tüm Ulusumuza kutlu olsun.
sevgimle.
hüzün şairi
çok tşk ediyorum selam ve dua ile