- 778 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
CUMHURİYETİN KATİLLERİ !
Ne denli zor,hatta olağanüstü koşullarda kazanıldığı tüm dünyanın dikkat ve takdirine mazhar olurken, günümüzde ’Sözde’ yakıştırması küstahlığına maruz kalan Kurtuluş Savaşımızın sonunda, akla hayale sığmayacak bedeller ödenerek kurulan Cumhuriyetimiz, bence günümüzde katledilmiştir,katledilmektedir !
Ülkenin dini kesimine mensup ,önemli bir çoğunluk, bu gün resmen Cumhuriyete düşman olduklarını, istemediklerini, açıkça dile getirmektedir. Bu durum elbette yeni değil. Yıllardır bu zihniyete mensup kişilerin varlığı biliniyordu.
Atatürk,az çekmedi o köhnemiş zihniyetten. O,asla bir din düşmanı değildi. İslâm düşmanı hiç değil. Ancak,dini suistimal edenlere, geri kafalılara,yobazlara düşmandı.
Gerçek İslâmın, gericilik,yobazlık olmadığını hepimiz biliyoruz. O da elbette biliyordu. Halifeliği kaldırışının sebebi,İslâm düşmanlığı değil, ülkeyi gericilerin,yobazların elinden kurtarmak içindi.
Türkiye, çağdaşlık ve medeniyet yolunda oldukça yol aldı yıllardır. Fakat birileri, sürekli köstek oldu bu ülkeye.
Bu gün,bizim nimet olarak gördüğümüz,Atalarımızın kanları,canları pahasına kurup bize miras bıraktıkları Cumhuriyet, birilerince, neden katledilmek isteniyor,katlediliyor ve istenmiyor ?
Yıllarca,kendilerine Cumhuriyetçi denilen hâkim sınıfın hiç mi suçu yok ? Çağdaş olalım,
medenî olalım derken, özellikle Avrupa’nın hemen her şeyini kendilerine ve ülkeye monte etmeye çalışanlar, doğal esmerliği bile reddedip, çakma sarışınlıkta ısrar edenler Cumhuriyete lâyık oldular mı ?
Annelerini,babalarını evlerinde istemeyip, huzur evlerine,başka dairelere, hatta sokaklara terk edip, evlerinde köpek beslemeyi, büyüklerinden esirgedikleri sevgiyi,
saygıyı köpeklerine vermeyi tercih edenler, ne kadar lâyık oldular Cumhuriyete ?
Gerici olmamaya,yobaz olmamaya çalışırken, din düşmanlığı yapanlar, kendileri açık geziniyor diye, örtülü olanları hor görenler,onları aşağılayanların hiç mi suçu yok,
Cumhuriyete düşman insanların çoğalmasında ?
Kendilerini beyaz Türkler,Cumhuriyetçiler olarak adlandırıp,başkalarını siyah görenler, dışlayanlar,aşağılayanlar,Cumhuriyetin bu hale getirilmesinde, büyük vebal sahibidirler.
Yıllardır yolsuzluklar var bu ülkede, hırsızlıklar var,adaletsizlikler var,sömürü var . Ve bu ülke yıllardır Cumhuriyetçiler tarafından, Cumhuriyetle idare ediliyor.
Öyleyse buna tepki olarak, elbette ki Cumhuriyet düşmanları,Cumhuriyeti katletmek isyteyen bir kesim oluşacaktır. Nitekim öyle de oldu işte.
Ve o kesim, bu gün yönetimi,hem de büyük bir çoğunlukla ele geçirdi. Şimdi, her şey Cumhuriyetin aleyhine işliyor. Adeta,yanlış rejim olduğu, kötü olduğu,Türk halkına uygun olmadığı bile tartışılabiliyor.
Şimdi Cumhuriyetin 87.yılı kutlanmaya çalışılıyor. Bir ölünün doğum günü kutlanır mı ? Bence yası tutulur, mevlidi okunur !
Hep beraber, öz eleştiri yapalım : Hangimiz ne kadar katiliz ?
Hangi hatalarımızla sebep olduk, Cumhuriyeti istemeyenlerin haklı olmasına, onu katletmek
istemelerine ve hatta katletmelerine ?
Hangimiz o kadar dürüst ? Gözlerimiz, kendi vicdanımızı ne kadar görebiliyor ?
Şahsım adına söyleyeyim ; galiba ben hiç de lâyık olamadım ,Atalarımızın kanı ve canı pahasına kazanıp bizlere miras bıraktıkları canım Cumhuriyete !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
Şimdi Cumhuriyetin 87.yılı kutlanmaya çalışılıyor. Bir ölünün doğum günü kutlanır mı ? Bence yası tutulur, mevlidi okunur !
Yas tuta tuta aglaya sizlaya yakina yakina bu millet acizligi benimsedi zaten.
Cumhuriyeti tükenmis bitmis hatta resmen öldü gibi isimlendirmek cok büyük yanlis bence.
Atatürke saygisizlik hatta belkide.
Ve o kesim, bu gün yönetimi,hem de büyük bir çoğunlukla ele geçirdi. Şimdi, her şey Cumhuriyetin aleyhine işliyor
Bu sözlere olumlu bakamam sahsen
Asil simdi insani insanligi ön plana cikaran bir yönetim var.
Siniflandirmayi asmak esitligi yayginlastirmak icin her caba.
Bunu göremeyenlerdir Cumhuriyetin katilleri.
Yüreginize saglik cok tartisilir bu yaziniz.
Saygilarimla
Fikret TEZEL
Bütün tezlerin antitezi çıkar. Sentezler yapılır ve yeni tezler doğar.
Kemalizm de kominizim de sentezlenecektir elbette. İlahi kanun değil ki.
Yazı sonlara doğru siyasileşip ciddiyetini ve tarafsızlığını kaybetmiş. İddialar yumağı olmuş.
Resimle ne yapılmak istenmiş acaba?
paranoyalara kapılıp bütün kesimlere düşmanlık adil olmak mı acaba?
Acaba demeorasi göreceli bir kavram mı?
Bizden olmayanı yok etme hakkını veren bir rejim var mı?
Cumhuriyetin öldüğüne inandıramadınız ve inandıramazsınız beni.
Asil şimdi yaşamaya başladı. AKP sayesinde boğulmak üzere iken nefes aldı.
Çeteler ve kendini meclisin üzerinde gören demekrasi düşmanı güç odakları çözüldükçe de yaşama dönecektir.
Halk ve sivil toplum örgütleri ile işçi sendikaları, örgütlenmeleri demokratik özgürlük ve nimetler tabana yayılacaktır.
Yeni amayasa ile demokrasinin rüştünü kutlayacağız İnşallah.
Demokrasinin doğumgünü bana geldiği andır.
Yazınız iyi gidiyordu fakat sonlara doğru cuntacı fikir yapısının güdümüne girdi adeta.
Vasat bulduğumu üzülerek söylemeliyim.
Yine de emeğiniz için teşekkürler. Fikrinize katılmamakla birlikte saygılıyım.
Selamlar.
Fikret TEZEL
Resim de gösterdiğiniz kişi, acaba bu yazınızı ve üzerine yapıştırılan yaftayı görseydi ne hissederdi?
Kemalizme gelince...Bu bir anayasal zorunluluk değil sanırım.
Fikret TEZEL
Aynur Engindeniz
Zaten farkındaysanız içeriğe yorum yapmadım. Sadece resime...Keöalist yazıyor ya üstüne...O açıdan...
Güzeldi Fikret Bey... Başka bir şey demiyorum. Diyeceğim çok şey var ama demiyorum...
Hangimiz ne kadar dürüstüz?
Güzel soru.... Cevabını verebilene...
Saygılarımla.
Eser Akpınar tarafından 10/28/2010 8:27:08 PM zamanında düzenlenmiştir.